Gå til innhold

VG gjør ikke nok resarch

Nordmoen

Anbefalte innlegg

Ble litt sur når jeg så dette i to helt nye artikkler til VG>

Jeg vil gjerne kvitte meg med min Xbox, Playstation 2 og Gamecube.

Du kan ikke spille Playstation 1- og Playstation 2-spill på 40 GB-modellen av Playstation 3. Nei, vi tuller ikke.

Link

Playstation 3

Pris: Fra ca. 3000

+ Avanserte mediefunksjoner (video, musikk, bilder)

+ Blu-ray-spiller

+ Innebygget trådløs nettverksadapter

+ Innebygget harddisk

+ Lager lite støy

- Mangelfullt spillbibliotek

- Er ikke kompatibel med PS2- og PS1-spill

- Multiplattformspill blir ofte forsinket

Link

Synes at dette er ting som bær være fikset, de får tross alt betalt for det...

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja dette gjelder vel alle saker i avisene. De sjekker ikke kildene noe særlig. De pøser på med et eller annet om DIN økonomi som kan bli bedre, DU blir mer lykkerlig av xxx osv.

Det er forøvrig helt idiotisk av Sony å fjerne ps2 støtte på ps3 40Gig. Det er såpass mye bra og billige ps2 spill folk burde spille i påvente av flere gode ps3 spill.

Send en mail til journalisten og klag!

Lenke til kommentar
hmm men 40 gigabytes modellen kan jo spille av ps1 spill, ville vært særlig nytte uten den når de legger ut psx klassikere på psn!:p

Men du vet vg, de snakker før de tenker og det blir som oftest søppel, hvem leser den avisa ?

PSX-plater har ingenting med klassikerne på PSN å gjøre. Blir jo noe helt annet. Det er jo snakk om maskinen leser platene eller ikke.

Lenke til kommentar
hmm men 40 gigabytes modellen kan jo spille av ps1 spill, ville vært særlig nytte uten den når de legger ut psx klassikere på psn!:p

Men du vet vg, de snakker før de tenker og det blir som oftest søppel, hvem leser den avisa ?

PSX-plater har ingenting med klassikerne på PSN å gjøre. Blir jo noe helt annet. Det er jo snakk om maskinen leser platene eller ikke.

Selvfølgelig leser den platene, det er jo vanlige CD-ROM-discer. Spørsmålet er jo om det er software-messig støtte for å spille spillene, og ja, både dine egne plater og nedlastede klassikere fungerer på PS3 40GB.

Lenke til kommentar

Står på Sony sine hjemmesider at 40 GB ikke har hardware-støtte for PS2-spill, men akkurat denne setningen sliter jeg litt med å tolke: "The 40GB model does not have PlayStation 2 backwards compatibility, although does maintain backwards compatibility for original PlayStation titles." Så direkte feil er det jo ikke. Men dere som har den versjonen kan jo teste det.

Kilde: http://www.us.playstation.com/ps3/about/faq

Lenke til kommentar

Argh! Hva mer kan man vente av en avis som er kjøpt og betalt av høyresiden. Blir nesten som

når Fox News lagde så stort oppstyr rundt at han tullingen som ikke fikk erstattet PS3'en

sin av Sony, som han hadde latt støve ned med 1 cm tykt lag med støv.

Liker ikke tonen i noe av det som står der, og jeg hater at media tydeligvis prøver

å la "spilltørke" og dårlig MP opplevelse myten leve så lenge som mulig...

Heldigvis sluttet jeg å besøke siden deres eller lese avisa deres for flere år siden.

Lenke til kommentar
Argh! Hva mer kan man vente av en avis som er kjøpt og betalt av høyresiden.
What? Jeg satt med følelsen av at de fleste journalister er sosialister. Til nød AP-folk.

Bortsett fra Se&Hør som jeg ville plassert hos FrP og Dagens Næringsliv på Høyre.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Argh! Hva mer kan man vente av en avis som er kjøpt og betalt av høyresiden.
What? Jeg satt med følelsen av at de fleste journalister er sosialister. Til nød AP-folk.

Bortsett fra Se&Hør som jeg ville plassert hos FrP og Dagens Næringsliv på Høyre.

Egentlig så ville jeg satt enhver redaksjon som hauser opp sensasjonalisme, populisme/tabloid og fryktpropaganda, innenfor

høyresidebåsen. Har bare inntrykk av at media ofte ikke gjør jobben sin som undersøkende journalister, men

isteden tar alt som blir meldt av større nyhetsbyråer for god fisk og melder videre deretter. Det hører ikke hjemme

i frie demokratiske land. :D

Og de fleste journalister var kanskje sosialister en gang i tida, men det har nok endret seg i takt med økende reklameinnhold/oppkjøp etc.

