Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

9800GX2 er et suverent kort og jeg har to av dem selv. Forklar gjerne hva som er møl med det.

Hele løsningen? Altså 2 PCB'er, 2 GPU'er, SLI osv.

Dritt for seriøs kjøling/overklokking, og så lenge de ikke klarer å snekre drivere for SLI som fungerer like smooth og knirkefritt som for singlekort, så er det i min verden noe møl.

Kortet er godt satt sammen og håndterer høye temperaturer bra. I spill blir det sjeldent varmt. Selv i seriøs GPGPU 24/7 gjør det jobben meget bra. Dermed er det rom for seriøs klokking for spilling om man har greie på kjøling.

 

Personlig liker jeg 48070x2 sin løsning bedre med alt på en PCB(kjølemessig fordelaktig), men med kvaliteten i gjennomføringen som Nvidia har på 9800GX2 synes jeg kortet er topp. Personlig mener jeg også at multiGPU først og fremst er for de "store og seriøse gutta" som driver med GPGPU så får klokkerne og gamerne holde seg til single saker.

 

;)

 

Dog har du et poeng med SLI og drivere for spilling, her er det alltid problemer, men det er ikke det jeg først og fremst bruker kortet til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok nye nVIDIA kort på meg når jeg skal bytte ut hele systemet, har hatt noen problemer med AMD / ATI Catalyst driverne og dual-view med 1x LCD og 1x CRT, hver gang LCD-skjermen går i sparingsmodus så byttes det fra dual-view til clone modus, utrolig irriterende og har enda ikke funnet noen måte å unngå dette på :(

Lenke til kommentar

Jeg kjører har en 19" lcd analog, og en 42" plasma med dvi dette fungerer bare fint uansett om hvilken som er første skjerm osv, har faktisk en manuell hdmi switch som jeg og av og til slår bytter input til tven med for å bruke ps3, uten at noe av dette byr på noen problemer med oppsett på ett 8800gt.

 

Hadde ett lignende problem men mener det var med drivere for rundt 8-9 mnd siden, bruker ikke strømsparing på noen av skjermene bortsett fra den i windows da.

 

Kjører utvidet skrivebord.

Lenke til kommentar

Begge DVI her også hvor det er overgang til HDMI på ene. 9800GX2 har egen HDMI utgang så der trenger jeg ikke overgang.

 

Hvilke drivere bruker du nå Andrull? Problemet har vært såpass dominerende for meg siste året at det må være mange drivere som har problemet. Typisk forsvinner også dual-view muligheten og jeg får kun mulighet til clone, og noen kun "stretched desktop".

 

Jeg kan vel telle på under en hånd hvor mange ganger det faktisk har fungert stabilt med en eller annen kombinasjon av nevnte kort og FW drivere.

 

EDIT:

Jeg har hatt de sammen problemene og tilfeldighetene med når det virker også med en HDMI Switch for PS3.

 

EDIT2:

Testet igjen nå.

 

Slo av alt utstyr, slo på begge skjermer og startet PCen. Da fikk jeg alle valgene samt dual-view. Satt opp med 2 forskjellige oppløsninger og alt var såre vel. Helt til jeg bryter strømmen på LCD TVen... da blinker hovedskjermen(noe som sikkert er greit fordi den merker at den andre blir borte). Men når jeg slår på LCD TVen igjen så kommer ikke dual-view tilbake og jeg må inn i Control Panel og klikke den på plass igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...