Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Det jeg heller ikke forstår, jeg trodde at CUDA skulle være integrert i alle drivere etter v174.25 eller noe sånt, men hvorfor har det liksom kommet en ny CUDA BETA2 driver da?

 

 

For å være helt ærlig aner jeg ikke om det er forskjell på denne "cuda" driveren og vanlige 177.35

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg heller ikke forstår, jeg trodde at CUDA skulle være integrert i alle drivere etter v174.25 eller noe sånt, men hvorfor har det liksom kommet en ny CUDA BETA2 driver da?

 

 

For å være helt ærlig aner jeg ikke om det er forskjell på denne "cuda" driveren og vanlige 177.35

 

Jeg har nå testet den der 177.35 CUDA driveren, og ifølge GPU-Z så er det akkurat samme driver. Tok så og testet Crysis og resultatet var akkurat det samme, så jeg tror det er samme driver. Skal nå begynne å teste 177.39.

Lenke til kommentar
Det jeg heller ikke forstår, jeg trodde at CUDA skulle være integrert i alle drivere etter v174.25 eller noe sånt, men hvorfor har det liksom kommet en ny CUDA BETA2 driver da?

 

 

For å være helt ærlig aner jeg ikke om det er forskjell på denne "cuda" driveren og vanlige 177.35

 

Jeg har nå testet den der 177.35 CUDA driveren, og ifølge GPU-Z så er det akkurat samme driver. Tok så og testet Crysis og resultatet var akkurat det samme, så jeg tror det er samme driver. Skal nå begynne å teste 177.39.

Det 177.35 er akuratt samme driver, eneste forskjellen er at den som har "CUDA" i navnet er gitt ut til registerte utviklere sammen med CUDA SDK 2.0 BETA.

Lenke til kommentar

Jeg har instalert 177.39 og PhysX på min 9800GTX og alt gikk greit, men jeg har ikke prøvd det på noe spill med støtte for PhysX enda.

 

Jeg har hørt at GTX 280 kan snart bli solgt for kr. 3100 i norske nettbutikker. Det er ikke helt umulige at det faller enda mer etter lansering av HD4870. Med slike priser blir dette mye mer attraktivt.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Fant ut jeg hadde plassert filene feil plass, så nå funker det. Skal til å teste Crysis, så jeg kommer tilbake om jeg fikk bedre ytelse fra 177.35.

 

Edit: Hmm, 177.39 Beta ga jo utrolig dårlige resultater i Crysis. Fikk 10 FPS mer med 177.35 på både CPU og GPU testen. Så jeg går tilbake til 177.35 til det kommer noen drivere som gir bedre ytelse.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

nææ 4870 i CF topper nok lista der, testene jeg har lest kommer 2x 4850 for kort på single 280 gtx generelt.

 

Du har jo tatt med en liste med de samme kortene 8800gtx 512 er samme kortet som 9800gtx uten tri sli støtte, xxx utgavene er bare fabrikk overklokket. Men om du skal kjøpe et nytt HK også er 2x 4850 på Gigabyte x38 et meget godt valg pris og ytelse messig.

Lenke til kommentar

Noe nytt angående prisene på GTX 280?

Var jo snakk om at det skulle fyke ned i 3'100kroner? Og kanskje enda lavere?

 

 

Venter i spenning :p

Holder godt rundt mitt 8800GTS 640MB inntil videre her, har litt lyst på GTX 280 på grunn av PhysX og at jeg generelt ikke er noen stor fan av multi-GPU oppsett og alle problemene det fort medfører, men nå blir det trolig et P45 hovedkort på meg og det sikkler etter et Crossfire oppsett å kose seg med, så vi får se :)

 

 

Men om GTX 280 blir priset godt, så ser jeg ikke bort ifra at det kan bli det, men om det ikke priset godt innen jeg gir slipp på mitt 8800GTS 640MB så blir det en eller annen HD4850 / HD4870 kombinasjon!

Lenke til kommentar
4850 i CF har i mange tilfeller slått GTX 280 i f.eks. spill som Crysis.

 

Tja, men du vet sikkert også like godt som meg at det komer an på innstilinger man bruker. Det går frem og tilbake i Crysis også. Generelt sett ligger 280 gtx hakket over....

 

edit

280gtx er et kjempe kort på høye oppløsninger, det er også en bra klokker samt holder greie tempraturer 45 idle til ca 76 (kommer litt an på vifte hastighet, kabinettet osv). Når jeg får hovedkort som klarer å levere volt komme jeg nok lett over 700 link OC, tipper rundt 745...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...