Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt tyder på at vi kan forvente høyre frekvenser, bedre OCing og lavere effektbruk av Nvidia's kommende 55nm. I tillegg, disse nye drivere har vist store forbedringer i ytelse og SLI-skalering (særlig på X58-plattformen).

 

Flere tester forslår GTX 260 216 som beste valg i disse dager, og 55nm kan gjøre dette enda mer attraktivt. Vi må vente på offisielle tester, men foreløpig virker det at ting vil forandre seg i Nvidia's favør.

Lenke til kommentar

Joda. Men dessverre kan ikke alle dra så mye nytte av den driveren. SLi fra 8xxx serien og oppover har de største fordelene. Men man kan merke en god del med single gtx280 også f.eks.

I spill har de nye driverne blitt skrytt litt opp i skyene. Det er noen få spill som har dratt nytte av den, og jeg la til skrekk og gru merke til at CS:S (source engine) faktisk fikk ingen endring om ikke et ørlite tilbakefall. Jeg kjører 88gt SLi.

Nå støtter ikke CSS SLi så veldig bra, men hadde håpet den nye driveren ville gi en litt mer flytende effekt på CSS. Når jeg spiller CSS ender det som oftes at jeg deaktiverer SLi og physX for en gjevnere utførelse av spillet.

Farcry2, 3dmark vantage og faktisk 3dmark 06 merket jeg en god boost i med disse nye driverne. Skal teste COD:WAW i kveld.

Lenke til kommentar
Nå har vel CS:Source ikke særlig god "SLI-støtte" på grunn av en enorm prosessorflaskehals. Da hjelper det lite med ny driver når det ikke er skjermkortet som holder igjen uansett.

 

Grafikken er rett og slett for "dårlig", og presser ikke skjermkortene stort.

 

Tja, men 4,5ghz e8500 hjelper faktisk en del på den flaskehalsen;P For å si det sånn, så hjelper det på FPS å klokke skjermkorta litt, så da skal en driver også kunne ha betydning

 

Edit: Men selve problemet er ikke FPS... Det er rett og slett at spillet ikke skal se hakkete ut til tross for høy fps.. altså et problem man oftes har ved SLi og spill som ikke støtter det så bra. En driver burde faktisk kunne fikse det en del?

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Nå har vel CS:Source ikke særlig god "SLI-støtte" på grunn av en enorm prosessorflaskehals. Da hjelper det lite med ny driver når det ikke er skjermkortet som holder igjen uansett.

 

Grafikken er rett og slett for "dårlig", og presser ikke skjermkortene stort.

 

Tja, men 4,5ghz e8500 hjelper faktisk en del på den flaskehalsen;P For å si det sånn, så hjelper det på FPS å klokke skjermkorta litt, så da skal en driver også kunne ha betydning

 

Edit: Men selve problemet er ikke FPS... Det er rett og slett at spillet ikke skal se hakkete ut til tross for høy fps.. altså et problem man oftes har ved SLi og spill som ikke støtter det så bra. En driver burde faktisk kunne fikse det en del?

 

vsync :)

Lenke til kommentar
Går ikke å spille CSS for meg med vsync i allefall.. får delay på mus og tastatur da:/.. hvorfor er jeg helt uvitende om..

 

Det kommer av inputlag eller output lag som man nylig har begynt å kalle det. http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag

 

Når vsync er slått på, skaper det en input lag på 2 bilder. På en 60hz skjerm tilsvarer dette 33ms. Alt fra skjerm, skjermkort, mus/tastatur har alltid en viss input lag. Totalt sett lav input lag er utrolig viktig i FPS-spill med tanke på presisjon.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...