Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?

WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som aner om disse nye GeForce kortene som ser ut til å være under utvikling vil komme med utgaver som støtter Displayport?

Den nye S-IPS baserte LCD-skjermen jeg snart skal investere i vil antagelig ha Displayport og jeg skulle gjerne ha benyttet meg av det, men da trenger jeg logisk nok et skjermkort som støtter det :p

Hvis du tenker på HP LP2475w så har den Displayport, men hva fordeler vil det være å bruke det framfor DVI?

Lenke til kommentar
Jeg tror at Nvidia prøver å ta 2 fluer i samme smekk. En GTX 260 med flere shaders kan fort slå HD4870, og som andre nevner, Nvidia må også bli kvitt de 65nm GT200-brikkene som de har slet med.

Men dette betyr drittbillig GTX 260 også.

Tror det er mulig at Nvidia kommer til å satse på enklere kretskort og sørge for å presse ned prisene på GTX 260 for å ta tilbake markedsposisjoner.

Kan bli en hard kamp, Hd 4850 ser ut som å ha etablert seg godt i segmentet ypperlig pris / ytelse.

Lenke til kommentar

HD 4850 har markedet for seg selv nesten. (om vi ser litt bort fra "eldrende" 9800GTX+ og 8800GTX) Men om Nvidia får oppdatert litt på ytelsesiden, eller litt på prisen (eller begge to) så vil den bli bedre enn HD 4870.

(AMD kan da svare på det med å legge prisen enda lavere for HD 4870, eller kanskje gjøre noe lignende).

Lenke til kommentar

Jeg ønsker 2x16 "Software SLi" til P45, X48 og gjerne også P35 og X38. Alle disse chipsettene er det folk hovedsaklig sitter med i dag, samt de nyeste prosessorene man får kjøpt per dags dato. Det er mange av disse som ikke vil vurdere Nehalem eller annet på minst 1 år.

At HD4850 tar markedsandeler var egentlig ikke overaskende. Pro serien til ATI har alltid hatt gullkort og det er disse ATI har solgt mest av til entusiastene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"Software SLI" fantes det vel på visse hovedkort før også, men det var vel ikke særlig pupulært pga dårlig ytelse?

Selvfølgelig, det er jo bedre enn ingen SLI overhode om man sitter på flere Nvidia skjermkort, men om det er verdt å lage kan jo diskuteres... (?)

Uansett, P35 er det ingen vits å ha SLI på. Vil jo bare føre til dårligere ytelse nesten. PCI-E 4X vetu. :)

Lenke til kommentar

We've found out that Nvidia is preparing a new GTX 260, still 65nm, with more Shaders and the cards are about to sample any day now.

... and it will be a bit more expensive than the current Geforce GTX 260.

Hva pokker? Hva er vitsen med et "nytt" GTX260 om det fremdeles bygger på 65nm?

Og attpåtil skal bli dyrere enn dagens GTX260?

Jeg kunne forstå at de ønsket å komme med en ny og billigere 55nm utgave, men en ny og dyrere som fremdeles bygger på 65nm? Hva er vitsen? Da kunne de jo likså greit bare satt ned prisen på GTX280 litt istedenfor?

Håper for gudsskyld at de ikke gir dette kortet et utrolig forvirrende navn og idiotisk prislapp! Siden den fremdeles bygger på 65nm så må da produksjonskostnadene fremdeles være litt stive? Ergo vil den vell neppe aldri bli billigere enn HD4870? Så selv om ytelsen er kanskje 5FPS bedre enn HD4870 er ikke det så imponerende om den vil koste mer uansett? Virker som en eneste stor flopp?

Hadde det vært en 55nm utgave så produksjonskostnadene deres hadde gått ned slik at de kan selge de billigere enn dagens GTX260, samtidig som da varmeutviklingen burde ha blitt redusert så hadde nå det vært en ting, men nå snakker vi jo strengt tatt bare en "tweaket" utgave av GTX260? Og for meg virker det helt meningsløst, hvert fall om den da attpåtil skal legge seg dyrere enn dagens GTX260?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...