Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle GTX285 yte bedre enn GTX295 som er en dualgpu og ment å være et topp produkt? :hmm: Men som sagt er det for mange ulemeper med dualgpu til at jeg ønsker å bruke 599USD++ på det.

 

Dermed ser jeg GTX285 som et mye bedre og mye mer interessant produkt i tillegg til den nye 55nm GTX260 som desverre ikke blir hetende GTX265. Nå er det riktignok flere endringer, slik jeg har forstått det, i GTX285.

 

Dette frem til det skjer noe mer på GPU fronten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For meg står valget mellom GTX295, eller vente til GT212 til sommeren.. Da blir det enten GTX295 og leve med de problemene multi-gpu fort gir deg, eller vente og ha litt snever ytelse i 6mnd til mens jeg venter på GT212 som er et single-gpu kort som da vil by på mer eller mindre null problemer!

 

Dog ser det jo ikke ut som GT212 får noen voldsomme spesifikasjoner, ved siden av GDDR5 så det vil vell neppe yte stort bedre enn GTX295 uansett, så er det da verdt å vente 6mnd bare for å unngå multi-GPU? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at singlegpu løsninger har høyere gjensalgsverdi(etter å ha solgt noen dualgpu og singlegpu kort), og skal man da ha et nytt kort til sommeren er det ennå mindre interessant å kjøpe en overpriset dualgpu nå.

 

Vil man ha et godt kort nå ville jeg kjøpt GTX285, 55nm GTX260 eller HD4870 512MB/1GB og ventet til utpå høsten når GT212 har greie priser.

 

 

 

EDIT:

Rettet ordet bruksverdi til gjensalgsverdi som er to vidt forskjellige ting. Det skulle stått bruktverdi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Liker ikke Dual-GPU kort selv jeg. De er upraktiske når det kommer til montering av vannkjøling og dette blir også lett dyrt som følge av at det kreves store mengder kopper for å kjøle et slikt monster.

 

De krever også svært kompliserte drivere for å fungere skikkelig, noe som medfører store praktiske problemer i hverdagen slik som blant annet at de ikke fungerer skikkelig. Også problemer med FPS-drop i spill følger av denne løsningen, så spør du meg er det noe herk.

 

Liker mye bedre gode singel-gpu løsninger. Der var 8800 GTX en revolusjon. I det siste har det vært mer eller mindre middelmådige oppgraderinger av gammel teknologi som ikke førte til noen særlige ytelsesøkninger.

 

Men gidder ikke vente til sommeren da jeg har ventet en lang periode allerede. Jeg skal vurdere GTX 295, men kommer kanskje til å drøye det litt for å se om det kommmer noe fra ATI/AMD også. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Vil nok se an prisene, for se hva Norek lister GTX260, GTX285 og GTX295 til, er det et merkbart sprang mellom GTX285 og GTX295 så er det ikke sikkert jeg vil se på GTX295 som verdt det i det hele tatt, om både GTX285 og GTX295 blir nokså stive på prislappen så kanskje jeg bare går for GTX260 som jeg får relativt billig og kan kjøpe med god samvittighet, holder jo uten problemer frem til sommeren det uansett!

Lenke til kommentar

Hiver meg på denne tråden.

ser att det er store prisfall i utlandet på "gammel" 65nm av gtx260/280. Men ingen nettbutikker i norge har fulgt opp. Tror dere vi kan vente det om noen dager?

Eller har komplett osv tenkt og være grådige (eller sitter med for stort lager) , til att vi ikke får se noe til disse prisfallene?

Og er det noen som har link til noen bekreftet gtx260 55nm fra norsk butikk? skal kjøpe meg nytt kort, men vil f** ikke betale full pris for 65nm.

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...