Gå til innhold

Entusiast-kort for Phenom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hva slags ytelse man ser med HD3870*4 så bra som Crossfire skalerer. Men folk sliter med bare å få aktivert CF i 2*3870 nå, merkelig.

Når det gjelder entusiastkort for de grafikk-glade så vil jeg si at MSI K9A2 Platinum er et klart førstevalg. Med plass til hele 4 skjermkort med kjølere som tar opp to spor, altså toppkort, så blir dette et monster når driveren for quad crossfire kommer (trolig i januar).

(NB. Man må nesten droppe kabinett eller kjøpe et kabinett som er ekstra rommelig i bunnen for å få plass til kjøleren på det nederste skjermkortet)

Argh... kan jeg få samme kortet med støtte for Yorkfield?

Lenke til kommentar
3 veis crossfire? to ting som skurrer her....nvidia brikkesett har vanligvis støtte for nvidia skjermkort, og sist jeg sjekka så var det 3 veis SLI det var snakk om....

men om det stemmer at det er crossfire så er kortet uaktualt for meg, for jeg holder meg nok til nvidia framover.

Nei bare 1 ting som skurrer her og det er deg... :p

Amd har lansert 3 og 4 veis crossfire, og det er amd brikkesett på dette kortet ikke nvidia. Så det er crossfire det er snakk om ikke sli.

Btw: Crossfire scaler mye bedre enn sli og, så selv om 8800gt er litt kjappere enn hd3870 så er hd3870 crossfire kraftigere enn 8800gt sli :)

Har du en link til som viser det??

Lenke til kommentar
Apropos det msi kortet og entusiast.... Er det ikke det som faktisk har SAS også?

Jeg søkte litt på det tidligere i dag men fikk hverken noen god forklaring eller bekreftelse på at det har SAS-kontroller.

Jeg får sitere posten min fra "den store Barcelona/Phenom-tråden":

MSI K9A2 Platinum har faktisk en innebygget kontroller fra Promise som støtter SAS:
On-Board SATA

• 4 SATA II (1~4) ports by AMD® SB600

• 2 SATA II (5~6) ports by Promise® T3, support SAS ready devices, for storage devices only

• 2 eSATA ports by Promise® T3, for storage devices only

- Supports storage and data transfers at up to 300 MB/s

Det hadde vært interessant å se en test av den med et par disker i raid 0 eventuelt 0+1.

3 veis crossfire? to ting som skurrer her....nvidia brikkesett har vanligvis støtte for nvidia skjermkort, og sist jeg sjekka så var det 3 veis SLI det var snakk om....

men om det stemmer at det er crossfire så er kortet uaktualt for meg, for jeg holder meg nok til nvidia framover.

Amd har lansert 3 og 4 veis crossfire, og det er amd brikkesett på dette kortet ikke nvidia. Så det er crossfire det er snakk om ikke sli.

Btw: Crossfire scaler mye bedre enn sli og, så selv om 8800gt er litt kjappere enn hd3870 så er hd3870 crossfire kraftigere enn 8800gt sli :)

Har du en link til som viser det??

expreview

engelsk kortversjon

Lenke til kommentar

jeg har fått med meg at det er amd brikkesett. jeg trodde det var nvidia pga 790fx. sånt skjer det beste :p

mulig at crossfire scalerer bedre enn sli. men jeg har et 8800gts kort fra nvidia, og dersom jeg skal kjøre sli/crossfire i nærmeste framtid, så gidder jeg ikke selge det og kjøpe to ati kort framfor å kjøpe et gts kort til. dessuten så foretrekker jeg nvidia om dagen.

Lenke til kommentar
Jeg får sitere posten min fra "den store Barcelona/Phenom-tråden":

<..>

Det var det innlegget som fikk meg til å søke videre på det. Jeg synes det var rart formulert og lurte på om det stemte. Derfor søkte jeg rundt. Jeg fikk som sagt ikke noe godt svar på hva som menes med "support SAS ready devices". F.eks er en helt vanlig SATA-disk en SAS ready device siden den kan kobles på en SAS-kontroller. En fyr på XS skulle teste den kontrolleren med to Fujitsu SAS 15krpm disker men tråden døde ut etter at han sa han skulle teste det.

Når det gjelder entusiastkort for de grafikk-glade så vil jeg si at MSI K9A2 Platinum er et klart førstevalg. Med plass til hele 4 skjermkort med kjølere som tar opp to spor, altså toppkort, så blir dette et monster når driveren for quad crossfire kommer (trolig i januar).

Argh... kan jeg få samme kortet med støtte for Yorkfield?

Man må vist velge her. Rå CPU eller rå grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...