Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?

WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 måneder mellom et skjermkort er da ikke noe spesielt.

Var bare 2007 som var et kjedelig år der det ikke skjedde stort.

3 måneder mellom en die krymping og modifisering er, så vidt jeg vet, historisk. Noe som får meg til å spekulere i at GT200 aldri var ment for konsument markedet, der FP64 ALU'er har liten misjon, men ble likevel brukt her som en nødløsning.

Lenke til kommentar
3 måneder mellom et skjermkort er da ikke noe spesielt.

Var bare 2007 som var et kjedelig år der det ikke skjedde stort.

3 måneder mellom en die krymping og modifisering er, så vidt jeg vet, historisk. Noe som får meg til å spekulere i at GT200 aldri var ment for konsument markedet, der FP64 ALU'er har liten misjon, men ble likevel brukt her som en nødløsning.

Et litt uvitende spørsmål fra min side. Vil CUDA baserte applikasjoner lide av at FP64 ALU'er fjernes? Mener å ha satt meg inn i det tidligere men husker ikke.
Lenke til kommentar
Teknisk, ja. Men ikke at det kommer et nytt skjermkort som erstatter (mer eller mindre) det eldre.

Det har jeg heller ikke sagt noe på bare så det er klart, men at nVidia vil eller komme i nærheten av å doble ytelsen etter 3 måneder etter GTX280 er ønsketenkning som hører hjemme i drømmeland.

Lenke til kommentar
Ok, var noe slikt jeg tenkte meg. Men så langt tror jeg ikke eks. folding@home vil lide av det, men skal forhøre meg. Tanken var om jeg skulle sikre meg noen GT200 kort hehe.

folding@home vil neppe lide av dette i nærmeste fremtid nei. Blir nok heller for dem som driver med dette @work.

Lenke til kommentar
Teknisk, ja. Men ikke at det kommer et nytt skjermkort som erstatter (mer eller mindre) det eldre.

Det har jeg heller ikke sagt noe på bare så det er klart, men at nVidia vil eller komme i nærheten av å doble ytelsen etter 3 måneder etter GTX280 er ønsketenkning som hører hjemme i drømmeland.

Å doble ytelsen har jeg ingen tro på nei. Langt ifra.

Med mindre du tenker på dobbel-GPU utgave, som sikkert gir en del bedre ytelse. (men fortsatt langt fra det dobbelte)

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål:

Korleis er 9800Gx2 1gb Vs 280 1Gb?

Med nåværende driver yter disse ganske likt, men GTX 280 har overtaket. Nå kan du få GTX 280 billigere enn 9800GX2, og en single GPU har sine fordeler. Med denne siste prisen på ca. kr. 3100, er det ingen tvil at GTX 280 er mye bedre. Du kan se begge på en gjenommgående tets hos AnandTech : NVIDIA's 1.4 Billion Transistor GPU

Men alt tyder at prisene vil forsette å falle og det er lurt å vente til August (inntil lansering av HD4870X2) for å bestemme seg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
ser ut som gt200b kommer i september link.

bare og smøre seg godt.

Gleder meg som en liten pjok i godtesjappa til slutten av august,glad jeg har holdt av 5 høvdinger :w00t: Blir spennende å se om nvidia prøver å slippe de nye korta rett etter ati kommer med topp korte sitt.Uannsett prisene på div kort blir jo konge billig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...