simalarion Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) *så feil* Ser jeg har gjort en feil, ja, beklager.Men jeg finner ingen 3870-kort som kom med en pris på over 2000,- (bortsett fra ett, som virker litt mistenksomt). Finner heller ikke 3870x2 som kom med en pris på over 4000,- Så da har vi altså sett dette før. Var jo mindre oppsiktsvekkenet med 3870 da ikke ytelsen stod helt i stil, men den nye trenden begynte muligens her ja du har nok rett i det. Endret 8. august 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Intern Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 Greit nok at ytelsen ikke stod i stil, men dette var da AMD/ATi's toppkort. AMD/ATi har bommet flere ganger den siste tiden, men lykken er kanskje på deres side denne gangen? Lenke til kommentar
Professional Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 Du sa jo at det var butikken som senket prisene sist gang jeg sjekket?Nei. Jeg sa: "hvertfall butikkene", siden innkjøpspris var så lav og jeg ikke jobber i butikk vet jeg ikke om innkjøpsprisen ble senket eller ikke. Noe skjedde, og det alt tyder på at det var nVidia som var skyld i det. Akkurat, det jeg prøver å si her. Du whinet om at nvidia overpriser som vanlig noe som ikke stemmer. De legger seg på den prisen de kan ta med tanke på konkuransen. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Tror du skal få ordnet opp i problemene du har med hukommelsen din selv. Jeg krangler hvertfall ikke mer med deg pga noe en annen sa. Endret 8. august 2008 av Intern Lenke til kommentar
Professional Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 Du sier noe der, var jo ramguy så whinet om det. Sry mac, ikke rart eg ikke skjønte driten av hva du prøvde å kom fram til. Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 hvorfor diskuteres ATi kortene i en hver tråd her inne? Er det ikke mulig og kunne diskutere nVidias kommende lanseringer samt g200 / g300? Når jeg går i en nVidia tråd håper jeg virkelig og få relevant informasjon, ikke bare innsprøytninger om ati sine topp kort. Det er da en grunn til at jeg klikket meg inn på denne tråden?.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. august 2008 Rapporter Del Skrevet 9. august 2008 Enig ang. topic. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Nå kommer de gode nyhetene og priskrigen vi alle har ventet på. Nvidia kutter prisene, GTX 280 for €319, og GTX 260 for €199 , effektivt fra idag! GTX 260 drops to €199 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Kjempe, jeg som kjøpte to på mandag... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Kjempe, jeg som kjøpte to på mandag... Vel jeg har sagt det flere ganger før, bla. her: GTX 280 har hatt flere prisfall (40% i løpe av 4 uker) og alt tyder på ytterlige prisreduksjon på denne, mens HD4870 har hatt samme pris. Hvis denne trenden forsetter, kommer prisforskjellen snart (ved lansering av HD4870X2 og GTX 280+) til havne på 30%, mener jeg. Jeg tipper at vi kan se GTX 280 for ca. 2400 ved lansering av HD4870X2 og GTX 280+. Men jeg skjønner at du ikke kunne vente, det er ikke lett å vente. jeg kommer til å slå til snart også, innen par uker. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Prisene er helt bananas om dagen, lurer på om det er etterdønningene fra GTX Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Nvidia sliter for tida, N86 / 84 kan koste selskapet veldig dyrt... Sjekk her For full artikkel på Tomshardware. Endret 13. august 2008 av Malvado Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Nvidia sliter for tida, N86 / 84 kan koste selskapet veldig dyrt...Sjekk her For full artikkel på Tomshardware. PS! "Kilden" til ryktet om at det er feil på alle G84 og G86 brikkene er The Inquirer. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Tror nok det er batcher som har problemet og ikke alle ja, som GDI sier. Hmm GTX280 begynner å friste vesentlig mer enn jeg liker om dagen med disse prisreduksjonene om dagen. Ikke minst fordi jeg er litt CUDA addict om dagen. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Vet ikke hvorfor men jeg tenker på det samme, en får jo mer ytelse for mindre penger med et ati kort men trur det er min skeptisk holding til Crossfire of SLI. Jeg vil berre ha singel gpu, hadde håpet at nye kortet til ati ville forandre det men så droppet de den viktigste funksjonen og jeg ble berre kvalm igjen CrossFire Sideport were are j00! Hørtes så genialt ut. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Og hva med HD4870X2 var det som var så ille sa du? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Og hva med HD4870X2 var det som var så ille sa du? Tror han mener at det var synd at Crossfire Sideport kokte bort til ingenting. Det kunne vært en spennende første skritt til en bedre multi-GPU implementasjon. Problemet idag er at båndbredde og latens mellom GPU kjernene er så lav at hvis ikke applikasjonen er multi-GPU vennlig så kan skaleringen bli dårlig. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Og hva med HD4870X2 var det som var så ille sa du? Det som er "ille" Crossfire Sideport ble ingen ting av, det var det lille håpet eg hadde om å gidde å prøve crossfire igjen. No sitter eg å venter på neste generasjons singel gpu som betyr lang vente tid for meg. Ikke at jeg klager 8800 GTS 640 kjører ting enno bra, vel å merke så er det med klokket quad og gpu. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Ventetiden vil ikke bli så langt nå. Jeg tror Nvidia kommer til å annonsere/lansere et nyt kort snart. Like rundt gjørne? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 At GT200 55nm/GT200b skal yte på linje med HD4870x2 må være renspikka sprøyt. vel vil ikke si det. gtx280 har jo mye å gå på på frekvenser. mtp at shader frekvens er bare 1300. og core bare 600. og når de går åver til 55 prosess. så er det ikke utenkelig med en core frekvens på 800-850 og shader frekvens på 1900-2000. + litt opptimaliseringer av chipen. da er det ikke så utenkelig at det begynner å nærme seg 4870x2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå