CavemaNz Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Avvent 1 uke til om du har tenkt på GTX 260, det skal ned på samme pris som HD4870, dvs ca 1800 kr. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Yter ikke GTX 260 på samme høyde som 4870? Virker fristende det kortet der. Har aldri hatt Nvidia før, så frister å prøve noe nytt Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 her er GTX 280 i en shuttle http://www.sudhian.com/index.php?/forums/viewthread/103642/ Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 GTX260 er rundt 5-10% tregere enn 4870. Mitt råd er å støtte ATi denne runda. Ikke fordi jeg er fanboy av noe slag, men uten ati hadde GTX 280 fortsatt kosta 4500kr+ og GTX260 3000 kr+. De fortjener litt penger slik at vi kan opprettholde konkurranse, og ikke bli melkekuer til et monopolselskap, noe ingen forbrukere er tjent med. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 GTX260 er rundt 5-10% tregere enn 4870. Mitt råd er å støtte ATi denne runda. Ikke fordi jeg er fanboy av noe slag, men uten ati hadde GTX 280 fortsatt kosta 4500kr+ og GTX260 3000 kr+. De fortjener litt penger slik at vi kan opprettholde konkurranse, og ikke bli melkekuer til et monopolselskap, noe ingen forbrukere er tjent med. Amen! (er ikke fanboy jeg heller altså) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) GTX260 er rundt 5-10% tregere enn 4870. Mitt råd er å støtte ATi denne runda. Ikke fordi jeg er fanboy av noe slag, men uten ati hadde GTX 280 fortsatt kosta 4500kr+ og GTX260 3000 kr+. Det er ikke ishockey lag vi snakke rom her, man kjøper det som passer best til sitt behov. HighEnd kort har bestandig kostet 4500kr ved release. Det som mer trolig har skjedd er at ATI snudde på flisa å kriger nå med pris da de ikke klarer å ta igjen ytelsen (Ellers så er jeg sikker på vi ikke haddet sett så lave priser). Ja veldig bra at det er så billig, men jeg håper ikke dette går utover kvaliteten på kortene fremmover som kan være den negative siden av å halvere prisen på highend kort. Vi får se.... Endret 15. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Simalarion: Vil si at det du sier om AMD ikke gjelder HD48xx serien. Her kniver de jevnt om ytelse men AMD la seg alikevel milevis under i pris fra dag 1. Referansedesign er alltid billigere å produsere og kvaliteten pleier å holde seg ganske så stabil fra generasjon til generasjon. Når leverandørene i August får lov å lage egne designs og kjøleløsninger vil vi ser større variasjoner i prisene. Men som regel har ingen laget gode alternative løsninger til Nvidias toppkort, noe som er litt skuffende. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 her er GTX 280 i en shuttle http://www.sudhian.com/index.php?/forums/viewthread/103642/ Jeg vil si det var gøy (og utfordrende ) å putte et 8800GTX i et Q-PACK II også Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Vil si at det du sier om AMD ikke gjelder HD48xx serien. Her kniver de jevnt om ytelse men AMD la seg alikevel milevis under i pris fra dag 1. Nææ har lest mange tester å generelt yter 280gtx bedre en 4870 ca 10% opp til 15% på høye oppløsninger og i spillene det trengs mest. Om du nå tenker på 4870x2 så er det jo ikke sluppet enda, ikke så rart det yter bedre med tanke på alt de hiver inn der ) , videre blir det spennendet å se hva nvidia svarer på den, holder nokk ikke bare å krympe kjernen gitt. Vi er nok ikke enige der ). Er jo pris stuntet til ATI som er nytt, det er ikke akkurat noe 9700 eller 8800gtx sensasjon som jeg heller haddet sett. Endret 16. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hva definerer du som høye oppløsninger og med hvilke kvalitetsinnstillinger og hvilke spill spiller vi mest? Vil vel ikke kalle det et prisstunt, de gir deg bare mye mer for pengene enn noen gang. Endret 16. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Det er der vi er uenig, videre tror jeg de har fått til akkurat det de ønsker med sitt pris kutt nemlig å få tilbka fokus. Det er ikke highend kort som driver bedriften(det viktige er å få fokus), så jeg tror at de igjen så at de ikke nådde helt opp så de kutter prisen grasalt i steden. Godt eksempel kan være om du ser på forkjellen på 4850 og 4870, det er pris kontra ytelse hele veien. jeg tenker på oppløsninger fra 1600*1200 og oppover, spillene er Crysis, aoc og world in conflict. Her er det veldig greit med bedre fps da jeg ikke klarte å kjøre disse på full guffe før, det blir ett fett om feks CoD for bedre fps for den er allerdet i taket. 4870x2 kommer jeg trolig til å kjøpe dog, det er veldig spenndet kort og fullt av snadder og ytelse. Men 4850 og 4870 er for meg et pris stunt som har fungert. Endret 16. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Uten Crysis hadde situasjonen vært en helt annen i skjermkortmarkedet idag mtp hvilke spill man kjøper skjermkort til. Alle bruker det som en benchmark, men når selv GTX 280 i SLI eller 4870X2 sliter med å få stort over 25 fps i 1920x1200, så synes jeg heller vi bør se på kodinga i spillet. SÅ mye råere enn alt annet er det ikke, så jeg tror mye av feilen ligger hos utvikleren. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Vente på FarCry 2 da :] Eller Crysis warlord (Eller hva det nå het) 8D Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Uten Crysis hadde situasjonen vært en helt annen i skjermkortmarkedet idag mtp hvilke spill man kjøper skjermkort til. Alle bruker det som en benchmark, men når selv GTX 280 i SLI eller 4870X2 sliter med å få stort over 25 fps i 1920x1200, så synes jeg heller vi bør se på kodinga i spillet. SÅ mye råere enn alt annet er det ikke, så jeg tror mye av feilen ligger hos utvikleren. Nå speiler ikke benchmarken så altfor mye av aktuell ytelse i Crysis heller da. (benchmarken blir prosessorbegrensen, mens det i spillet yter godt av bedre skjermkort) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Vente på FarCry 2 da :]Eller Crysis warlord (Eller hva det nå het) 8D Crysis Warhead is the name Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Visste jo såklart det da Skulle bare teste dere... OT: Hvorfor er det to Ninja smilier her? En som er : ninja : den andre er: : ph34r : Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Det er ikke ishockey lag vi snakke rom her, man kjøper det som passer best til sitt behov. Kjøpene vi gjør er også på et vis en stemmeseddel. Ønsker man at nærbutikken skal overleve. Ønsker man den lokale bussruta skal bestå. Vil man støtte et firma som driver en forretning på en ganske uærlig og konkurransehemmende vis, osv. Denne runden kommer jeg nok til å la min stemme gå til AMD. HighEnd kort har bestandig kostet 4500kr ved release. Det som mer trolig har skjedd er at ATI snudde på flisa å kriger nå med pris da de ikke klarer å ta igjen ytelsen (Ellers så er jeg sikker på vi ikke haddet sett så lave priser). Ja veldig bra at det er så billig, men jeg håper ikke dette går utover kvaliteten på kortene fremmover som kan være den negative siden av å halvere prisen på highend kort. Vi får se.... Ja ATi/AMD har nettopp gått en annen vei enn en stor monolittisk high-end GPU og heller satser på dual-GPU løsning for "ultra high-end" segmentet. Som tidligere nevnt er nok 4870 en god del rimeligere å produsere enn GTX280 da det har både en merkant mindre komplekst GPU (på en mindre produksjons prosess) og PCB, samt halvparten av minnet til GTX280. Så det er ikke slik at 4870 burde ha ligget på 4500,- men AMD heller har valgt å selge det til spott pris. Selv om en bevist pris krig nok er med i bilde. Endret 16. juli 2008 av MistaPi Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Mistapi : ser jo fortsatt at 4850 og 4870 har gått ned i pris siden lansering med et par hundrelapper så det ser jo fortsatt ut til at man har litt å gå på... Tviler på at Ati taper noe på disse kortene, men tipper også at det ikke er snakk om den store fortjenesten heller. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Simalarion: Vel AMD har levert highend produkt denne gangen med HD4870 og dermed blir det ikke rett det du sier. 10% under monsteret GTX280 er highend. AMD har valgt en mye smartere design enn Nvidia denne gangen, for å oppnå så godt som lik ytelse. Mindre kompleks PCB og smalere minnebuss som kompanseres med god hastighet på GDDR5 som ikke koster allverden alikevel. Dermed får de mye bedre klaff med sin arkitektur mens ytelsen alikevel er highend og puster GTX280 i nakken med god pusteteknikk. Jeg synes også HD4870 gjør det meget godt opp til 1920*1200 og det med 4*AA og 16*AF. Jeg trenger ikke høyere oppløsninger enn det. Endret 16. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Tror nok de kunne tatt igjen 280 hvis de hadde lagd en like diger GPU, men de har valgt en annen strategi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå