Gå til innhold

BK: En rosa rose

Mrs.Riot

Anbefalte innlegg

Dagen etter at jeg fikk kamera mitt tok jeg dette bilde i dåpen til kusinen min. Hva syns dere?

Tatt med Canon 350D med kit linse 18-55mm

post-145492-1196783245_thumb.jpg

EXIF:

F stopp f/5.6

Eksponerings tid 1/60 sek

Iso hastighet ISO 400

Brennvidde 55mm

Størst blederåpning

Endret av arcoiris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte bilde, men ville croppet det 1 cm øverst og litt på venstre side..

Motsatt av det jeg ville gjort. Da ville blomsten havnet i midten, som føles ganske rart.

Joda, ett fint bilde, liker bakgrunnen. Men dessverre ikke skarpt nok til å kunne skrytes opp i skyene ^^

Lenke til kommentar
Motsatt av det jeg ville gjort. Da ville blomsten havnet i midten, som føles ganske rart.

Joda, ett fint bilde, liker bakgrunnen. Men dessverre ikke skarpt nok til å kunne skrytes opp i skyene ^^

What he said.

I tilleg er blomsterbilder litt så som se. "Ehh, sett det før", kinda thing. Vanskelig å få de til å stikke seg ut. Hvor mange bilder med en rose bilde i fokus, og blurry bakgrunn har man ikke sett?

Kansje du kan prøve det Leno anbefalte, gjør alt bortsett fra rosen svart / hvitt. Nå er bakgrunnen allerede ganske diffus, så forskjellen vil ikke bli så alt for stor, men det gjørt fortsatt bildet litt mer spennende.

Mindre enn 5/6 i f/s skal da gå ann? Kansje du kunne ha brukt 1/80 istedet, slik at bildet ble enda skarpere.

Greit at tommelfingerregelen er 1/60 for hånd, men det skader ikke med litt mindre tall..

Lenke til kommentar

Reduser størrelsen før bilde legges ut her? :)

Bilde er veldig typisk rose bilder, det stikker ikke ut på noen måte.. trur jeg har noen her jeg kunne lastet opp, og det ville sett ut som samme serie:p

Jeg ville heller ikke croppet så blomsten kom i midten.

Men sånn ellers, er det fint!

Lenke til kommentar

Som sagt så var det dagen etter at jeg fikk kamera. Hadde null peiling på annet en ossen man tok et bilde og ossen man slettet et bilde. Så ja... Endret ikke på noe f stopp. Ellers kunne jeg sikkert mekka litt med det. Her er en mindre versjon av bilde som er mye mer dårlig kval på pga jeg ikke får til å laste opp i orginal str på hjemmesiden min...

November2007%20037.JPG-for-web-large.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...