Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?

WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9800GX2 har en fin størrelse og god byggkvalitet. Uttrykket "Brick" i denne sammenheng bør ses på som et kompliment ift. byggkvaliteten. Har GTX295 samme størrelse og i tillegg mindre strømkrav så er det et meget godt og spennende kort!

Blir spennende å høre deres erfaringer her i tråden(noe jeg håper vi får). Forstod det slik at det bruker mindre strøm enn 9800GX2 selv på full last?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Skal jeg ta sjansen ?

Det går uten problemer - du kunne kjørt det på en 550, og mest sannsynlig en 450.

Blir spennende å høre deres erfaringer her i tråden(noe jeg håper vi får). Forstod det slik at det bruker mindre strøm enn 9800GX2 selv på full last?

Nja, omvendt. 9800 GX2 har en TDP på 177 Watt, GTX 295 har 289 Watt :p

..og det betyr som regel høyere strømforbruk

Lenke til kommentar
9800GX2 har en fin størrelse og god byggkvalitet. Uttrykket "Brick" i denne sammenheng bør ses på som et kompliment ift. byggkvaliteten. Har GTX295 samme størrelse og i tillegg mindre strømkrav så er det et meget godt og spennende kort!

Nei 9800GX2 bruker mindre men er varmere.

Lenke til kommentar

Wheelman:

Hehe denne skjønner jeg;)

..og det betyr som regel høyere strømforbruk

Mener noen har rapportert overe 250W med 9800GX2 men det kan være feilaktig informasjon fra gamle forumtråder. Jeg har aldri målt mine egne. Men 2*8800GTS G92 benytter vel rundt 120+W hver. (husker ikke i farten).

Jeg vet dog at en kvalitets 600W PSU ble god og varm av å drive 9800GX2+8400@3GHZ og 3 harddisker.

HWBruker:

Topp, det betyr muligens at de har gjort noen viktige endringer fra 9800GX2 til GTX295. Men det kan også kanskje være årsaken til at man får rapporter om bråkete vifte på GTX295.

Dog synes jeg 9800GX2 var helt innenfor støyrammene til 65% viftehastighet. På 89% var den dog plagsom om man ikke hadde øretelefoner.

(nå trengte man aldri over 65% i spill faktisk, dog ved hardere GPGPU bruk)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Som igjen tilsier høy viftehastighet, mest sannsynlig.

Eller mer effektiv design, kjøle løsningen er ikke lik 9800gx2 1:1 Noen så vet størrelsen på 9800gx2 viften? Ser også 295 GTX er annerledes med tanke på ventilasjon.

Mistenker 295GTX bråker en del på load, er dog rolig i idle mode. Typisk HD matriale / enkle spill. Kan prøv å nappe ut et par vifter senere og se om det irretere.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar

Hei folkens!

Ett sikkert dumt spørsmål her: :whistle:

Vil det være noen problemer med 1stk. GTX295 grafikkort på mitt ASUS Rampage Extreme x48 hovedkort? (det har jo kun mulighet for x-fire)

Ser at X58 kortene støtter både SLI og x-fire. X-48 kortet mitt er fra i sommer og jeg er meget fornøyd med dette.

Har fungert OK med Asus 4870x2 inntil sistnevnte ble grillet i sin egenproduserte varme i Jula...

Har RMA`et dette og står nå mellom ett nytt 4870x2 eller GTX295.

Med 4870x2 har jeg jo selvsagt muligheten til x-fire om det skulle bli aktuelt, noe jeg egentlig tviler på til mitt bruk.

Tenker da på at GTX295 har 2 GPU`er. (integrert SLI??)

Men det oppfattes vel som ett singel kort akkurat som 4870x2?

Er jeg helt på jordet nå eller er det nada bekymringer med 1 stk. GTX295 på ett x-48 kort.

Er meget fornøyd med min 24" BenQ G2400WD, så over 1920x1200 er ikke aktuelt på noen år.

(Beklager om dette burde være elementært, men spør dere allikevel...)

:thumbup:

Lenke til kommentar

3995,- for GTX285? Det smaker hverken fugl eller fisk.

Er dette for å slippe å sette ned prisen på GTX280? *skuffet*

Jeg tror ærlig talt ikke de får solgt mange kortene til den prisen. De forsøker å selge det som en sensasjonell verdenslansering.

Nok en verdenslansering er på lager!

Riktignok finner man lavere priser hos de som ikke har kortene på lager til lansering(som Nvidia jo pleide å ha som et varemerke), 3.695,-. Men det er heller ikke akkurat "dagens GTX280" nivå. Ikke at det er store forskjellen fra 3.500,- som jeg så for meg som makspris, men signaleffekter er viktig i mine beslutningsprosesser.

Det stiller ihvertfall GTX 295 til 4495,- som et vesentlig bedre kjøp enn GTX 285.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

GTX 285 overklokking. Review :D

http://www.firingsquad.com/hardware/evga_g...view/page13.asp

Between the two EVGA GTX 285 cards, we managed to squeeze out up to 750MHz core/1332MHz memory/1584MHz shaders when OC’ing. That’s within a few MHz of other 65-nm GeForce GTX 280 cards we’ve overclocked in the past, so the new 55-nm process doesn’t seem to break any new ground here.

:(

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Får 2 x 295 i quadsli når netshop får sendt dem.

Har alltid vifta på 100% , noen som vet hvor lang tid det pleier å ta før det kommer vannblokker?

Nå har jo produsentene erfaring fra 9800gx2 blokka.

Siden du alltid har vifta på 100%, har du pc'en i et annet rom enn pc skjermen eller?

Eller har du kanskje headsett med 80db demping?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...