BannanMannen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Lurer på, hvis en må rett etter VGS. Når er det en får brev, info etc. Om at man skal inn til førstegangstjeneste? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Du får brev om at du skal inn til sesjon først. Så en stund etter det får du vite når og hvor du skal Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Du får brev om at du skal inn til sesjon først. Så en stund etter det får du vite når og hvor du skal har vært inne på Sesjon, derfor jeg lurer på når jeg får brevet om hvor og nåt.. Når var det de som er inne nå fikk brevet? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Kan komme neste uke, og det kan komme om et par år. Evt. kommer det ikke i det hele tatt. Det kommer når det kommer og når Forsvaret mener de har behov for deg, for å si det sånn Hvis du vil inn så fort som mulig kan du ringe VPV og si ifra. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) En får det som regel det året man fyller 20 år, innkallingen til førstegangstjenesten altså. Endret 5. desember 2007 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Kor mange månader i forveien får ein vite det? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 2-3. Men ser de har begynt å sende ut "varsel om planlagt innkallelse" 3-4 måneder i forveien. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 2-3. Men ser de har begynt å sende ut "varsel om planlagt innkallelse" 3-4 måneder i forveien. Jupp, det som hendte med meg i alle fall. Noen i års kullet mitt dro rett til forsvaret etter VGS, mens jeg og noen til som skal til Setermoen drar ikke før i Januar. Men som nevnt tidligere, du er jo vernepliktig til fylte 44år, så egentlig er det ikke så mye å vente på, det er bare og søke på jobb osv, fordi hvis man får jobb eller kommer inn på studie plass, så har du krav på samme jobb / plass når du kommer tilbake. (sa i alle fall kapteinen til oss på vår sesjons dag). Men husk for all dèl å si ifra om du får plass/jobb til militæret, da får du hjelp i tilfelle jobben/skolen skulle slå seg vrang, fordi militæret har loven på sin side. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Husker ikke når jeg fikk den første (den midlertidige), den som sier hvilken avdeling du er innkalt til. Men den andre (den som er den endelige) fikk jeg på slutten av august. Der stod det når jeg skulle inn, møteplass, avdeling og alt det der. GSV som jeg var kalt inn til, hadde oppmøte i januar. Så her fikk jeg den ihvertfall et par måneder i forveien som du ser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå