Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?

WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm ligger på ati sitt X2, noen så har en test av 285 mot x2?. Vel å merk skyr jeg ati pga driverne deres er så uproff. Men vore kjekt å sitt en test.

du kan ikke directe sammenligne gtx285 mot x2. gtx285 er en enkel, mens x2 er to kort i ett. du må sammenligne gtx295 og hd4870x2.

De koster like mye så ser ikke noe problem med det :)

Lenke til kommentar
bah angrer på at jeg kjøpte hos multicom så ikke får den på lager før 14.01.09 tidligst. Uholdbart å vent, første gang jeg går for en top modell, har alltid vore pris vs ytelse helt til jeg fikk alt for stor inntektskilde :(

Avbestill?

Har avbestillt nå og bestillt i fra komplett istedenfor. Håper jeg har det på onsdag.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt GTX295 hadde det ikke vært for at dualpcb kortene til Nvidia gir meget dårlig potensiale for kjøling. Det gir ingen muligheter for å få luft ut av kabinettet. Personlig synes jeg disse kortene burde vært 3-4 slots for å få til god kjøling ut av kabinettet.

Jeg oppfatter at de ønsker å pushe GTX295 til så mange entusiaster som mulig og holder igjen GTX285, det irriterer meg litt. Nok til at jeg sitter og vurderer HD4870 1GB til kun 2200,-.

I tillegg burde skjermkort snart tilby designmuligheter for å kanalisere den varme luften direkte ut sidedøren. Dvs. en Trakt som er like lang som kortet og monteres mot døren og at kortene har åpning langs hele siden for å dytte luften effektivt ut. Så får kabinettmakerne følge opp med tilpassedet dører som har lufteriller i slot området. Men uansett ville denne muligheten stimulert egenmod av sidedørene til produsentene fulgte opp.

For at trakten ikke skal hindre luftflyt nedenfra i bunn av kabinettet og opp bør trakten bestå av mange store runde kanaler som har glipper i mellom seg. Trakten bør også ha en svak buet form oppover for å lette luftflyten selv om den dyttes av skjermkortets kjølere.

En liten amatørillustrasjon av exhaustløsningen de bør begynne å lage for high-end skjermkort:

(ja jeg ser skrivefeilen heh)

post-38451-1231778903.jpg

Den vil minne litt om en eksosmanifold. (uten at jeg er kjent med forbrenningsmotorer)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...