Men det er nå min mening, som sikkert ikke passer inn i denne topicen uannsett. ;)

Lenke til kommentar

"PS3

Singstar

Uncharted: Drake's Fortune

Ratchet & Clank: Tools of Destruction

Resistance: Fall of Man

Motorstorm

Warhawk

The Eye of Judgement

Buzz: Quiz TV (kommer i 2008)

Metal Gear Solid 4 (kommer i 2008)

Gran Turismo 5 (kommer i 2008)

Killzone 2 (kommer i 2008)

God of War 3 (kommer i 2008)

Xbox 360

Halo 3

Bioshock (også ute på PC)

Mass Effect

Project Gotham Racing 4

Forza Motorsport 2

Scene It? Lights, Camera, Action

Eternal Sonata

Viva Pinata

Gears of War (også ute på PC)

Alan Wake (kommer i 2008)

Fable 2 (kommer i 2008)

Banjo Threeie (kommer i 2008)

Ninja Gaiden 2 (kommer i 2008)

Lost Odyssey (kommer i 2008)"

Skjønner ikke hvorfor han lister opp flere ekslusive 360 spill enn PS3 spill.

Hvorfor lister han for eksempel opp Banjo Threeie og Eternal Sota, men ikke for eksempel Little Big Planet og Heavenly Sword. Det er da ikke noen større titler etter min mening. Det er ingen grunn for at flere 360 spill skal være listet opp enn PS3 spill på den lista...

Endret av mnorm
Lenke til kommentar

Det var da fælt til reaksjon det ble på en liten artikkel, skulle tro det var noen som sto med skalpellen på familiejuvelene og truet med å kappe dem av.

Det er VG, hvilken annen forklaring trenger dere? Blir jo som å tro blint på en artikkel fra ITavisen at Sony fusjonerer med Microsoft uten å heve et øyenbryn og tenke "yeah, right".

Det er dog ikke så mye usant i den artikkelen når det kommer til minus sidene. Men hvorfor henge seg opp i 3 minus sider når den har 4 pluss sider?

Samt, den har jo ikke PS2 støtte på 40 Gb versjonen. Så jeg synes folk her overreagerer pitte litt nå. Er ikke verdens undergang når det kommer noe minus om favoritten vet dere.

Lenke til kommentar

Trådstarter reagerer vel på usannheter, ikke på at faktiske bakdeler ved konsollen blir nevnt.

Etter min mening så er det ikke et mangelfullt spillbibliotek, og det med at multiplattformspill blir ofte forsinket hører nok fortida til. (Ta Unreal Tournament f.eks, hvor det motsatte er tilfellet) Man skulle jo tro at folk som leser en slik oversikt vil ha en balansert og korrekt oversikt over hvilke konsoll som passer best for dem, og ikke lese om hvilke bakdeler konsollene hadde før...

Derfor er det litt rart at journalisten skriver informasjon som enten er usann eller foreldet.

Men som du sier Bear, det er jo bare VG.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Det var da fælt til reaksjon det ble på en liten artikkel, skulle tro det var noen som sto med skalpellen på familiejuvelene og truet med å kappe dem av.

Det er VG, hvilken annen forklaring trenger dere? Blir jo som å tro blint på en artikkel fra ITavisen at Sony fusjonerer med Microsoft uten å heve et øyenbryn og tenke "yeah, right".

Det er dog ikke så mye usant i den artikkelen når det kommer til minus sidene. Men hvorfor henge seg opp i 3 minus sider når den har 4 pluss sider?

Samt, den har jo ikke PS2 støtte på 40 Gb versjonen. Så jeg synes folk her overreagerer pitte litt nå. Er ikke verdens undergang når det kommer noe minus om favoritten vet dere.

Du vet godt at det samme hadde skjedd om det hadde vært omvendt, hadde Vg utelatt noe om Xbox 360 eller sagt at folk ikke burde kjøpe pga. feil osv. hadde det kommet like mye skepsis fra andre siden av gjerde.

Dessuten er den en enkel feil(det burde være lett å finne informasjon som motbeviser det at det ikke er Ps1 støtte, og det grunnlaget Vg har skrevet på er nok tatt rett ut av løse luften av folk som ikke gidder å gjøre resarch) og for noen en ganske viktig ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...