Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1500W er vel fortsatt lite, når du trenger rundt 1000+ w for 2 kort.

4stk 9800GX2 kort = ca 700W.

Prosessor = kanskje en 70-80W

Harddisk = ca 10W

Hovedkort/resten av systemet = kanskje en 110W

 

Totalt = Ca 900W

 

Med litt å gå på så klarer nok en 1000W'er det. Selv om jeg ville hatt en på 1200W for å være helt sikker. Ps: Husk at vi snakker om en margin som tilsvarer 2-3 vanlige maskiner!

Så det er mye å gå på.

 

Dog kan vel en 1500W'er være greit med tanke på tilkoblinger osv..

1500W er nok litt overkill i seg selv

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jeg har ikke dette kortrt og vet ikke om støyniåvet, men det er litt værre med prisnivået. Det har vært en liten prisdropp og GTX 280 MCI OC går for ca 4200, men det er fremdels for mye, mener jeg.

 

Vet noen når prisene kommer til å falle til fornuftige priser og helst under 3500?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Dette går litt tregt. GTX 280 er bra, men for dyrt. De må kutte mer på prisen for å få solgt det. Jeg tor at Nvidia vet det, men kanskje sumler litt for å se hva slags pris og ytelse kommer ut av 4870X2. Men uansett vil dette havne på 3500, håper jeg, og da vil jeg vurdere det seriøst.

Lenke til kommentar

En merklig ting er at Komplett fikk inn 100+ 4870 i dag det er fortsatt 45 igjen. På 280gtx release fikk komplett inn mange fler og de gikk bort fort, videre er ikke en ned gang til 3800 noe mer en normalt mot feks 4870x2 release. 8800gtx holdt seg legendarisk i pris men kan jo ikke sammenligne med den røveren.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Simlarion:

Komplett og Norek har samme lagerbeholdning. Mange webbutikker handler bla. fra Norek. Det var mye dårligere tilgjengelighet på GTX 280 når den kom og det syntes godt på lageret til Norek(komplett). Nå når HD4870 kom så fikk flere butikker 100+ på lager med en gang, men med GTX 280 var lagerbeholdningen hos andre rimelig tynn... med slikt som 5stk, 10stk osv. Ergo trakk nok flere i lageret til Norek.

 

Alt har en sammenheng?

 

8800GTX holdt seg godt i pris kun fordi de ikke hadde noen reell konkuranse, dette utnyttet Nvidia så grovt at de skjøt seg selv i benet og ventet altfor lenge med å lansere mellomproduktene og fikk et ras tett oppå hverandre av produkter som burde vært lansert før, og som da heller slo ihjel hverandre.

 

Selv om GTX 280 solgte noe de første dagene så virker det som om de omtrent ikke selger noe nå om dagen, rett etter launch.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...