Ironbeast Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Tid for olje kjedet mitt på min yamaha tzr 50 racing moped Er det noen typer olje dere ville anbefalt bedre en andre? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du skal ikke bruke olje, men kjedevoks. For best resultat bruker du først kjederens som du sprayer på, slik at du får rensa kjedet. Deretter når kjedet har tørka, sprayer du på kjedevoks. Det bør gjøres når kjeden er varm, altså etter kjøring, slik at voksen trekker inn i kjedet. Dette er noe som bør gjøres et par ganger i måneden. Kjedevoks får du hos dine lokale mc-forhandlere. Selv bruker jeg Plutoline kjedevoks, som blir hvit da den sprayes på. Skulle visst være veldig bra, og det var slik man brukte i racing, fikk jeg høre. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Går bra med vanlig smøreolje også må bare smøre litt oftere Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 brukte helt vanlig biltema kjedeolje på lettsykkelen min, funka fjell det men bytta ut biltemaen etterhvert fordi den var litt for klissete og samla mye dritt og møkk på kjedet... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 For best resultat, kok opp gammel spillolje, mens det koker, legg i kjedet. la det koke i 10min og la det ligge i 2 timer, så sleng det på igjen. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 For best resultat, kok opp gammel spillolje, mens det koker, legg i kjedet. la det koke i 10min og la det ligge i 2 timer, så sleng det på igjen. da blir han nok populær hjemme om han bruker mors nye kasseroller til å koke opp spillolje hehe hørtes ikke dumt ut det..... har jeg faktisk ikke hørt om før, noe du har finni på selv eller fått tips av andre? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 For best resultat, kok opp gammel spillolje, mens det koker, legg i kjedet. la det koke i 10min og la det ligge i 2 timer, så sleng det på igjen. da blir han nok populær hjemme om han bruker mors nye kasseroller til å koke opp spillolje hehe hørtes ikke dumt ut det..... har jeg faktisk ikke hørt om før, noe du har finni på selv eller fått tips av andre? Mulig det fungerer bra, men det blir veldig mye arbeid å gjøre dette et par ganger i måneden slik det er anbefalt.. Jeg ville nok heller kjøpt kjederens og kjedevoks. Mye enklere, samtidig som det er beregnet på og optimalisert for kjeder. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Ska ikke herde kjeden på min moped næi! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 For best resultat, kok opp gammel spillolje, mens det koker, legg i kjedet. la det koke i 10min og la det ligge i 2 timer, så sleng det på igjen. da blir han nok populær hjemme om han bruker mors nye kasseroller til å koke opp spillolje hehe hørtes ikke dumt ut det..... har jeg faktisk ikke hørt om før, noe du har finni på selv eller fått tips av andre? Fikk ett tips av naboen, som kjørte rally eller noe, hyggelig kar Tar du denne 1 gang pr 3 mnd, er det like bra som kjedesprayen 1 gang i mnd, funker jo faen ikke anyway. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå