Gå til innhold

Konsoll til jul

anund

Anbefalte innlegg

Julenissen har vært på besøk allerede og sikret meg en hyggelig liten ekstrainntekt før jul. Tenkte å kjøpe Wii eller XBox360 til ungene (jente 6 år og gutt 9 år). Hva tror dere slår best an? Begge har PC og spiller på dem, så konsollen kommer i tillegg. Tenkte derfor selv på Wiien.

Er det noen ok bilspill til Wii? Generelt - hva slags spill funker best på Wiien. Har forstått at feks FIFA-titlene har fått elendig omtale av Wii-utgavene. Wii Play og Sports ser derimot ut som spill ungene vil like godt.

Andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både PC, xboks360 og Wii og liker alle sammen. Jeg foretrekker helt klart Wii over xboksen. Delvis fordi man har de røde lysene (dvs tok tre måneder å få den reparert, skjønt kostnadsfritt), og delvis fordi spillene til Wii er mye bedre enn på xboksen. Ikke for det, xboksen har jo sine sider. Men spillene til Wii er ganske forskjellige fra de fleste på xboks og PC, og bruker kontrollen på en helt annen måte enn før. Du vet sikkert alt dette fra før, så jeg skal ikke repetere det til det kjedsomme.

En stor fordel med Wii'en er at den satser mye på å spille sammen, så får du to håndkontroller (det følger bare en med i esken) kan begge to spille samtidig. Har ikke prøvd noen bilspill der ennå, men har hørt en god del bra om Need For Speed: Carbon (har det på xboksen og likte det svært mye). Dessuten har vi jo SSX Blur (snowboard), som med unntak av slalomkjøringen er utrolig bra hele veien. Super Mario Galaxy er regnet som et av de beste spillene gjennom tidene selv om det er helt nytt, så det kan jo være en bra julegave. Har dessverre ikke prøvd det ennå, men mener bestemt man kan spille sammen på en måte. Den ene spiller som Mario, den andre bruker håndkontrollen for å hjelpe ham. Når det gjelder Wii Sports følger det med i pakken og kan anbefales. Alle grenene bruker håndkontrollen på en ganske realistisk måte, så man bowler for eksempel som om man holdt en ekte bowlingball i hånden. Jeg er en stor fan av golfen, da det føles som om man spiller golf på ordentlig. For øvrig kommer det snart et nytt golfspill som kan være verdt å ta en titt på. Tror det heter "I love golf" eller noe sånt, men skal ikke si det sikkert. Dessuten kan man jo lage egne figurer kalt Mii og bruke dem i forskjellige spill som Wii Sports og Wii Play. Det er en kul detalje. ;)

Lenke til kommentar

Ok, takk for respons. Wii er nå kjøpt og pakket inn :) Ekstra remote er et must, så jeg forsøker å få tak i Wii Play m/ remote, men den er mildt sagt vanskelig å oppdrive for tiden...

Både FIFA og bilspill spiller guttungen på PC, så disse er ikke noe must på konsollen. Har lurt litt på Wii Zapper til guttungen, i og med at kanskje Play appellerer mest til jentungen.

Andre tips? Har _ingen_ erfaring med Nintendospill. Får forsøke meg frem med diverse Mario-titler, om Wiien slår an. På PC har ingen av dem vært særlig opptatt av platformspill. Har gått mest i Sims2, dyrespill, bilspill, samt litt enklere FPS for guttungens del. Det er absolutt ikke et mål å få samme type spill på Wiien, heller motsatt - åpne øynene for nye typer spill :)

Lenke til kommentar

Dersom du er ute etter helt nye typer spill, bør du jo kjøpe spill som utnytter wiimoten bra. Som f.eks Tiger woods 08. Jeg hadde 0 interesse for golf før wii. Kunne ikke forskjell på eagle og bogey engang. Nå syns jeg golf (ihvertfall på wii) er kjempegøy!

Ellers er jo spill som Zelda, Metroid prime 3 corruption, resident evil 4, SUper mario galaxy uunnværlige. Man kjøper ikke wii uten å ha disse spillene! Det burde vært kriminelt ihvertfall..

Lenke til kommentar
[...] Ellers er jo spill som Zelda, Metroid prime 3 corruption, resident evil 4, SUper mario galaxy uunnværlige. Man kjøper ikke wii uten å ha disse spillene! Det burde vært kriminelt ihvertfall..

Resident Evil 4 er fantastisk, men tror ikke jeg ville kjøpt det til en jente på 6 år=)

Lenke til kommentar
Resident Evil 4 er fantastisk, men tror ikke jeg ville kjøpt det til en jente på 6 år=)

Og heller ikke til gutt på 9 år :)

Takker for tips. Det blir Wii m/ Wii Sports + Wii Zapper + Wii Play i første omgang. Så får vi utvide med Super Mario, Metroid m.fl. om den faller i smak. Gleder meg til jul selv, jeg :)

Lenke til kommentar
Er det noen ok bilspill til Wii? Generelt - hva slags spill funker best på Wiien. Har forstått at feks FIFA-titlene har fått elendig omtale av Wii-utgavene. Wii Play og Sports ser derimot ut som spill ungene vil like godt.

Andre tips?

Både need for speed carbon og pro streeter morsomme på wii

Lenke til kommentar

Jeg syns nå Mario galaxy er helt fantastisk, tror de aller fleste unger liker det.

Var vel selv bare 10 år omtrent når jeg storkoste meg med Mario 64, og det var fantastisk.

Når de er to, kan de også bytte på annehvert brett (annenhver stjerne). Dessuten kan den ene "hjelpe" den andre.

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...