Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi er desember nå og 55nm bør komme når som helst

 

Flere nettbutikker har noen GTX 260 som er forventet på lage om noen dager, er det rimlig å tro at disse vil være 55nm? Vet noen om disse har kommet til noen butikker?

 

Håper det :D hadde håpet å få prosjektet mitt ferdig før jul ( Hvordan et p182 BURDE se ut )og kommer til å vente på neste nVidia.

 

Men vil et 55nm GTX260 sparke bedre fra seg enn et 4870X2 ?

Lenke til kommentar
Vi er desember nå og 55nm bør komme når som helst

 

Flere nettbutikker har noen GTX 260 som er forventet på lage om noen dager, er det rimlig å tro at disse vil være 55nm? Vet noen om disse har kommet til noen butikker?

 

Håper det :D hadde håpet å få prosjektet mitt ferdig før jul ( Hvordan et p182 BURDE se ut )og kommer til å vente på neste nVidia.

 

Men vil et 55nm GTX260 sparke bedre fra seg enn et 4870X2 ?

nåja.. det er vell lit for mye å ta i?... kansje det vil være bedre på lavere oppløsninger, men i og med at 4870x2 har GDDR5, så vil det antakligvis fortsatt være best, hvertfall i de høyeste oppløsningene^^..

Lenke til kommentar
Da blir det nok 2x GTX280 55nm i SLi på meg :)

Om ikke GTX260GX2 skulle få en utrolig attraktiv pris, går det an å kombinere 1x GTX260GX2 og 1x GTX260 55nm?

Det blir sikker spennende å prøve 2+1. Nvidia har hatt bra 3-way SLI skalering og BB2 har forbedre dette en god del også.

 

Jeg personlig sikter til GTX 260 216 55nm, fordi dette er mye rimeligere og yter nesten det samme. Nå har vi ganske bra SLI skalering(både 2 og 3-ways) og Core i7 kan utnytte de potensialene som ligger i multi-GPU også, og man kan alltid ha flere av disse.

Lenke til kommentar

SLI har blitt en totalt IKKE-GREIE for meg ette kjøp av 2 stk. 9800GX2 og det viser seg at jeg får sorte/mørke flerr(ser ut som lange triangler i lynform) over skjermen når jeg kjører det i SLI modus i spill. Har testet Fallout 3, Dirt og et til som gir samme greia.

 

Flere her bekrefter også dette og at man blir "vant til det", men det er jo elendig og gjør SLI ubrukbart.

Lenke til kommentar

Så problemet oppstår når du benytter begge kjernene i et 9800GX2? Det høres jo ikke akkurat bra ut.

Om dette også gjelder 2x GTX280 i SLi på X58 så holder jeg meg nok til enten AMD / ATI eller 1x GTX280 :(

 

Jeg personlig sikter til GTX 260 216 55nm, fordi dette er mye rimeligere og yter nesten det samme.

 

 

 

Da kan du jo like greitt kjøpe et 775 hovedkort også. Det yter nesten det samme og er mye rimeligere :p

Jeg har en 775 som jeg skal kaste, jo.

 

Han mener vell at poenget ditt med at GTX260 gir mer for pengene også gjelder LGA775 vs LGA1366.

At du rett og slett for mer for pengene ved å gå for LGA775 kontra LGA1366, akkurat slik som du mener at du får mer for pengene med GTX260 kontra GTX280 ;)

 

Men vi trenger vell ikke å starte med den diskusjonen igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...