Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

 

Skuffende ytelse, omtrent dødt løp mellom 295 og 4870X2. I tillegg har nå ATI satt ned prisen på 4870X2, noe som i USA gjør kortet 50$ billigere enn 295.

 

Går litt opp og ned, har nok mye å gjøre hvor optimaliserte visse spill er for SLi / nVIDIA skjermkort, nVIDIA har jo en stor fordel i "The-way-it's-meant-to-be-played"..

Ser jo at i spill som Fallout3 og Crysis så er HD4870X2 helt på høyde om ikke foran? I spill som Left 4 Dead så havner det et stykke bak.

 

Er nok utelukkende snakk om hvor godt spillene fungerer med Crossfire vs Sli og der vinner nok stort sett nVIDIA i og med at de betaler flere utviklere for å få best mulig optimalisering til sine kort, sånn i bunn og grunn så er jo HD4870 og GTX260 veldig likt på ytelse ergo er det jo naturlig at HD4870X2 og GTX295 ligger seg nokså likt, ergo BURDE jo prislappen vært like også og ikke 1'300kroner dyrere for GTX295 (!)

Lenke til kommentar
Jeg har montert, demontert, og moddet en del hardware. Jeg har aldri brukt noen form for antistatisk lenke, matte, eller noe slikt. Som rullestolbruker ser jeg på meg selv som en kondensator ift. hva jeg driver med da jeg lager en del mer statisk elektrisitet enn de fleste. Og aldri, aldri har jeg drept noe som helst hardware når jeg har utøvet magien min..

Enig med Theo343 i at du har hatt flaks da!

 

Interessant lesestoff om statisk elektrisitet her:

Basics of Static Electricity

Og her:

ESD Control Handbook

;)

Lenke til kommentar
Guru3D.com sin test viser vell at 2x GTX280 rett og slett ikke er lønnsomt, da burde du hvert fall vente på GTX285 om den får samme prislapp som GTX280!

Nå vil jo GTX295 holde lenge vil jeg tro uansett da? ;)

 

Tror nok det er det lureste siden 280 begynner å bli litt gammel hehe

Lenke til kommentar

Flaks kan man ha, men om et kretskort (PCB) blir utsatt for statisk elektrisitet i mindre eller større doser betyr ikke at kretskortet nødvendigvis dør der og da. Det som er vanlig er å sammenlikne enheter over tid -- levetid på et kretskort utsatt for ESD og kretsort som ikke er utsatt for ESD.

 

Men om WheelMan har hatt flaks, så må virkelig naboen ha hatt også. Her snakker vi om en kyndig kar som har bygget PC siden tidlig på 90-tallet*, aldri sett et fnugg av problem etter det han kan fortelle. Så lenge man ikke svever i lufta og har ullgenser på seg - så skal nok harderwaremontering foregå smertefritt for de aller, aller fleste. :)

 

Edit; *90-tallet.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
GT212 kommer vel ikke før jul, sist jeg sjekket.

Feil. Du blander med GT300.

 

Vent tre dager..

 

Ifølge mine kilder er prisene til Komplett 100% spekulative, da lansering av GTX 295 har blitt utsatt til 15/1. Ingen grossisster (i Europa hvertfall, som jeg har sjekket) som har fått oppgitt priser enda.

Huh? Komplett har eVGA på lager nå, og har bekreftet XFX kort inn 10. januar

Hvor får du 15. januar fra? Det er dato for GTX285.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...