lobfredd Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvilken Skjerm er best av 19" Wide fra packard bell pc skjerm og Tatung V32MCAK om man skal se Film? (jeg spør fordi jeg syntes det er bra bilde på min 19" packard bell og spesifikk er Tatungen mye bedre) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Interessant problemstilling. PC-skjerm mot TV? Dette er skrevet på en 24" widescreen Dell-LCD-skjerm, og i går skalerte og klippet jeg noen landskapsbilder for å teste dem på min nye TV, som er den modellen du spør om. Bildene ble lagt på minnepenn som ble stukket i DVD/harddisk-spilleren som er koblet til TV med SCART, og det så flott ut. Like bra, vil jeg si, selv om det er vanskelig å sammenlikne direkte et TV-bilde stort som en plakat med et bilde på PC på størrelse med et A4-ark, i to forskjellige rom med forskjellig belysning. Jeg tok også med noen JPEG-filer med hvit- og gråskalaer som er beregnet på å stille inn lys og kontrast. Både PC-skjermen og TVen sleit med å skille absolutt alle nyansene, jeg kom ikke til noen klar konklusjon på hvilken som var best. Generelt er inntrykket at TV-en viser JPEG, MPEG og DVD minst like bra som dataskjermen. Tatungen er større med færre og større piksler og ser derfor kornete ut den avstanden man vanligvis ser på dataskjermen, men punktene er skarpe og fine, og man kan selv velge skarphet. Farger, lys og kontraster er like bra på begge, men jeg synes vel at DVD vist på dataskjermen virker noe "flatere" enn på TV-en. Når man derimot ser på analog TV, letterbox-format zoomet opp til 720 linjer, med varierende signalkvalitet, ja da ser man et bilde som ikke kan måle seg med det digitale bildet på en dataskjerm. Men der får vi sannsynligvis gi skylda til NRK, TV2 og Norkring, ikke Tatung. Jeg satser på at TV-bildene også får PC-kvalitet eller bedre når det digitale bakkenettet kommer dit jeg bor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå