pumazz Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har laga en kul .bat fil... men den funker ikke... kan noen forklare meg hvorfor, event. korigere den? @echo off @title Logg Inn @color 02 echo Skriv inn navn: set /p string1= if %string1% equ Pumazz (goto next) else goto theend :next echo Skriv inn passord: set /p string2 if %string2% equ mittpassord (goto next2) else goto theend :next2 echo Hei Pumazz! Håper du har det bra pause>NUL :theend echo Sorry, feil navn eller passord shutdown -s -t 15 -c "Feil Navn Eller Passord... Bye " Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg ser ikka hva som er feil men jeg skrev det på nytt "the Thor way" og det fungerer @echo off color 0a title LogIn cls Set /P bruker=Brukernavn: If %bruker%==bruker goto pass goto feil :pass Set /P passord=Passord: if %passord%==pass goto ok goto feil :ok Echo hei %bruker%. pause>nul goto ok :feil Echo feil bruker/pass Echo shutdown kommando her pause>nul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå