SVD Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Ferske GTX295 benchmarks her http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-preview/ Dette ser veldig lovende ut GeForce GTX 295 previewhttp://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-preview/1 Bra de kommer seg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Ferske GTX295 benchmarks her http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-preview/ Dette ser veldig lovende ut GeForce GTX 295 previewhttp://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-preview/1 Bra de kommer seg Ups Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 http://www.bit-tech.net/hardware/2008/12/1...tx-295-1792mb/1 Preview fra Bit-Tech. Kan hende dette er postet før. I så fall bare si ifra. Skader ikke å poste det en gang til så flere får se det. := Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 fytti helvete for et monster kort. 70fps avarage i crysis. et kort for meg as. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 har dette 2 stk gpu'er? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Det er et dobbeltkort ja, med to GPU'er. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Dobbeltkort, sandwichkort er vel mer riktig. /pirke Men ja, det har to GPUer - og for lite minne i mine øyne. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Misliker egentlig litt løsningen med sandwich-kort. Da er heller løsningen med to GPU-er på en PCB bedre. Blir kompliserte og dyre kjøleløsninger. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Ikke kom her og si at designet på GTX 295 ikke er sexy ! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Designet er nå ikke ille, men liker ikke selve konseptet med to PCB'er. Varme og kompliserte kjøleløsninger som koster ca. 1/4 av det GPU koster er litt irriterende. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Tror da ikke kjøleløsningen er så mye dyrere, men det faktum at det er to PCB'er gjør nok det en del dyrere i produksjon. På den andre siden kan det sikkert ha spart inn mye penger i utviklingskostnader, som nok helt sikkert utgjør en god sum i seg selv. Derfor kan det faktisk være mer økonomisk å designe to PCBer, fremfor et enkelt. Med tanke på pris. For dette er jo ikke et kort som de kommer til å selge så mange av, sett i forhold til billigere kort. Så sånnsett kan det nok være smart om de sparer mye på utviklingskostnadene. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Bare så synd at 2x PCB fullstendig ruinerer alt som heter tredjeparts / custom kjøling da! Utifra inntrykket jeg har fått av diverse "previews" til nå er jo at dette kortet bråker! Er jo ikke så rart, vi snakker jo om 2x av en mellomting mellom GTX260 og GTX280 på 55nm, greit at 55nm hjelper litt når det kommer til strømforbruk og varmeutvikling men det må selvsagt til endel kraftigere kjøling enn på GTX260 / GTX280, og når de designer 2x PCB som jeg umulig kan forstå at hjelper noe som helst på akkurat dette punktet blir det jo ikke noe bedre av den grunn Om GTX285 legger seg på prisnivået til GTX280 så får jeg heller gå for et slikt et frem til GTX3xx til sommeren! Kan jo stille spørsmålstegn ved hvor vidt det er så lurt å investere dyrt i GTX295 når vi får 40nm, DX11 og ny kjerne til sommeren? Greit nok at det alltid vil komme noe nytt osv.. Men GTX285 og GTX295 er ikke akkurat mye nytt kontra det vi alt har hatt i et halvt år nå? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Til syvende og sist bryr jeg meg lite om navn, jeg er i stand til å skille så lenge butikkene kan oppgi produsentens produktnummer mm. Det jeg er opptatt av er ytelse per krone, ytelse per watt, idle wattage, kvalitet osv. I tillegg vil jeg helst ha et så bra kort som mulig uten å måtte ut med mer enn 4000,- maksimalt. GTX285 virker spennende GDI, prisen vil avgjøre om det er mer spennende enn GTX280. GTX295 skal jeg ikke si noe om for øyeblikket og venter på tester. Endret 19. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Er idiotisk når de gir et produkt NØYAKTIG samme navn da, eneste måten å skille GTX260 65nm og GTX260 55nm er jo å sjekke serienummer osv.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Hvordan vet vi at de får forskjellig serienummer? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Får de ikke det engang så er det jo ren bingo Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Skal ikke se bort ifra at de faktisk får samme nummer - virker som Nvidia virkelig trenger å selge ut 65 nm-kortene Heldig som jeg er så har jeg mine kilder, så jeg trenger ikke uroe meg for om jeg får 65 eller 55 nm - jeg vet det Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Hvordan vet vi at de får forskjellig serienummer?Produsentens produktnummer må ikke forveksles med serienummer. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 GeForce GTX 295 previewhttp://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-preview/1 Bra de kommer seg Blir nok en forsinket julegave til meg selv i år Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Kan jo stille spørsmålstegn ved hvor vidt det er så lurt å investere dyrt i GTX295 når vi får 40nm, DX11 og ny kjerne til sommeren? Greit nok at det alltid vil komme noe nytt osv.. For meg er det ikke noe å stille spørsmålstegn ved i det hele tatt: For det første er et halvt år altfor lenge å vente. For det andre så kommer det stadig nye produkter. Hvis du venter til i sommer, så kan du regne med at det et halvt år senere (eller enda tidligere) vil dukke opp noe nytt og bedre. For det tredje vil ikke prisen være avskrekkende. Jeg kjøper heller et GT295 når det kommer enn å vente et halvt år. For meg er tid penger: Jeg betaler mer for kortet ved lansering naturligvis, men det er bedre enn å vente. Men GTX285 og GTX295 er ikke akkurat mye nytt kontra det vi alt har hatt i et halvt år nå? Hva har det egentlig å si, når ytelsen er såpass bra? Du trenger ikke nevne ATI 4870 X2, for ATI-kort rører jeg ikke selv med en 100 m lang pinne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå