naish Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei, eg har kjemi tentamen i morra og sitter å repeterer gjennom stoff eg ikkje har gjort. Gjekk heilt fint til eg kom til denne oppgåva. "Konsentrasjonen av nitrat i drikkevann blir ofte oppgitt som masse nitrogen i 1L vatn. Det høyeste tillatte innholdet av nitrogen i vatnet er 10mg N/L. Oppgi denne grenseverdien i mg NO3-/L" Det eg (trur) eg har skjønt er at det er 1/4 N i NO3- og at totalvekta av NO3- må bli sånn at N delen veier < eller = 10mg? Men kossen skal eg gå fram for å rekne ut dette? På forhand takk Er 2KJ btw.. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Er 2KJ btw.. Vil det si andre året eller første året på videregående skole? Jeg har kjemi i andre året. Litt begrepsforvirret med alle de nye navnene.. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 2KJ har man som regel år nummer to. Lenke til kommentar
naish Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 2KJ har man som regel år nummer to. Kompis retta meg då detta, er 1KJ, etter nye lærereformen... Går VG2 visst det hjelper Har fått svar på msn og Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Og for å gjøre det ennå mer forvirrende het jo klassene GK, VK1 og VK2 for et par år siden. Uææ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå