anordne Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 http://www.nvidia.com/content/DriverDownlo...nglish_whql.exe Offiselt 180.48 , dette er vista 32 bit, men fins alle versjoner Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Vil det lønne seg å vente på de neste nvidia kortene, framfor å gå for HD4870X2 ? Og snakker vi stor ytelsesforskjell? Poster en worklog de neste dagene, og må vite litt om jeg burde vente med innkjøp osv Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det er nå litt vanskelig å si noe om det blir en ytelsesforskjell da vi vet fint lite om de kommende kortene fra nVidia. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Vi kan forvente en viss ytelesøkning sammen med krypingen. Nå spekuleres det også i et singel-pcb GTX260-216 GX2 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Alt tyder på at vi kan forvente høyre frekvenser, bedre OCing og lavere effektbruk av Nvidia's kommende 55nm. I tillegg, disse nye drivere har vist store forbedringer i ytelse og SLI-skalering (særlig på X58-plattformen). Flere tester forslår GTX 260 216 som beste valg i disse dager, og 55nm kan gjøre dette enda mer attraktivt. Vi må vente på offisielle tester, men foreløpig virker det at ting vil forandre seg i Nvidia's favør. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Det ble veldig stille etter lanseringen av BBII? Ble den ikke så god som lovet? Endret 26. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Joda. Men dessverre kan ikke alle dra så mye nytte av den driveren. SLi fra 8xxx serien og oppover har de største fordelene. Men man kan merke en god del med single gtx280 også f.eks. I spill har de nye driverne blitt skrytt litt opp i skyene. Det er noen få spill som har dratt nytte av den, og jeg la til skrekk og gru merke til at CS:S (source engine) faktisk fikk ingen endring om ikke et ørlite tilbakefall. Jeg kjører 88gt SLi. Nå støtter ikke CSS SLi så veldig bra, men hadde håpet den nye driveren ville gi en litt mer flytende effekt på CSS. Når jeg spiller CSS ender det som oftes at jeg deaktiverer SLi og physX for en gjevnere utførelse av spillet. Farcry2, 3dmark vantage og faktisk 3dmark 06 merket jeg en god boost i med disse nye driverne. Skal teste COD:WAW i kveld. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Nå har vel CS:Source ikke særlig god "SLI-støtte" på grunn av en enorm prosessorflaskehals. Da hjelper det lite med ny driver når det ikke er skjermkortet som holder igjen uansett. Grafikken er rett og slett for "dårlig", og presser ikke skjermkortene stort. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Nå har vel CS:Source ikke særlig god "SLI-støtte" på grunn av en enorm prosessorflaskehals. Da hjelper det lite med ny driver når det ikke er skjermkortet som holder igjen uansett. Grafikken er rett og slett for "dårlig", og presser ikke skjermkortene stort. Tja, men 4,5ghz e8500 hjelper faktisk en del på den flaskehalsen;P For å si det sånn, så hjelper det på FPS å klokke skjermkorta litt, så da skal en driver også kunne ha betydning Edit: Men selve problemet er ikke FPS... Det er rett og slett at spillet ikke skal se hakkete ut til tross for høy fps.. altså et problem man oftes har ved SLi og spill som ikke støtter det så bra. En driver burde faktisk kunne fikse det en del? Endret 26. november 2008 av SLiks Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Jeg merket ikke stort i store spill som Fallout 3 med full eyecandy og 1920 oppløsning. Det med 8800GT, 8800GTS512 og 9800GX2. Jeg har også problem med at SLI gir merkelige tearing effekter i spill. (ser ut som mørke lyn over skjermen) Endret 26. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Samme SLi problem. helt vanlig med SLI.. disse problemene var det jeg ville at de fikk fikset... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hovedsaklig derfor jeg tar single-gpu løsninger fremfor multi-gpu løsninger Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Merkelig at jeg ikke hørte særlig om dette SLI problemet før jeg fikk SLI selv? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Forde vi har gitt opp SLi, Theo Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Synes en venner det til seg ganske enkelt. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Joda.. Men skuffende er det jo å måtte leve med slike ting Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Så man må venne seg til de forferdelige lynene som flerrer over skjermen? urk.. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Nå har vel CS:Source ikke særlig god "SLI-støtte" på grunn av en enorm prosessorflaskehals. Da hjelper det lite med ny driver når det ikke er skjermkortet som holder igjen uansett. Grafikken er rett og slett for "dårlig", og presser ikke skjermkortene stort. Tja, men 4,5ghz e8500 hjelper faktisk en del på den flaskehalsen;P For å si det sånn, så hjelper det på FPS å klokke skjermkorta litt, så da skal en driver også kunne ha betydning Edit: Men selve problemet er ikke FPS... Det er rett og slett at spillet ikke skal se hakkete ut til tross for høy fps.. altså et problem man oftes har ved SLi og spill som ikke støtter det så bra. En driver burde faktisk kunne fikse det en del? vsync Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Går ikke å spille CSS for meg med vsync i allefall.. får delay på mus og tastatur da:/.. hvorfor er jeg helt uvitende om.. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Går ikke å spille CSS for meg med vsync i allefall.. får delay på mus og tastatur da:/.. hvorfor er jeg helt uvitende om.. Det kommer av inputlag eller output lag som man nylig har begynt å kalle det. http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag Når vsync er slått på, skaper det en input lag på 2 bilder. På en 60hz skjerm tilsvarer dette 33ms. Alt fra skjerm, skjermkort, mus/tastatur har alltid en viss input lag. Totalt sett lav input lag er utrolig viktig i FPS-spill med tanke på presisjon. Endret 27. november 2008 av Looper87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå