FullColor Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Gode nyheter ! Nvidia har gått med på å gi Intel software basert SLI ! Les her Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Gode nyheter ! Nvidia har gått med på å gi Intel software basert SLI ! Les her Dette er beste som har skjedd på lenge. AnandTech har en grei oversikt over dette også. Hell Freezes Over: NVIDIA Announces Native SLI Support for the Intel X58 Chipset Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Flere som er glade for dette ja hehe, bør det. Er bare happy news idag. Ser jeg har fått inn pakker oss posten også idag, så det bare baller på seg for meg Nå trenger vi bare "cyborg SliFire" som gir oss mulighet til å kombinere nvidia og ati kort sammen (+ IGP) Endret 28. august 2008 av AllColor Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Lukter jo SLi til samtlige Intel brikkesett med tiden? (P35 - X48) Denne "koden" i BIOS som aktiverer muligheten for SLi vil jo nesten garantert bli hacket inn i andre BIOSer? Ifølge FudZilla vil nVIDIA attpåtil ha forståelse for dette og akseptere det? Har de endelig forstått at de tjener mer penger på å ha SLi muligheter på de beste brikkesettene istedenfor å presse på folk nForce brikkesett? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Lukter jo SLi til samtlige Intel brikkesett med tiden? (P35 - X48)Denne "koden" i BIOS som aktiverer muligheten for SLi vil jo nesten garantert bli hacket inn i andre BIOSer? Ifølge FudZilla vil nVIDIA attpåtil ha forståelse for dette og akseptere det? Har de endelig forstått at de tjener mer penger på å ha SLi muligheter på de beste brikkesettene istedenfor å presse på folk nForce brikkesett? AnandTech mener at det vil kun funke på X58. "When you install the NVIDIA drivers, they check for the presence of this key in the BIOS - if it’s found, then you get the ability to enable SLI, natively, on X58. Note that this won’t work on any other Intel chipsets, just X58 for Nehalem owners this fall." - Link Selv om noen skulle klare å hacke det for X48 og p53, vil disse snart være historie uansett, og alle med litt respekt for "kassen" sin kommer til å rive ut disse snart. Endret 28. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Lukter jo SLi til samtlige Intel brikkesett med tiden? (P35 - X48)Denne "koden" i BIOS som aktiverer muligheten for SLi vil jo nesten garantert bli hacket inn i andre BIOSer? Ifølge FudZilla vil nVIDIA attpåtil ha forståelse for dette og akseptere det? Har de endelig forstått at de tjener mer penger på å ha SLi muligheter på de beste brikkesettene istedenfor å presse på folk nForce brikkesett? AnandTech mener at det vil kun funke på X58. "When you install the NVIDIA drivers, they check for the presence of this key in the BIOS - if it’s found, then you get the ability to enable SLI, natively, on X58. Note that this won’t work on any other Intel chipsets, just X58 for Nehalem owners this fall." - Link Selv om noen skulle klare å hacke det for X48 og p53, vil disse snart være historie uansett, og alle med litt respekt for "kassen" sin kommer til å rive ut disse snart. Hvorfor i alle dager er X48 "historie"? Er jo nytt chipset, det. Er P45 også historie? Eller var det kanskje X38 du mente? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Tror ikke verken X48 eller P45 på noen måte er historie på lang tid, er nok et fåtall som hopper på Nehalem med det første, for ikke å snakke om at spillytelsen med Nehalem ikke ser ut til å forbedres så mye så da holder nok mange seg til Penryn som spillplattform? Eventuelt da AMD Deneb muligens, om det klarer å bli hakket vassere enn penryn. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 P45 er et chipset Intel planlegger og fortsette med i lang tid - X48 også. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Enig, at p45 og x48 er historie snart er TULL. De skal støttes i lang tid ennå og den prisen x58 kommer til å ha så blir ikke det allmenn-eie i starten. Jeg skal ihvertfall bruke mitt P45 i LANG tid ennå og jeg har stor respekt for kassen min. Som de fleste her inne som liker data har. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Jeg har P35 og null respekt for meg min kasse Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 P45 er et chipset Intel planlegger og fortsette med i lang tid - X48 også. Exactly Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Intel vil forsette å støtte den "gammle teknologien" på både X38,X48. Men den nye X58-plattformen med alle nye godbitene sine (bla. ny 3-veis RAM, ny minnekontroller, Xfire og SLI på samme HK, osv... ) vil sørge for en naturlige prosess for resirkulering av mange HK. Det er lov å håpe at min "gammel HK" vil overleve ut året, men jeg vil ikke legge for mye håp i det. Endret 28. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Tror du virkelig ikke at hket ditt overlever ut året? Jeg kan garantere deg at det gjør det, til og med P35 overlever ut året...965 også hvis jeg skal strekke den. rettere sagt de meste overlever ut året her og det kan jeg vedde ballene mine på. For det du sitter og sier er "når Nehalem kommer så blir alt annet gammelt og ikke overlever" Noe som er så gjennomført tull-prat. Endret 28. august 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Overleve ut året? Unnskyld meg men hva i allverden har du røyka? Tror du virkelig at Intel P45 som kom for ikke så alt for lenge siden bare skal forsvinne før året er omme? Er nok et absolutt fåtall av markedet som i det hele tatt vurderer å hoppe på Nehalem før godt ute i 2009. Godbiter og ikke godbiter, de færreste ser vell verken behovet eller poenget med dyre DDR3-brikker? Og vi snakker jo nettopp her om at det kan bli mulig å hacke SLi til disse "utgåtte brikkesettene som du så fint ser ut til å ville ha de til å være) så om det skjer så er vell ikke SLi + Crossfire på samme kort noen stor godbit lengre? De færreste har vell behov for det uansett. Må jaggu si du er optimistisk til Nehalem om du tror at hele penryn plattformen skal død og sekundet som Nehalem er i butikkhyllene? Er jo ikke alle den dag idag som har kommet seg over på Core 2 i det hele tatt, og du tror virkelig at alle som sitter på Core 2 systemer skal hoppe over på Nehalem med en eneste gang? Nei tror nok ikke det, er nok mange som ikke hopper på Nehalem i det hele tatt da det faktisk er en veldig liten del av markedet som bytter system annen hvert år i det hele tatt. Og Nehalem ser jo til og med ut til å tilby lite nytt innenfor spillytelse, så alle gamere som sitter med et Core 2 system har ikke så alt for store grunner til å hoppe på Nehalem, hvert fall ikke før 32nm utgavene kommer! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Jg skal ha oppsettet jeg har nå til neste sommer ihvertfall, Nehalem skal ha etablert seg godt før jeg tenker den veien. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Tror du virkelig ikke at hket ditt overlever ut året? Jeg kan garantere deg at det gjør det, til og med P35 overlever ut året...965 også hvis jeg skal strekke den. For det du sitter og sier er "når Nehalem kommer så blir alt annet gammelt og ikke overlever" Noe som er så gjennomført tull-prat. Vel, kan p35 kjøre core i7, 3-Chanel RAM, osv... ? Hvis ikke, da bør du tenke litt på hvem som driver med tul-prat. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Intel vil forsette å støtte den "gammle teknologien" på både X38,X48. Men den nye X58-plattformen med alle nye godbitene sine (bla. ny 3-veis RAM, ny minnekontroller, Xfire og SLI på samme HK, osv... ) vil sørge for en naturlige prosess for resirkulering av mange HK. Det er lov å håpe at min "gammel HK" vil overleve ut året, men jeg vil ikke legge for mye håp i det. X48 kommer nok til å overleve lenge, men high-end-statusen forsvinner nok når X58 dukker opp. For en gamer som skal ha et crossfire-oppsett med en realtivt billig CPU (dvs IKKE Nehalem), hvilke argumenter skal da ligge til grunn for at denne brukeren skal velge X58? Slik det er om dagen er AMD best på bang-for-bucks på GPU, og er vel det forbrukerne er ute etter. Syns det virker opplagt at X48 kommer til å ha en sterk posisjon en GOD stund til, og skal nyte mitt nye DFI X48 LT T2R en god stund før det pensjoneres Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Vel, kan p35 kjøre core i7, 3-Chanel RAM, osv... ? Hvis ikke, da bør du tenke litt på hvem som driver med tul-prat. Åssen svar er det? Of course vet jeg det, må du for svarte lese det jeg skriver og ikke begynne med den ord-vridningen din. Har ikke sagt et ord om at Nehalem kan kjøres på P35,45 osv. Jeg skal bruke min Q6600(4,2ghz) godt ut i neste år. Har ikke sagt noe tull, er du som sitter å sier at hkene nå ikke overlever...så hvem prater tull? Og den prisen det kommer til å ha når det kommer, gjør at mange venter. Endret 28. august 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Tror du virkelig ikke at hket ditt overlever ut året? Jeg kan garantere deg at det gjør det, til og med P35 overlever ut året...965 også hvis jeg skal strekke den. For det du sitter og sier er "når Nehalem kommer så blir alt annet gammelt og ikke overlever" Noe som er så gjennomført tull-prat. Vel, kan p35 kjøre core i7, 3-Chanel RAM, osv... ? Hvis ikke, da bør du tenke litt på hvem som driver med tul-prat. Skal ikke Intel fortsette å faktisk komme med noen nye LGA775 prosessorer? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 De skal jo det, men Sam er jo Guden vår her...så vi må bare bøye oss i støvet tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå