Intern Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Og prisen sank til 3000kr på 280 gtx veldig fort når 4870 kom så det beviser jo at du ikke akkurat har rett.Og grunnen til at nVidia senket prisen er? Mange gode poenger, men tror du glemmer at ATI stort sett gjør det samme, 4850\70 er et stunt vi ikke har sett før. De har priset highend korten like høyt som nvidia stort sett.Tja, er ikke helt enig der.Jeg kjøpte både GTX280 og 4870 ved lansering. For det billigste GTX280-kortet ga jeg 4400,- og for det billigste 4870 ga jeg 2000,-. Hvis 2400,- er like dyrt som nVidia, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Tror du må lese det jeg skriver en gang til, skal være ganske tydlig at du missforstår det jeg skriver helt. Endret 7. august 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Ser jeg har gjort en feil, ja, beklager. Men jeg finner ingen 3870-kort som kom med en pris på over 2000,- (bortsett fra ett, som virker litt mistenksomt). Finner heller ikke 3870x2 som kom med en pris på over 4000,- Så da har vi altså sett dette før. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Og prisen sank til 3000kr på 280 gtx veldig fort når 4870 kom så det beviser jo at du ikke akkurat har rett.Og grunnen til at nVidia senket prisen er? Tenker på Enten yter det dårligere og av den grunn må legge seg billigere enn HD4870X2, men kan fint hende nVIDIA priser det idiotisk høyt uansett? Ref GTX280... Med tanke på at nvidia senkte prisen så pass pga konkuranse så blir det vel ikke så fryktelig dyrt med konkurenten til 4870x2. De viser jo at de priser produktet noe lunde etter ytelsen. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Feil. De senket prisen rundt 1000,- (hvertfall butikkene) fordi de fant ut at 4870 solgte bedre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) GTX 280 ble faktisk økt med 1000,- en dag eller to etter de første ble solgt fra lagrene til komplett, deretter kuttet de prisene i flere omganger etter en ukes tid ellerno. Endret 7. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Professional Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Feil. De senket prisen rundt 1000,- (hvertfall butikkene) fordi de fant ut at 4870 solgte bedre. Nei, det var nivida så gikk ut og sa at de kutter prisene. http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...52&Itemid=1 Endret 7. august 2008 av HWBruker Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Nei, det var nivida så gikk ut og sa at de kutter prisene.http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...52&Itemid=1 Der står det jo akkurat det jeg sier jo!"Nvidia plans to drop the prices of Geforce GTX 280 and 260. The reason for this sudden price cut is that the cards are not selling as well as Nvidia expected. The second part of the story is that Radeon HD 4870 ended up better than Nvidia had hoped." Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Prisene bestemmes av konkurransen, og det er basert på grunnlegende "supply and demand" pristeppene. Butikkene har små marginer og kan ikke bestemme å droppe prisene selv. Det er produsenten (i dette tilfelle Nvidia) som har kuttet prisene på GTX 280. Fordi HD4870 var litt dårligere og mye billigere, og derfor valgte de fleste å kjøpe den, og Nvidia måtte kutte prisene for å selge den. Endret 7. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Det skal også nevnes at nettbutikkene hadde en innkjøpspris på rundt tre tusen kroner selv når GTX 280 ble lansert. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Det skal også nevnes at nettbutikkene hadde en innkjøpspris på rundt tre tusen kroner selv når GTX 280 ble lansert. Jeg vet ikke hva slags innkjøpsprisen og fortjenester de hadde, men disse priskuttene kommer helt fra toppen, nemlig Nvidia. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har hørt svake rykter om et nVidia kort lanseres sammen eller litt etter X2'en kommer? Noen som kan konstantere ryktet? eller skal det liksom være en litt hemmeligfull lansering fra nVidia sin side? Lenke til kommentar
larsere Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har hørt svake rykter om et nVidia kort lanseres sammen eller litt etter X2'en kommer? Noen som kan konstantere ryktet? eller skal det liksom være en litt hemmeligfull lansering fra nVidia sin side? Skal det ikke komme en 55nm gtx280 ? Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har hørt svake rykter om et nVidia kort lanseres sammen eller litt etter X2'en kommer? Noen som kan konstantere ryktet? eller skal det liksom være en litt hemmeligfull lansering fra nVidia sin side? Skal det ikke komme en 55nm gtx280 ? Jeg har hørt snakk om at NVIDIA dropper 55nm versjonen av GT200 kjernen og skal lage en GT300 kjerne... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Det er flere rykter som er ut og går, og jeg har hittil hørt både om GTX 280+ (som skal være en krympet 55 nm versjon) og GTX 350 (som skal være en x2 med 2GB DDR5). Som vanlig, holder Nvidia kortene veldig tett og disse er bare løse rykter. Jeg tror at Nvidia holder flere muligheter åpen, og venter for å se HD4870X2 før de bestemmer seg for den ene eller andre. Men en ting er sikkert, Nvidia har planer (og er nødt til) å slå HD4870X2. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Trenger virkelig Nvidia å se hvordan HD 4870 X2 blir? Det er jo bare helt vanlig HD 4870 i CF + muligens et lite hakk bedre. Og slike resultater har vi jo hatt i "årevis". Lenke til kommentar
Professional Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Nei, det var nivida så gikk ut og sa at de kutter prisene.http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...52&Itemid=1 Der står det jo akkurat det jeg sier jo!"Nvidia plans to drop the prices of Geforce GTX 280 and 260. The reason for this sudden price cut is that the cards are not selling as well as Nvidia expected. The second part of the story is that Radeon HD 4870 ended up better than Nvidia had hoped." Du sa jo at det var butikken som senket prisene sist gang jeg sjekket? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Trenger virkelig Nvidia å se hvordan HD 4870 X2 blir? Det er jo bare helt vanlig HD 4870 i CF + muligens et lite hakk bedre. Og slike resultater har vi jo hatt i "årevis". Det er klart og tidlig at Nvidia lanserer et kort for å ta seg av HD4870X2, da trenger de å vite det for sikkert at den er "HD 4870 i CF + muligens et lite hakk bedre" for å kunne slå den, ville jeg tro. EDIT: Mye tyder at HD4870X2 kan bli et monster, og mye bedre enn "HD 4870 i CF + muligens et lite hakk bedre", og hvis det er tilfellet, da kan Nvidia (og andre) bli litt overrasket. Derfor venter Nvidia for å bli sikker, tror jeg. Endret 7. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Jeg har hørt svake rykter om et nVidia kort lanseres sammen eller litt etter X2'en kommer? Noen som kan konstantere ryktet? eller skal det liksom være en litt hemmeligfull lansering fra nVidia sin side? Skal det ikke komme en 55nm gtx280 ? Jeg har hørt snakk om at NVIDIA dropper 55nm versjonen av GT200 kjernen og skal lage en GT300 kjerne... Vår godeste insideman GDI har avkreftet disse ryktene. Og siden GDI er "The Man" når det gjelder Nvidia så stoler jeg fullt og helt på det. Samt et par andre detaljer rundt GT200 og GT200b som gjør det helt soleklart. Endret 8. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 Du sa jo at det var butikken som senket prisene sist gang jeg sjekket?Nei. Jeg sa: "hvertfall butikkene", siden innkjøpspris var så lav og jeg ikke jobber i butikk vet jeg ikke om innkjøpsprisen ble senket eller ikke. Noe skjedde, og det alt tyder på at det var nVidia som var skyld i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå