Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte PointOfView GeForce GTX295 1796MB Special Edition Prince of Persia bundle (R-VGA150920N-POP) til 4 479,- nå. Ikke gale for et high end kort :D

 

Hvor da?

 

Er det på lager?

 

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10565128;c:100134

 

Ikke på lager.

 

Hvor fikk du tak i det?

Jo, fremdeles stiv pris sammenlignet med HD4870X2 ;)

 

Må selv ut med 4'500kroner for XFX GeForce GTX 295 og vurderer om dette er for dyrt eller ikke med tanke på problematikken dual-gpu kort gjerne medfører..

 

Link øverst

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Hvor fikk du tak i det?

Jo, fremdeles stiv pris sammenlignet med HD4870X2 ;)

 

Må selv ut med 4'500kroner for XFX GeForce GTX 295 og vurderer om dette er for dyrt eller ikke med tanke på problematikken dual-gpu kort gjerne medfører..

Det er da ikke stiv pris sammenlignet med HD 4870X2. Noen kroner dyrere ja, men i det tilfellet så får du også grei bundle + bedre ytelse generelt sett.

 

Hadde den ligger på 5000-5500kr så snakker vi stiv pris.

Lenke til kommentar

4500,- som multicom tar for GTX295 nå er en helt grei lanseringspris for dette kortet. Jeg tror i tillegg vet vil synke raskt ned mot 4000,-.

 

Så får jeg håpe GTX285 havner på 3200,- siden GTX280 nå ligger i prissjiktet 3000-3500. GTX285 skal hardlanseres 16. januar og da blir det kjøp på meg om ytelsen er en del bedre enn HD4870 1GB.

 

 

 

Flaks kan man ha, men om et kretskort (PCB) blir utsatt for statisk elektrisitet i mindre eller større doser betyr ikke at kretskortet nødvendigvis dør der og da. Det som er vanlig er å sammenlikne enheter over tid -- levetid på et kretskort utsatt for ESD og kretsort som ikke er utsatt for ESD.

 

Men om WheelMan har hatt flaks, så må virkelig naboen ha hatt også. Her snakker vi om en kyndig kar som har bygget PC siden tidlig på 90-tallet*, aldri sett et fnugg av problem etter det han kan fortelle. Så lenge man ikke svever i lufta og har ullgenser på seg - så skal nok harderwaremontering foregå smertefritt for de aller, aller fleste. :)

 

Edit; *90-tallet.

Jeg er heller ingen nybegynner siden jeg har bygget og modifisert datamaskiner siden første halvdel av 80 tallet og merkeservere i yrkesøyemed fra 1991.

 

Jeg sier også akkurat det at skader fra statisk elektrisitet ikke viser seg før dager, uker eller måneder etter at skaden har skjedd og også på måter som er lite konsekvent og i tillegg vanskelig å gi årsak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Veldig usikker her nå.

 

Avbestille 4870x2 som ikke er sendt ennå, for å se an gtx 295, eller gå for 4870x2? Det har jo mer minne da, vet ikke hvor mye det har å si..

 

Resten av systemet er Corsair 750 psu,Asus P6T Deluxe, i7 920 cpu, OCZ 6 gb ddr3.

 

Kan ikke kalle meg fan av verken ati eller nivida, vil bare ha det beste atm :p

 

Innspill?

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar
Veldig usikker her nå.

 

Avbestille 4870x2 som ikke er sendt ennå, for å se an gtx 295, eller gå for 4870x2? Det har jo mer minne da, vet ikke hvor mye det har å si..

 

Resten av systemet er Corsair 750 psu,Asus P6T Deluxe, i7 920 cpu, OCZ 6 gb ddr3.

 

Kan ikke kalle meg fan av verken ati eller nivida, vil bare ha det beste atm :p

 

Innspill?

 

Uff, kortet hadde blitt sent alt. Det dukker vel opp noen flere tester i løpet av helga, skal titte mer på de, for å vurdere om jeg skal bruke angre-retten...

Lenke til kommentar
Jeg sier også akkurat det at skader fra statisk elektrisitet ikke viser seg før dager, uker eller måneder etter at skaden har skjedd og også på måter som er lite konsekvent og i tillegg vanskelig å gi årsak.

Stemmer det.

Er nok en del som aldri finner ut hva som egentlig har skjedd.

Det er nettopp derfor mange sier de ikke har hatt problemer med dette.

Andre "hardcorebyggere" som aldri har opplevd skader, har vel ofte såpass rask utskifting av maskinvareparken at de ikke merker noe til det selv. :-)

Ser jo enkelte legger kretskort rett ned UTENPÅ den antistatiske posen... grøss.

 

Men klart, man kommer langt med å "lade ut" på vannkrana eller noe metall på kassa etter å ha subbet over laminaten eller teppet.

Sverger selv til antistatisk matte og armlenke. Ikke mange sekunder man bruker på den forhåndsregelen....

 

Nok om det, var vel nVidiatråden dette... :blush:

Lenke til kommentar

Ja da har man kraftig missforstått konseptet med antistatiske poser. Det verste er når jeg ser godt voksne mennesker gjør det med splitter nye rådyre kontrollere. Jeg orker rett og slett ikke kommentere det en gang lenger selv om man rykker i hele kroppen når det skjer.

 

Men japps noen som har bekreftede priser på GTX285?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ja da har man kraftig missforstått konseptet med antistatiske poser. Det verste er når jeg ser godt voksne mennesker gjør det med splitter nye rådyre kontrollere. Jeg orker rett og slett ikke kommentere det en gang lenger selv om man rykker i hele kroppen når det skjer.

 

Men japps noen som har bekreftede priser på GTX285?

 

sjekk netshop.no

 

De har det i lista si :D

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=118909

 

3 695,-

Lenke til kommentar

Great Nizzen :) Akkurat kommet hjem og ikke fått sjekket ennå. Vakke så gal pris det der. Har faktisk fått litt forkjærlighet for Club3D på Nvidia om dagen, så håper de kommer raskt med GTX 285 kort. Hatt så mye Asus Nvidia at jeg blir litt "grønn" når jeg ser eskene :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Great Nizzen :) Akkurat kommet hjem og ikke fått sjekket ennå. Vakke så gal pris det der. Har faktisk fått litt forkjærlighet for Club3D på Nvidia om dagen, så håper de kommer raskt med GTX 285 kort. Hatt så mye Asus Nvidia at jeg blir litt "grønn" når jeg ser eskene :p

 

Hehe, bare du ikkje blir hulk så :p

Lenke til kommentar
Great Nizzen :) Akkurat kommet hjem og ikke fått sjekket ennå. Vakke så gal pris det der. Har faktisk fått litt forkjærlighet for Club3D på Nvidia om dagen, så håper de kommer raskt med GTX 285 kort. Hatt så mye Asus Nvidia at jeg blir litt "grønn" når jeg ser eskene :p

 

Hehe, bare du ikkje blir hulk så :p

"hulk is mad........the hulk wants quad sli........grrrrr!!!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...