Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Kommer litt inn på ett bannanskall her men Noen som har speks på GTX 295 og GTX 285?

 

Vil GTX 285 bli bedre en GTX 280 og hva kommer GTX 295 til å kose sånn ca og er det mye bedre en GTX 280?

 

EDIT: Får den GDDR3 eller GDDR5?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vell aldri vært snakk om GDDR5? Er jo strengt tatt 2x GTX260 55nm i et kort, hvor kommer da GDDR5 inn?

Det får vi nok neppe se før den nye serien som kommer til sommeren :)

 

Med den prislappen så er det uaktuelt for meg hvert fall, blir jo dobbel pris for GTX295 kontra 2x GTX260 SSC 55nm?

Litt av poenget med disse dual-kortene er vell at de faktisk skal være billigere og ikke dyrere enn å simpelthen putte 2x av de samme kortene i Sli?

 

For meg blir det da GTX260 SSC 55nm (2600kroner) versus GTX295 55nm (4500kroner) versus GTX285 55nm (ukjent pris)

Ser ut som valget fort faller på GTX260 og da eventuelt bytte til sommeren om de nye kortene blir fristende, GTX295 har ikke akkurat fått meg til å sikle enda ;)

Lenke til kommentar

Håper inderlig at disse prisene ikke er representative, ellers så har jo nVIDIA NOK ENGANG prestert det å prise seg selv ut av alle konkurranse..

1'300kroner dyrere enn HD4870X2? Hvor ble det av den annonserte aggressive prisingen versus HD4870X2?

 

Blir jo nesten i samme båt som hvor latterlig dyrt GTX280 var sammenlignet med HD4870 de første månedene dette her.

Virker som GTX260 er det eneste kortet nVIDIA presterer å prise noenlunde fornuftig i forhold til konkurrentene, kanskje også GTX285 om den får GTX280 prislapp blir noenlunde greit, men om denne prislappen her stemmer så har jeg liten trua på at GTX285 faktisk vil ta GTX280 sin prislapp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...