knopflerbruce Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Haha, dette tar av P35 er fortsatt et dugelig chipset, og grensen går ved P965 IMO. Eldre enn det, og det begynenr å skorte. Når Nehalem kommer havner nok P965 i kategorien "utdatert" også. Hvis Nehalem HK komemr med all den funksjonaliteten Sam nevner til rundt 1000 kroner kan det hende mye annet eldres litt raskere, men tipper de HK'ene blir DYRE! Ergo noe for spesielt interesserte, ikke mainstream. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Det er mange som fremdels kjører Volvo Amazon, fordi den "fuker nullmengde" og Volvo fremdels leverer reservedeler for den. x38, x48, p35 og resten av gjengen kommer til å "fuke nullmengde" og Intel vil forsette å støtte dem. Men X58-plattformen har så mange ny godbiter at etter den vil de færreste være fornøyd med Volvo Amazon. Men vi skal ikke forvandle denne tråden til X58-diskusjon, jeg respekterer at noen har andre syn som kommer til å forandre seg snart. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Er enig med deg at det blir nytt osv. Men det som holder meg igjen er prislappen på high-end og håper at det blir billigere utover 2009:D Knopfler: Det blir svindyrt.....' Driver og jobber nå for å spare til et Nehalem-oppsett=) Endret 28. august 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Er enig med deg at det blir nytt osv. Men det som holder meg igjen er prislappen på high-end og håper at det blir billigere utover 2009:DKnopfler: Det blir svindyrt.....' Driver og jobber nå for å spare til et Nehalem-oppsett=) Selve core i7 CPU er ikke så dyrt, flere nyheter sier at vi kommer til å få en for $250 ved lansering av X58. Men da kommer ny HK og RAM i tillegg, og jeg er enige at da kan det fort bli litt dyrt. På annen side, snart vil vi få en rekke nye tester og alt tyder på at resultatene kommer til å blåse bort alt, (ikke bar CPUen, men hele plattformen er overlegen på flere måter) og da blir det litt vanskelig å sitte med en kasse full av gammel vrak basert på x38, x48 eller p35. så, ja det er lurt å spart litt. Endret 28. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Det er mange som fremdels kjører Volvo Amazon, fordi den "fuker nullmengde" og Volvo fremdels leverer reservedeler for den. x38, x48, p35 og resten av gjengen kommer til å "fuke nullmengde" og Intel vil forsette å støtte dem. Men X58-plattformen har så mange ny godbiter at etter den vil de færreste være fornøyd med Volvo Amazon. Men vi skal ikke forvandle denne tråden til X58-diskusjon, jeg respekterer at noen har andre syn som kommer til å forandre seg snart. Du er klar over at vi sitter igjen med KUN X58 om dine profetier stemmer? Forøvrig er det et rart eksempel du komemr opp med. Er ikke nforce 3 vi snakker om her... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Disse er ikke "profetier", men er mine inntrykk basert på nåværende info om X58. Vi må huske at dette er en stor sprang i Intel's artikuler historie, mye større enn x38->48 eller p35 overgangen, med en hel ny CPU socket, ny minnekontroller, ny 3-chanel RAM, osv ... og bør ikke undervurdere. Men ingenting er sikker enda, vi må bare vente inntil lanseringen for å kunne si noe sikkert. Jeg antar at det kommer til å stå mellom Deneb og Core i7, og resten vil komme i skyggen. Jeg tviler at Deneb kan konkurere direkte, men kan bidra med å senke prisene på Core i7. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Det skal også nevnes at man kun får full SLi-støtte med hovedkort som har NF200 - og de chipene er helsikkes dyre.. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Hva mener du "full støtte". Denne native løsningen det snakkes om vil den ha begrensninger for SLI i forhold til den type sli som er på nvidia hk i dag? Sam_oslo : Vi har vel bare sett noen syntetiske tester på nehalm enda og vet jo ikke hvordan den vil yte i spill. Noen her mener jo det ikke har noen hensikt å bytte til denne plattformen om ytelsen først og fremst trengs i spill. Tror vi må vente til etter sommeren 2009 før vi får se noen likanes priser på i7 og ikke minst på 3 ddr3 brikker. Leste en artikkel om at AMD ikke var særlig redd nehalm, kan godt være en utallelse for aksjekursen sin del, men tror nok ikke nehalm blir så suveren som først antatt. Gjenstår å se, men ditt syn på hw er nok noe unyansert. Skjønner værtfall ikke hvordan du kan sitte med ett 9800gtx når GTX280 fins...G92 