dymoletratag Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 En klassisk trojaner-styresenter ser cirka slik ut. Dette er en gammel trojaner som heter Optix Pro sitt kontrollpanel. Do want! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Tja, jeg vet nå ikke jeg. http://mac1.no/artikkel/5990/sikkerhetsopp...007-009-sluppet Den øverste artikkelen viser hvor mange sikkerhetshull som har blitt oppdaget i 2007. Da hjelper det lite å komme med en artikkel om at det nå har blitt sluppet et sikkerhetsoppdatering, håper du skjønner hvorfor selv! Flere undersøkelser jeg har sett, kan tyde på at opptil 80% av alle privat-pcer i verden er infisert av en eller annen bot som gjør at den kan fjernstyres.Ja, Windows.Det er ikke lenge siden jeg leste en artikkel som viste at overraskende mange av bottene i botnets er linuxbokser. Disse er også litt mer attraktive, går for en høyere pris på utleiemarkedet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Flere undersøkelser jeg har sett, kan tyde på at opptil 80% av alle privat-pcer i verden er infisert av en eller annen bot som gjør at den kan fjernstyres.Ja, Windows.Det er ikke lenge siden jeg leste en artikkel som viste at overraskende mange av bottene i botnets er linuxbokser. Disse er også litt mer attraktive, går for en høyere pris på utleiemarkedet Leste det og. Etter kommentarene på /. så var de ettertraktet pga stabilitet og oppetid. Og de fleste botnets ble installert pga late admins som 1) ikke oppdaterte programvaren, 2) dårlig passord på root, 3) Rettigheter til brukere som kunne utnyttes. Håper mange admins gikk igjennom tjenerne sine etter de leste det. Men så er jo majoriteten av zombiene, som botnettene styrer, Windows ettersom det er det største OS-et på desktopmarkedet, og det har vært (og er) plaget av mange skumle sikkerhetshull som ikke blir tettet fordi folk piratkopierer eller generelt er late med å oppdatere. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg prøvde et sånnt fjernkontroll program en gang. Et sånnt hvor man skriver inn IP'ene til folk også logger den seg på sånn at man kan styre musa. Jeg havnet på en maskin som tilhørte en eller annen executive elns til en australsk telekommunikatør eller noe. Var hvertfall mange foretningsdokumenter og en helvettes lang widescreen skjerm, for skrivebordet var 2-3 skjermer brett. La igjen en msg på skrivebordet om at eier måtte fikse seg brannmur ^^ En annen maskin stod i et Ingeniørfirma i Singapor som kontrollerte alle sikkerhetskamerane. Så jeg så på folk i heisen og styrte kameraene rundt omkring ^^ La igjen en msg på skrivebordet der også. Kan være kos å hacke n00bstyle eller hvilket begrep de mest innbitte geekene mener er riktig. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Kan være kos å hacke n00bstyle eller hvilket begrep de mest innbitte geekene mener er riktig."Scriptkiddie" Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Gjorde du dette direkte, fra din egen maskin, uten å gå via proxy etc.? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 I såfall sliter vedkommende, å ikke lite heller. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 heh, var noen år siden så jeg tar det med knusende ro. Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg prøvde et sånnt fjernkontroll program en gang. Et sånnt hvor man skriver inn IP'ene til folk også logger den seg på sånn at man kan styre musa. Afaik. så finnes det ingen program hvor man bare kan skrive inn ip og overta en maskin. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Sikkert noe du har sitt på en film lol. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg prøvde et sånnt fjernkontroll program en gang. Et sånnt hvor man skriver inn IP'ene til folk også logger den seg på sånn at man kan styre musa. Afaik. så finnes det ingen program hvor man bare kan skrive inn ip og overta en maskin. Tenkte det samme. Den historia var bare for god til å være sant! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) jeg har hacket noen private og bedrifter, og jeg har aldri vært inne på tanken på å fjernstyre pc`n, hvorfor skal man det? da blir man jo bare merket med en gang, og det er lite man kan gjøre med mus og tastatur som man ikke kan gjøre ellers. er skjeldent jeg faktisk har gjort noe, gjorde slikt for utfordringen sin skyld, og hvis jeg gjorde noe var det gjerne å skrive ut noe på skriveren/legge igjen en melding/ta noe filer, ingenting noen merket så mye av. edit: det værste jeg har gjort er vel ett simulert virus-angrep på ett svært nettverk, men dette var ett oppdrag jeg hadde da, jeg hadde lov til det. Endret 4. januar 2008 av aklla Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Men selvsagt, hvis maskinen ikke er tilkoblet internett eller lokalt nettverk, så er maskinen umulig å hacke utenfra. Ikke for DVD-Jon................................ Lenke til kommentar
QBab Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Virker som denne tråden har blitt en "Oooh, se på meg! Jeg kan hacke peewpew tråd" Uansett, så syns jeg det er litt viktig med ordene hacker og cracker. La meg brife litt med mine ordkunnskaper. Hacker: Stammer fra en tid langt tilbake, da det var tøft og kjøre jernbanetog. Det ble bygd jernbaner i hytt og pine og etterhvert ble de nødt til å tenke ut systemer for hvordan togskinnene skulle ligge, det måtte endrest litt både her og der for at togene ikke skulle møte hverandre og kræsje. Disse endringene kalte de merkelig nok en "hack," de endret måter ting fungerte på slik at de kunne fungere enda bedre. På et eller annet vis ble dette ordet hentet inn i IT verdenen. Anteligvis for det en hacker tar et system og endrer på det, akkurat som togskinnearbeiderne. Cracker Er derimot en person som bryter seg inn i systemer og endrer ting med negative hensikter. Se for dere en togskinnearbeider som legger togskinnene rett i en fjellvegg for så å rane toget etter det har krasjet. Endret 4. januar 2008 av QBab Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ser ca sånn her ut, som en tidligere i tråden sa, også da du er inne på servere og/eller datamaskiner (selvfølgelig står det andre ting) Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Jeg prøvde et sånnt fjernkontroll program en gang. Et sånnt hvor man skriver inn IP'ene til folk også logger den seg på sånn at man kan styre musa. Afaik. så finnes det ingen program hvor man bare kan skrive inn ip og overta en maskin. Tenkte det samme. Den historia var bare for god til å være sant! vnc viewer heter det visst. fant et bilde på google av noe som likner. http://be300.org/forum/uploads/post-2-1074018603.gif Virker som denne tråden har blitt en "Oooh, se på meg! Jeg kan hacke peewpew tråd" Uansett, så syns jeg det er litt viktig med ordene hacker og cracker. La meg brife litt med mine ordkunnskaper. seff ^^ Endret 4. januar 2008 av Tha Dude Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Jeg prøvde et sånnt fjernkontroll program en gang. Et sånnt hvor man skriver inn IP'ene til folk også logger den seg på sånn at man kan styre musaAfaik. så finnes det ingen program hvor man bare kan skrive inn ip og overta en maskin.Tenkte det samme. Den historia var bare for god til å være sant!vnc viewer heter det visst. fant et bilde på google av noe som likner. http://be300.org/forum/uploads/post-2-1074018603.gif det krever jo at man allerede er admin på maskinen man kobler seg mot, og det er dermed ikke bare og overta en tilfeldig maskin uten videre. evt at man har admin brukernavn og passordet Endret 4. januar 2008 av aklla Lenke til kommentar
QBab Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg prøvde et sånnt fjernkontroll program en gang. Et sånnt hvor man skriver inn IP'ene til folk også logger den seg på sånn at man kan styre musaAfaik. så finnes det ingen program hvor man bare kan skrive inn ip og overta en maskin.Tenkte det samme. Den historia var bare for god til å være sant!vnc viewer heter det visst. fant et bilde på google av noe som likner. http://be300.org/forum/uploads/post-2-1074018603.gif det krever jo at man allerede er admin på maskinen man kobler seg mot, og det er dermed ikke bare og overta en tilfeldig maskin uten videre. evt at man har admin brukernavn og passordet Det krever ikke bare at man er admin, men maskinen man skal kople seg opp til må installert en vnc (virtual network comptuing^^) klient samt godtatt å bli fjernstyrt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det krever ikke bare at man er admin, men maskinen man skal kople seg opp til må installert en vnc (virtual network comptuing^^) klient samt godtatt å bli fjernstyrt.Klarer man å exploite et hull i en eller annen programvare kan det gå an å få PC-en til å laste ned og installere en VNC server, vha en liten shellcode. Tviler dog på at "Tha Dude" er kapabel til det, høres ikke slik ut. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det krever ikke bare at man er admin, men maskinen man skal kople seg opp til må installert en vnc (virtual network comptuing^^) klient samt godtatt å bli fjernstyrt. har brukt dette noe i jobb, og det krever ingen godkjenning og ingen installering for å bruke det. så klart blir det startet/installert noe, men man trenger ikke gjøre dette på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå