Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

hmm, ser ut som en del av varmen fra gtx295 blir sendt ut i kabinettet.. om ikke all varmen? :ph34r:

 

Slik har det vært med GTX280 også (og 8800GTX for den saks skyld). Kortet er tross alt ikke hermetisk lukket, selv om mesteparten av varmen 'pumpes' direkte ut på baksiden. God luftgjennomstrømning rundt kortet er naturligvis viktig dersom du ønsker å unngå varmelommer (som ikke bare påvirker skjermkortet, men selvsagt også andre komponenter inni kabinettet). Dersom temperaturen rundt kortet ikke blir veldig høy trenger ikke GPU-viften å jobbe så veldig hardt heller og dette vil igjen føre til lavere viftestøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde det ikke vært bedre om de hadde holdt 55nm versjonene "skjult" før de hadde fått solgt 65 nm kortene?

 

Som nevnt tidligere er det ikke opp til Nvidia å bestemme produktnumrene til kortene som selges: Det er produsentene (som anvender Nvidias teknologi) som bestemmer dette. Nvidia selger ikke kortene 'sine' direkte, men via produsenter som lager kort basert på Nvidias referansedesign. Det kan kanskje finnes unntak, men stort sett er det andre produsenter enn Nvidia som selger Nvidia-baserte kort direkte til kundene. Og det er naturligvis disse produsentene som bestemmer produktnumrene.

 

Og det er vanlig praksis å gi nye eller forskjellige produkter nye numre (selv produkter med ulik farge kan få ulike numre), så det skal ikke være noe stort problem å skille mellom kortene dersom butikken oppgir numrene (i mange butikker kan du til og med bruke produktnummeret som søkeord).

Lenke til kommentar
Hva tror dere egentlig trenges for å kjøle dette monsteret?

 

Standardkjølingen som følger med kortet burde holde. I tillegg bør du ha god luftgjennomstrømning i kabinettet slik at det ikke danner seg varmelummer rundt kortet. Hvis kortet 'svetter' for mye kan dette føre til lavere ytelse på grunn av mekanismer som skal forhindre overoppheting av kortet.

 

Så teknisk sett burde det jo holde, men er litt usikker på hvor mye varme dette kortet egentlig utvikler. :)

 

Du får jo en viss indikasjon på dette i artiklene som er nevnt nylig i denne tråden :) Du trenger ikke vannkjøling dersom du ikke har tenkt å overklokke. Dersom ventilasjonen i kabinettet ditt er dårlig kan vannavkjøling bidra til å redusere varmeutviklingen inni kabinettet, men i utgangspunktet bør kabinettet uansett ha bra gjennomstrømning. Hvis det er viftestøyen du er bekymret for så kan vannavkjøling være en god ide, selv om jeg personlig ikke har vært noe særlig plaget av viftestøy fra Nvidias senere generasjoner med skjermkort.

Lenke til kommentar

Det er vist noen dotter i Taiwan som har klart å lekke neste serie med drivere fra nVIDIA, 185, serien.

 

Mye spennende i INF-filene i de driverene...

NVIDIA_DEV.06A0.01 = "NVIDIA GT214"

NVIDIA_DEV.06B0.01 = "NVIDIA GT214 "

NVIDIA_DEV.0A00.01 = "NVIDIA GT212"

NVIDIA_DEV.0A10.01 = "NVIDIA GT212 "

NVIDIA_DEV.0A30.01 = "NVIDIA GT216"

NVIDIA_DEV.0A60.01 = "NVIDIA GT218"

NVIDIA_DEV.0A70.01 = "NVIDIA GT218 "

NVIDIA_DEV.0A7D.01 = "NVIDIA GT218 "

NVIDIA_DEV.0A7F.01 = "NVIDIA GT218 "

NVIDIA_DEV.0CA0.01 = "NVIDIA GT215"

NVIDIA_DEV.0CB0.01 = "NVIDIA GT215 "

 

Da er det bare å spekulere! :)

Lenke til kommentar
Noen andre som merker stor ytelsesboost med 180.xx-drivere og litt gamlere Nvidia-kort? Gjelder helt sikkert også 9-serien og 200-serien. 8800 GT liker seg nå godt med nye spill bedre, f.eks. Fallout 3 og L4D.

 

Kan vel alltids oppdatere dere med nye betadrivere, 181.00:

 

181.00 Win 2000/XP 32-bit.

181.00 Win Vista 32-bit.

181.00 Win Vista 64-bit.

 

185.20 ligger ute på Guru3D.com forumet nå! :)

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å se produktene nå. Jeg har vært helt vill på skjermkort i det siste, men har nå solgt unna minst 7 stk G92 baserte kort(har fortsatt 3 igjen) og venter på nye produkter før jeg bestemmer meg for hva jeg vil ha.

 

Jeg hadde så mye skjermkort at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med dem, de var uåpnet, ubrukt osv. Flunka nye top notch hehe, galskap :p Så nå skal jeg roe ned og kose meg med et produkt av gangen.

 

Venter nå på krympede 280 utgaver samt dette som nevnes i inf filen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Beklager så meget om det er nevnt tidligere i tråden.

 

Jeg lurer på når vi kan forvente å se GT300 i salg? Sitter per i dag på et 9800GTX, som i det siste har føltes litt for svakt. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha dette kortet lenge, men det svir veldig i lomma for tiden - så spørs om ikke PC-en skal oppgraderes litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...