Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror da ikke kjøleløsningen er så mye dyrere, men det faktum at det er to PCB'er gjør nok det en del dyrere i produksjon.

 

På den andre siden kan det sikkert ha spart inn mye penger i utviklingskostnader, som nok helt sikkert utgjør en god sum i seg selv. Derfor kan det faktisk være mer økonomisk å designe to PCBer, fremfor et enkelt. Med tanke på pris.

 

For dette er jo ikke et kort som de kommer til å selge så mange av, sett i forhold til billigere kort. Så sånnsett kan det nok være smart om de sparer mye på utviklingskostnadene.

Lenke til kommentar

Bare så synd at 2x PCB fullstendig ruinerer alt som heter tredjeparts / custom kjøling da! :(

Utifra inntrykket jeg har fått av diverse "previews" til nå er jo at dette kortet bråker!

Er jo ikke så rart, vi snakker jo om 2x av en mellomting mellom GTX260 og GTX280 på 55nm, greit at 55nm hjelper litt når det kommer til strømforbruk og varmeutvikling men det må selvsagt til endel kraftigere kjøling enn på GTX260 / GTX280, og når de designer 2x PCB som jeg umulig kan forstå at hjelper noe som helst på akkurat dette punktet blir det jo ikke noe bedre av den grunn :(

 

Om GTX285 legger seg på prisnivået til GTX280 så får jeg heller gå for et slikt et frem til GTX3xx til sommeren!

Kan jo stille spørsmålstegn ved hvor vidt det er så lurt å investere dyrt i GTX295 når vi får 40nm, DX11 og ny kjerne til sommeren?

Greit nok at det alltid vil komme noe nytt osv.. Men GTX285 og GTX295 er ikke akkurat mye nytt kontra det vi alt har hatt i et halvt år nå?

Lenke til kommentar

Til syvende og sist bryr jeg meg lite om navn, jeg er i stand til å skille så lenge butikkene kan oppgi produsentens produktnummer mm.

 

Det jeg er opptatt av er ytelse per krone, ytelse per watt, idle wattage, kvalitet osv. I tillegg vil jeg helst ha et så bra kort som mulig uten å måtte ut med mer enn 4000,- maksimalt.

 

GTX285 virker spennende GDI, prisen vil avgjøre om det er mer spennende enn GTX280. GTX295 skal jeg ikke si noe om for øyeblikket og venter på tester.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kan jo stille spørsmålstegn ved hvor vidt det er så lurt å investere dyrt i GTX295 når vi får 40nm, DX11 og ny kjerne til sommeren? Greit nok at det alltid vil komme noe nytt osv..

 

For meg er det ikke noe å stille spørsmålstegn ved i det hele tatt: For det første er et halvt år altfor lenge å vente. For det andre så kommer det stadig nye produkter. Hvis du venter til i sommer, så kan du regne med at det et halvt år senere (eller enda tidligere) vil dukke opp noe nytt og bedre. For det tredje vil ikke prisen være avskrekkende.

 

Jeg kjøper heller et GT295 når det kommer enn å vente et halvt år. For meg er tid penger: Jeg betaler mer for kortet ved lansering naturligvis, men det er bedre enn å vente.

 

Men GTX285 og GTX295 er ikke akkurat mye nytt kontra det vi alt har hatt i et halvt år nå?

 

Hva har det egentlig å si, når ytelsen er såpass bra? Du trenger ikke nevne ATI 4870 X2, for ATI-kort rører jeg ikke selv med en 100 m lang pinne ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...