kjernen er jo SÅ 2007 les mer om amd uttallelser om neste cpu : http://www.nordichardware.com/news,8068.html Endret 28. august 2008 av anordne Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Det skal også nevnes at man kun får full SLi-støtte med hovedkort som har NF200 - og de chipene er helsikkes dyre.. Er du sikker på det? SLI on X58 without nF200 Chip: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=200064 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Ang. chipset diskusjonen. Viktig å poengtere at X58 ikke vil ha noen minnekontroller, det er CPUen og ikke chipset som vil inneholde minnekontrolleren fremover. X58 er også et chipset, ikke en plattform. Endret 28. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Det skal også nevnes at man kun får full SLi-støtte med hovedkort som har NF200 - og de chipene er helsikkes dyre.. Nei, de er ikke spessielt dyre... 20$ til de fleste partnere. Desverre er det mange som har blandet de med nForce 100, som var dyrere og varmere. Du får full SLI støtte med X58 chipset... (Dog ikke 4 stk. X16 lanes, men ellers alt) Edit: Ok, det er en funksjonalitet som X58 ikke har men som er i NV sine egne chipset, og NF 200, og det er Broadcast muligheter (en request for å sende til alle grafikkort). Det vil dog implementeres i software(driver) for X58 Endret 28. august 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) AnandTech har en grei beskrivelse av forskjellen mellom software SLI vs n200-brikken. Med software får du 2 x 16, men med n200-brikkem får du 3 x 16. "If you absolutely want the highest bandwidth possible, 3 PCIe x16 slots are only supported using nForce 200 chips, otherwise you’re stuck with two x16s or one x16 and two x8s." - Link Endret 28. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 AnandTech har en grei beskrivelse av forskjellen mellom software SLI vs n200-brikken. Med software får du 2 x 16, men med n200-brikkem får du 3 x 16. Stemmer - full SLi ser jeg på som 3x (eller 4x) 16 lanes. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Ja, men jeg tror at de fleste vil klare seg fint med 2 x 16, og man kan kjøre en Gx2 på hver av disse sporene også. Det som mangler nå, er selve GPUen og jeg hadde håpet de ville annonsere GTX 280b/Gx2 eller noe annet på Nvision-08 konferansen, men det kom ikke en pip. Selv om Nvidia pleier å holde kortene tett, og det kan dukke opp når som helst, men nå begynner jeg å bli utålmodig. Endret 28. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Ja, men jeg tror at de fleste vil klare seg fint med 2 x 16, og man kan kjøre en Gx2 på hver av disse sporene også. Skulle bare herme litt jeg, tydeligvis ingen som tog'an Det som mangler nå, er selve GPUen og jeg hadde håpet de ville annonsere GTX 280b/Gx2 eller noe annet på Nvision-08 konferansen, men det kom ikke en pip. Selv om Nvidia pleier å holde kortene tett, og det kan dukke opp når som helst, men nå begynner jeg å bli utålmodig. Det kommer nok snart Lenke til kommentar
Professional Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 AnandTech har en grei beskrivelse av forskjellen mellom software SLI vs n200-brikken. Med software får du 2 x 16, men med n200-brikkem får du 3 x 16. Stemmer - full SLi ser jeg på som 3x (eller 4x) 16 lanes. Hvorfor x3 eller x4? SLI = 2 kort eller mer. x2 burde vel holdt då? Eller noe jeg har misforstått. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Noen som aner om disse nye GeForce kortene som ser ut til å være under utvikling vil komme med utgaver som støtter Displayport? Den nye S-IPS baserte LCD-skjermen jeg snart skal investere i vil antagelig ha Displayport og jeg skulle gjerne ha benyttet meg av det, men da trenger jeg logisk nok et skjermkort som støtter det Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Hvorfor x3 eller x4? SLI = 2 kort eller mer. x2 burde vel holdt då? Eller noe jeg har misforstått. Skulle bare herme litt jeg, tydeligvis ingen som tog'an Endret 30. august 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Professional Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 hehe skjønner du heiv deg på sam trenger det nyeste hw bølgen hehe :flaut: tok den ikke <.< my bad. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Nei, jeg heiv meg på forde sam kverulerer, er vanskelig, vrir på ting og whiner.. Men nok om det.. *fikle med 180-driver* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå