Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?

WheelMan

Anbefalte innlegg

Hmm, i prisguiden finner man Club3d 8800 GT til bare 1560,- (riktignok ikke på lager men endog). To slike i SLI til prisen av et 8800GTS. Synes nye GTS er priset litt for høyt i forhold til den ekstra (ca 10-20%) ytelsen man får.

Hmm ja sannelig... eneste som er synd med at kjøleren får mye mer kritikk enn jeg liker. Grr dette ble ikke så lett som jeg hadde håpet alikevel.

Det eneste ankepunktet med G92 ellers akkurat nå er at ingen av kortene på markedet i dag gir oss god nok ytelse for de siste spillene vi har fått i november. Selv i SLI konfigurasjoner.

Slik sett er jeg nesten mer fristet til å bruke 5000,- på dualslot, nestegen singlecard, enn 3-4000,- på en 670/G92 CF/SLI konfig nå.

Eneste som kan tilby en slags trøst her er kommende 8800GX2 som også er basert på G92, men vil det være nok til å betale mye for med tanke på disse tunge spillene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hadde det ikke vært for kjøleren så hadde jeg bestilt GT med en gang faktisk. Har levd med støvsugern i x1900xt i snart 2 år nå og er synes det er direkte plagsomt med så mye støy. Orker ikke det kjøret igjen.

Nå har riktignok både XFX og Leadtek 8800 GT kort med større vifte som bråker betraktelig mindre, men det koster så mye ekstra at da er plutselig GTS 512 mer attraktivt igjen.

Sindre har et poeng med at dette er ny-pris og at vi helt sikkert får se CLUB3D 8800 GTS til 2200-2300 kr i januar/februar. Forhåpentligvis skjer det noe hvis ryktene om at ATI planlegger å senke prisen på 3800 serien ganske snart stemmer.

8800GX2 frister ikke meg da ytelsen trolig vil bli ekstra driveravhengig slik som 7900GX2 var i sin tid og det å betale 4-5k for et nytt toppkort av denne typen kort tid før en helt ny generasjon GPU (R700, G100) kommer er litt bortkastet synes jeg.

Ikke lett dette her :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Her er test/artikkel som sier at GT 512 og GTS 512 er overpriset og hverken treffer fugl eller fisk. Jeg må egentlig si jeg er litt enig.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3175&p=9

Jeg ble til min overaskelse også overbevist om at GTS 512 ikke var noe godt kjøp alikevel. Hmmm. Blir det et GT 512 eller HD3870 alikevel...

Men se hva de skrev når de sammenlignet gts 512 med ultra:

Overall, the 8800 GTS 512 is definitely competitive with the 8800 Ultra, however there are definitely cases where the raw memory bandwidth of the Ultra's 384-bit memory bus just can't be beat. If you've got an 8800 Ultra, feel threatened, but there's no need to worry about replacing your card. And if you're somehow choosing between the two, the GTS 512 comes close enough overall and for cheap enough that you can afford to skip the Ultra...or at least buy two GTS 512s.

Link (se nederst på siden):

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3175&p=3

Virker som en dårlig test når de sier det ene på tredje side, og noe annet på siste. Allikevel er det bare anadtech som har kommet med så dårlig konklusjon. De hadde sikkert en dårlig dag.

8800gt er mer for pengene enn 8800gts 512, men de siste fps'ene er som regel de dyreste, er de ikke?

"It's around 10 - 15% faster than the 8800 GT, with a 16% higher price tag (at least)"

15% høyere ytelse og 16% høyere pris er ganske så parallelt økning i pris/ytelse.

Anandtech trenger flere år med grunnskole matematikk :lol:

Uansett, msi sitt overklokket kort + 2 spill til 2850,- er ikke noe å si på.

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Anandtech er vel etter min erfaring de som er de dyktigste i testøyemed, så en test fra anandtech tilsvarer for meg fem tester fra andre mer eller mindre uavhengige sider.

Det er flere tester som sier andre ting.

www.vr-zone.com:

"The G92 8800GTS certainly is a card worth looking at if you're intending to upgrade soon."

www.firingsquad.com:

"Thanks to its high clock speeds, the GeForce 8800 GTS 512MB is probably the card most enthusiasts will lust after. The GeForce 8800 GTX and Ultra are still faster overall when you really crank up the AA and screen resolution, but for the majority of gamers playing at 1600x1200 or 1920x1200 with a little AA, the GeForce 8800 GT and 8800 GTS 512MB are quite capable. When you factor in overclocking, the 8800 GTS 512MB card is even more tempting."

(selv om man ikke overklokker, så er man på en mye tryggere grunn med gts sin kjøler enn med gt)

www.tweaktown.com:

"It shouldn’t come as any real surprise that the new G92 based 8800GTS is quite the performer."

"8800GTX stock has pretty much dried up and is overpriced now. The Ultra is just an absolute sick waste of money and the 3870 really has nothing on the new G92 based variant of the 8800GTS. This means that if you’re looking for a top video card this Christmas the 8800GTS 512MB is probably going to be the card you’re looking at."

www.driverheaven.net:

"It would however be silly of us to totally dismiss the performance of the cheaper GT model. It is clear that the 8800 GT is an excellent card and is priced extremely competitively, which makes it a hard call to justify the extra outlay for the GTS. There are certainly situations where the GTS excels such as Quake Wars at maximum detail levels and Oblivion at very high detail, however there are too many occasions where the GT is close to the GTS in performance. It should however be taken into account that game engines are always evolving and in the future new titles may take advantage of the additional shader processors in the GTS. There is no doubt it is a wiser choice for futureproofing."

www.pcper.com:

"The new NVIDIA GeForce 8800 GTS 512MB is an outstanding performer and proved to more than up to the challenge in our tough array of gaming tests. Combining the energy efficient design of the G92 architecture and the pure processing power of the 8800 GTX/Ultra cards creates a new product that is cheaper yet performs surprisingly well against its G80 elders. If you can find these cards for $299-$349 price point that NVIDIA claims you will, then it would be one of the best deals in graphics cards today."

www.fpslabs.com:

"So we’ve got this 8800GTS 512 and it’s kind of in a weird position. It is definitely better than the 8800GT that we reviewed just over a month ago, and although it is close, you can definitely say it beats out the 8800GTX as well. But it still doesn’t dethrone the 8800Ultra as NVIDIA’s top performer. The price is also a bit weird. At somewhere in the $299 to $349 range, the 8800GTS 512 definitely constitutes what we would consider a worthy jump from the 8800GT."

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk bestilt kortet. Kanskje dere mener det ikke er hensiktsmessig, men jeg har faktisk ikke noe skjermkort fra før av. Sitter nemlig på et 7300LE. Jeg skulle bare vente en uke på 8800GT :p Så tok det 2 uker, så 3, og når endelig noen får de inn, selger de dem for 2200kr - 2500kr. Da må jeg ha ny vifte (kan ikke ha støy) til noen hundre kroner, og havner omtrent der 8800GTS 512 ligger nå. For andre som derimot har et dugandes skjermkort fra før av er det kanskje greit å vente litt.

Gleder meg ihvertfall! :!:

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk bestilt kortet. Kanskje dere mener det ikke er hensiktsmessig, men jeg har faktisk ikke noe skjermkort fra før av. Sitter nemlig på et 7300LE. Jeg skulle bare vente en uke på 8800GT :p Så tok det 2 uker, så 3, og når endelig noen får de inn, selger de dem for 2200kr - 2500kr. Da må jeg ha ny vifte (kan ikke ha støy) til noen hundre kroner, og havner omtrent der 8800GTS 512 ligger nå. For andre som derimot har et dugandes skjermkort fra før av er det kanskje greit å vente litt.

Gleder meg ihvertfall! :!:

Ikke et dårlig kjøp, det synes jeg er å strekke det for langt. Husk at jeg sitter på en veldig stor skjerm og har andre behov.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...