WheelMan Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 BBII skal vel også gi mulighet for flere skjermer i SLi-modus? Innlegg 5800 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Flere skjermer i SLI modus er jaggu på tide. Får håpe de snart fikser det så CUDA også kan jobbe i SLI modus. Endret 23. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Hehe, ja - det er en spennende tid vi går mot Theo: MSN? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Er på jobb wheelman, bruker ikke msn der Men legg igjen beskjed så leser jeg når jeg kommer hjem evt hehe. Endret 23. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ja, men jeg tror at den store styrken av BBII vil komme med X58, og særlig når det gjelder 3-way SLI skalering vil den bli en hel ny verden. Her er liten smakebit: 3-way SLI performance on X58 vs Quad Crossfire Ja for de tallene kommer til å stemme? De er vell lagt ut av nVIDIA eller noe? At 3x GTX260 skal knuse HD4870 Quad fire så ekstremt har jeg overhode ikke trua på! Quadfire, betyr ikke det 2x HD4870X2 / 4x HD4870? Hvordan skal det liksom kunne tape for 3x GTX260? Når ikke engang 1x GTX260 tar 1x HD4870? Snakker jo ikke bare om bedre ytelse her heller, men rein parkering! 60FPS bedre? Skal være passe dum og naiv om du tror på slike idiotiske tall.. Må si at Sam_Oslo har en tendens til å bli litt vell "over entusiastisk" med alt som har med Nehalem / Core i7 og den nye Bloomfield plattformen å gjøre Ikke ta det ille opp men uansett hva slags nyheter som har kommet om Nehalem så har du alltid være urealistisk positiv, om det så handler om synkroniserte spenninger eller hva det måtte være. Dette er jo også en driver? En driver forbedrer vell ikke ytelsen basert på hvilket brikkesett du kjører? Hvorfor i allverden skulle SLi-ytelsen øke merkbart bedre på et X58-kort enn et nForce790i kort? Og spesielt nå som nVIDIA har blitt nektet av Intel å lage entusiast kort til Bloomfield plattformen så tviler jeg på at de skulle ha mekket en driverpakke som skal booste Intel X58 så til de grader? Hva Nehalem og gaming angår ser jo ikke ting akkurat rosenrødt ut heller, Nehalem ser jo faktisk ut til å ha dårligere spill ytelse enn Penryn og da vil trolig AMD Deneb faktisk få best spill ytelse av alle plattformer, litt overraskende men er det som ser ut til å bli tilfellet, og nVIDIA skal vell faktisk komme med hovedkort til Deneb? Så tviler på om eventuelle forbedringer skal bli mindre merkbare til den plattformen enn til Nehalem. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 var vel sånn at de hadde testet med catalyst 1.0 og de har sikkert testet quad fire på ett nvidia hovedkort og sikkert satt pci-e til 1X. Er vel lite sannsynelig at de fantasiene der stemmer. Yter ikke 4870x2 bedre enn 2xgtx280 de fleste ganger? riktignok skalerer jo quad fire dårlig da. Desuten burde vi jo kanskje regne litt på pris og. 3 gtx280 hvem faen betaler 9000 spenn for en grafikkløsning man ikke trenger? artig i tester men thats it. tror ikke sam har veldig lyst å innrømme at den neste pcen han kjøper blir med amd og ati (i7 blir for de som driver med skikkeli 3d, så dere foresten at trichannel ram var stort sett bare bøff?) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Ja, men jeg tror at den store styrken av BBII vil komme med X58, og særlig når det gjelder 3-way SLI skalering vil den bli en hel ny verden. Her er liten smakebit: 3-way SLI performance on X58 vs Quad Crossfire Ja for de tallene kommer til å stemme? De er vell lagt ut av nVIDIA eller noe? At 3x GTX260 skal knuse HD4870 Quad fire så ekstremt har jeg overhode ikke trua på! Quadfire, betyr ikke det 2x HD4870X2 / 4x HD4870? Hvordan skal det liksom kunne tape for 3x GTX260? Når ikke engang 1x GTX260 tar 1x HD4870? Snakker jo ikke bare om bedre ytelse her heller, men rein parkering! 60FPS bedre? Skal være passe dum og naiv om du tror på slike idiotiske tall.. Må si at Sam_Oslo har en tendens til å bli litt vell "over entusiastisk" med alt som har med Nehalem / Core i7 og den nye Bloomfield plattformen å gjøre Ikke ta det ille opp men uansett hva slags nyheter som har kommet om Nehalem så har du alltid være urealistisk positiv, om det så handler om synkroniserte spenninger eller hva det måtte være. Dette er jo også en driver? En driver forbedrer vell ikke ytelsen basert på hvilket brikkesett du kjører? Hvorfor i allverden skulle SLi-ytelsen øke merkbart bedre på et X58-kort enn et nForce790i kort? Og spesielt nå som nVIDIA har blitt nektet av Intel å lage entusiast kort til Bloomfield plattformen så tviler jeg på at de skulle ha mekket en driverpakke som skal booste Intel X58 så til de grader? Hva Nehalem og gaming angår ser jo ikke ting akkurat rosenrødt ut heller, Nehalem ser jo faktisk ut til å ha dårligere spill ytelse enn Penryn og da vil trolig AMD Deneb faktisk få best spill ytelse av alle plattformer, litt overraskende men er det som ser ut til å bli tilfellet, og nVIDIA skal vell faktisk komme med hovedkort til Deneb? Så tviler på om eventuelle forbedringer skal bli mindre merkbare til den plattformen enn til Nehalem. Hvordan skal 4x HD4870 kunne tape for 3x GTX260? Fordi BBII skal hjlpe med skalering av SLI, særlig på X58-platformen, tenker jeg. Du må se på de tallene en gang til for å forstå hvorfor jeg er "over entusiastisk" med alt som har med X58 å gjøre :roll Endret 24. oktober 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Og hvorfor skulle SLi-skalering bli bedre på X58 kontra f.eks nForce790i? Og hvor er tallene som burde gjør meg så entusiastisk over Nehalem / Core i7? Det jeg har sett til nå er mulig begrenset overklokking, krav til lav-volt minnebrikker og faktisk svakere spillytelse enn Penryn? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 var vel sånn at de hadde testet med catalyst 1.0 og de har sikkert testet quad fire på ett nvidia hovedkort og sikkert satt pci-e til 1X. Er vel lite sannsynelig at de fantasiene der stemmer. Yter ikke 4870x2 bedre enn 2xgtx280 de fleste ganger? Nei. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Og hvorfor skulle SLi-skalering bli bedre på X58 kontra f.eks nForce790i?Og hvor er tallene som burde gjør meg så entusiastisk over Nehalem / Core i7? Det jeg har sett til nå er mulig begrenset overklokking, krav til lav-volt minnebrikker og faktisk svakere spillytelse enn Penryn? Akkurat nå blir det bare spekulasjoner, og vi må vente på spesielle tester for å kunne fastslå noe. Akkurat nå virker det at BBII har en del godbiter for nåværende systemer f.eks nForce790i, men den har mye mer fokus på X58 (bla. Nvidia har valgt til å relases den på samme dag som X58, 17 nov.). Foreløpige uoffisielle tester tyder på at X58 + SLI + BBII kombinasjonen kommer til å bli den virkelige BIG bang. Vi får se hvordan det slår ut i offisielle tester. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Release datoen er vell neppe planlagt i samsvar med X58 slippet, opprinnelig skulle vell BBII vært ute alt, var hvert fall det som egentlig var planen? Så det der er vell ren tilfeldighet.. Og om du faktisk tenker over saken, når har det blitt slik at brikkesettene på hovedkortet har bestemt skaleringen? Er jo ikke slik at AMD 790FX skalerer bedre enn Intel X48 eller andre veien, det som har spilt inn har oftest lugget i PCI-Express sporene, hastigheten / båndbredden her og eventuelle begresninger i brikkesettet (slik som med P35) og resten har jo utelukkende gått på skjermkortene og driverne? Hvorfor skulle dette plutselig forandre seg nå? Hva for et lite mirakel sitter på X58 kortene som skal gjøre at det plutselig skulle bli så mye bedre enn andre brikkesett når det gjelder SLi skalering? Det strider da imot alt jeg har sett tidligere, og