Gå til innhold

MSI p35 platinum & tykk HD 3870?

Decoman

Anbefalte innlegg

Håper noen kan gi tilbakemelding på om MSI p35 platinum hovedkortet har plass til et HIS radeon HD 3870 grafikk-kort.

HD3870 kortet er dobbelt så tykk som HD3850 varianten.

http://www.tt-hardware.com/img/news5/radeon_HD3850_3870.jpg

Bildet nedenfor viser hovedkortet med PCIe (x16) sokkelen, farget hvit.

http://img.hexus.net/v2/motherboards/intel...cropped-big.jpg

Leser i en review dette men er ikke helt trygg på at tjukke kort passer inn

"There's sufficient width between the primary x16 PCIe slot and second x1 for a double-width card not to block off access."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nederste X1 skulle gå klar (ifølge teksten), men den øverste blir dekka av kortet. Har hatt skjermkort med "dualslot" kjøler i et år (HiS X1950Pro med IceQ kjøler), vil ikke gå tilbake til en "singelslot" som sprer varmlufta inne i kabinettet.

Fikk X1 nettverkskort for ei uke siden, som eg la i den nedre X16 sloten på mitt 939 CrossFire kort, funker fint det og, men vil du bruke to skjermkort på MSI hovedkortet, har du kun 1 PCIe slot ledig med et "dualslot" skjermkort (og en PCI) - et "trangt" hovedkort..

Lenke til kommentar
Takk. Det blir ikke aktuelt å bruke 2 grafikk-kort for min del.

Den andre x16 sokkelen som er gul er visst for x4 "modus", er denne sokkelen godt for noe?

Kan sikkert brukes til noe annet med et "X4 kort eller lavere", satt et PCIe X1 nettverkskort i min PCIe X16 slott nr to, har et 939 CrossFire hovedkort. Kan vel være "kjekkt og ha" noen "ledige" plasser for ekstra kort...

PCIe er "unikt", "alle" PCIe kort fra slottens spesifikasjon og ned passer, feks. en X16 kan bruke kort fra X16 ned til X1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...