Gå til innhold

Leiter etter redigerings program

Anbefalte innlegg

Driver å redigere noe hjemmevideoer, og lurte på om noen har tips på greie og enkle programmer?

Jeg vet om Avid og Final Cut, men disse var litt voldsomme og jeg gidder ikke å sitte ned i mangen uker å lære dem.

Vil ha noe som enkelt og greit lager film raskest mulig. Den MÅ støtte HD og enkel skaping av DVD film funksjoner som menyer og konvertering/brenne til en DVD...

Hadde også vært fint om den hadde muligheten å legge inn text (subtitles) i filmen, eller eventuelt om noen vet om et programm som gjør dette enkelt.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel okay. Kan en modorator flytte på emnen min da?

Til mitt forsvar så virket dette som "rette delen". Redigering er jo en del av filmskaping....virket unaturlig å gå inn i Digital foto og video - Videokamera SÅ finne redigering der....har jo lite med videokamera å gjøre....teit oppsett må jeg si.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Jeg har hørt mange klager på pinnacle her på forumet. Mange som sier det er ustabilt. Vegas: du skal lete for å finne de negative kommentarene over hodet. Lett å sette seg inn i basicsene, mange muligheter for videre utforskning av programvaren! Prøv! Vegas :love:

Lenke til kommentar

Kanskje bør du også ta en titt på Magix Movie Edit Pro 11 Plus, som også handterer HDV. Programmet har utrolig mange muligheter, avanserte musikkenheter, meget gode klippoversikter, og setter små krav til PC. 32 spor til rådighet. I en svensk test (Ljud & Bild) viste det seg å være raskere til MPG-koding (DVD) enn de andre kjente program. Programmet har vist seg superstabilt hos meg.

Lenke til kommentar

Hei,

Sony Vegas er et meget enkelt og lett forståelig program, ypperlig for nybegynnere. Det skal også Pinnacle være, men det har jeg aldri prøvd skikkelig. Er litt for rotete.

Men trenger du et solid og enkelt program der du kan prøve og feile, vil jeg si Vegas.

Pinnacle har riktignok innebygget støtte for å brenne DVD rett etterpå tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...