da må nesten nVIDIA bevisst ha begrenset skaleringen på andre hovedkort bare for at X58 skal komme i et bedre lys, er det eneste logiske jeg kan se for meg i en slik situasjon for jeg ser ingen annen grunn til hvorfor X58 skal skalere bedre enn blant annet nForce790i. Og hvorfor nVIDIA skal gjøre at Intel sitt nye X58 kort plutselig skulle få en slik boost og nVIDIA sine egne kort ikke får det er for meg en gåte? Og det etter at nVIDIA ble nektet entustiast kort til Bloomfield plattformen? Neppe.. Virker som du lar din etusiasme blende deg litt her Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Jeg har ikke sett noe tester av SLI skalering av BBII på nForce790i enda, det kan hende at det skalerer like bra som X58. De uoffisielle testene jeg har sett, den skalerer usedvanlig bra, særlig på 3-way SLI på X58-plattformen. Men disse testene er ikke offisielle og uavhengige, og dermed er ikke til å stole på. BBII er fremdels beta også og kan forandre seg. Jeg tror ikke at Nvidia har valget 17. Nov. helt tilfeldig. Det skulle komme tidligere, men ble forsinket for å matche lansering dagen for X58, tenker jeg. Endret 24. oktober 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) var vel sånn at de hadde testet med catalyst 1.0 og de har sikkert testet quad fire på ett nvidia hovedkort og sikkert satt pci-e til 1X. Er vel lite sannsynelig at de fantasiene der stemmer. Yter ikke 4870x2 bedre enn 2xgtx280 de fleste ganger? riktignok skalerer jo quad fire dårlig da. Desuten burde vi jo kanskje regne litt på pris og. 3 gtx280 hvem faen betaler 9000 spenn for en grafikkløsning man ikke trenger? artig i tester men thats it. tror ikke sam har veldig lyst å innrømme at den neste pcen han kjøper blir med amd og ati (i7 blir for de som driver med skikkeli 3d, så dere foresten at trichannel ram var stort sett bare bøff?) De må bare komme med en sikkelig driver på quad-fire, hadde de skalert like bra som 3 gpuer så.....men det gjør det ikke ennå Endret 24. oktober 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) De potensialene som ligger i Multiple GPU har ikke blitt fult utnyttet enda, særlig når det gjelder 3 og 4 GPU. Disse nye X58-hovedkortene har både 3, 4 og til med 6 PCIe spor, og jeg tror at dette signaliserer en ny trend. Vi må vente for å se på offisielle tester, men foreløpig virker det at BBII sikter bla. til å forbedre utnyttelse/skalering av multiple GPU, både i form av X2, X3, X4, X6, eller 3, 4, eller 6 enkelt kort. Endret 24. oktober 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Kan du peke ut de tekniske implementasjonen i X58 som gir bedre skalering og grafikkytelse kontra andre nevnte chipsett? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nei, tekniske implementasjonen av X58 er ikke kjent enda. Bedre skalering av mutiple GPU på X58 er bare mitt inntrykk av de uoffisielle tester jeg har sett, og det kan være feil også. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hmm.. tror ikke x58 er så veldig forskjellig fra x48 egentlig, er vel cpuen som er det nye hotte, og at den har minnekontroller. Jeg håper virkelig ikke at det blir en trend å bruke opp 4-6 pci-e spor til skjermkort Men det er bra med litt entusiasme i verden sam, stå på, men ikke glem at andre og har peiling på hardware. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Skulle gjerne sett at det ble standard med 3 eller 4x16 spor, CF med fysikk-kort osv. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 sammenligning av 178.24 vs 180.43 http://www.tcmagazine.com/articles.php?act...1&pagenum=1 Ikke så store forskjeller som nvidia skrøyt av, men kan jo håpe driverne blir noe bedre til offsiell release Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Er det i hele tatt noe poeng å sammenligne ennå? Trodde GDI gjorde det klart for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå