Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Ramguy:

Jepps, med en gang jeg enabler SLI og spiller så får jeg disse effektene, slår jeg av SLI er det helt ok igjen. Wheelman og Andrull bekreftet også at dette er "vanlige SLI problemer" og jeg har testet med en del drivere tom. 180.48 BBII.

 

Derfor synes jeg også TriSLI fokuset med X58 blir fryktelig missvisende for kjøperne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ramguy:

Jepps, med en gang jeg enabler SLI og spiller så får jeg disse effektene, slår jeg av SLI er det helt ok igjen. Wheelman og Andrull bekreftet også at dette er "vanlige SLI problemer" og jeg har testet med en del drivere tom. 180.48 BBII.

 

Derfor synes jeg også TriSLI fokuset med X58 blir fryktelig missvisende for kjøperne.

Dette har vel alltid vært et "problem" med Dual-GPU løsninger. Ikke bare SLI, men også CF om ejg ikke tar feil.

Selv har jeg egentlig aldri tenkt over det før du nevnte det. :)

Og av samme grunn så "husker" jeg ikke helt, men mener da absolutt at HD4870X2 og 6800Gt SLI for den saks skyld hadde dette.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nei, aldeles ikke. I såfall må det være noe med 9800XG2 i SLI, for sånn veldig ofte er det ivhertfall ikke. :p

 

Husk: Dette er ikke et stort og kjent problem, nettopp fordi det faktisk ikke er et stort problem for de fleste. Men at det til tider kan være litt plagsomt skjønner jeg. Det skal sies at jeg tror det også kan være lettere å se når du har lavere FPS. (færre bilder betyr jo lengre tid på vært bilde, og har en frame et sånnt "lynn", så er det jo også mer merkbart ved lav FPS)

Lenke til kommentar

Andrull:

Vel jeg får disse lynene hvor som helst i et spill. Eks. i fallout 3 hvor jeg ser på landskapet og himmelen og panner bildet(titter meg rundt) så dukker de opp og synes i ca 1/3 av et sekund, men det kan være mange av de i løpet av 10-15 sekunder med bevegelse. Og det ødelegger hele inntrykket av spillet.

 

Det du beskriver høres mer ut som en type antialiasing effects.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Joda, til tider så er det mer av det enn andre steder. (kan være steder der de tilter/zoomer/panner bildet der det er spesielt mye, og du derfor blir spesielt plaget av det. Men igjen, du kjører jo "dobbelt så mye SLI" som vanlig da. :p

 

Men at det er så mye at det ødelegger hele inntrykket kan jeg ikke se. Når jeg legger merke til det, så er det jo et irritasjonsmoment, men ettersom det gjerne går like raskt over som det kom, så er det null stress. Jeg tror vi snakker om samme ting ivhertfall.

 

Er ikke så mye bedre jeg kan beskrive det samme heller. Men det har ingenting med AA å gjøre ivhertfall.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Tror det er litt opp til butikken.

Kjøpte en iPhone fra Netcom hvor angreretten gikk bort dersom du åpnet esken.

En annen gang kjøpte jeg et nytt GTX280 fra multicom og brukte det i 13 dager. Jeg bestemte meg for å benytte meg av angreretten for å heller gå for 4870 (som kostet under halv pris av GTX280 den gangen). Fungerte strålende det :)

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Kan ikke si at jeg ser noen tegn til dette på kompisen min sitt HD4870X2? Mulig at det er jeg som er blind? :p

ATI har store problemer når det kommer til mikrostuttering. Jeg solgte mitt kort p.g.a. det..

 

Jeg ser ikke på 9800GX2 som å kjøre SLI da hehe, men det er nok bare meg. Så et bilde av en påstått gt200b kjerne på fudzilla mne syns ikke den så så liten ut som jeg hadde forventet.

9800GX2 har "intern SLi"

Lenke til kommentar
260GX2 vil ikke dukke opp før januar (kanskje noen få kommer før?), men ingen vet hvordan den kommer til å yte ennå. Hvis den skal bestå av 2 stk. GTX 260 216 55nm, da mye tyder på at den vil overta ytelse-kronen glatt.

 

Hm, da blir jeg vel nødt å vurdere 4870X2 en gang til... ;/

 

Hva syns dere ? bedre å vente ?

Lenke til kommentar

Noe tegn til 55nm GTX 260 ennå?

 

Det er ikke lett å si noe om fremtiden, men dollarkurs er så ustabil at jeg vil ikke drøye HW-kjøp mer enn nødvendig.

 

For første gang har jeg opplevd noe veldig merkelig. Jeg skal bytte HK, CPU og RAM, og disse koster mer idag enn det jeg har betalt for dem for 9 måneder siden. I normale tider, ville de ha vært halv-pris.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...