jangi Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 altså jeg har da et nvidia 680i. (innebygd audio kort) det har fungert fint til nå, jeg skulle sette in en mic siden av audio utgangen og så poppa det opp config for realtek. den er jo grei, men så begynte den pluttselig å spørre om de andre lyd utgangene. kjønner ikke offer. men configurerte dem slik de stod. uansett så da jeg skulle sette på music da, så kom det ingen ting ut, jeg åpnet realtek configen og det viste seg at den ikke reggistrerte utgangene slik som på vedlegget.. så jeg tokk da å dro de pluggene ut og satt dem inn, men configen poppet ikke opp som den skulle, når den reggistrerer outpluggen. så jeg lurer på om jeg kansje overbelasta kretsen og den har blitt defekt, eller at det er noe feil med ingangen. hvet ikke hva jeg skal gjøre, for gaming uten lyd blir litt stille:P Hjelp !! hjelp !! (veit at dette ikke er et helt vanlig problem) takker på forhond for all hjelp!! realtek.bmp Lenke til kommentar
Martin123 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 altså jeg har da et nvidia 680i. (innebygd audio kort) det har fungert fint til nå, jeg skulle sette in en mic siden av audio utgangen og så poppa det opp config for realtek. den er jo grei, men så begynte den pluttselig å spørre om de andre lyd utgangene. kjønner ikke offer. men configurerte dem slik de stod. uansett så da jeg skulle sette på music da, så kom det ingen ting ut, jeg åpnet realtek configen og det viste seg at den ikke reggistrerte utgangene slik som på vedlegget.. så jeg tokk da å dro de pluggene ut og satt dem inn, men configen poppet ikke opp som den skulle, når den reggistrerer outpluggen. så jeg lurer på om jeg kansje overbelasta kretsen og den har blitt defekt, eller at det er noe feil med ingangen. hvet ikke hva jeg skal gjøre, for gaming uten lyd blir litt stille:P Hjelp !! hjelp !! (veit at dette ikke er et helt vanlig problem) takker på forhond for all hjelp!! Hei! Har du sjekket i BIOS om lydkortet er aktivert der? Jeg har ett lignende hovedkort som lydkortet er deaktivert i default setting. og problemet mitt var helt identisk. så sjekk der kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
M4nUF4n Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Fungere lyden hvis du skrur av pcen og på igjen med lydkablene i? hadde nemlig lingnende problem på min maskin da fungerte det og skru av og så på igjen, med lydkablene i ikke at det var noen bra løsning. Det hjalp ikke og innstalere driveren på nytt heller, så får å få det til å fungere ordentlig igjen måtte jeg reinstalere XP. vet ikke om det hjelper deg da men det går jo ann å prøve. Lenke til kommentar
jangi Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 jeg har ikke skjekket i bios, hvordan gjør jeg det da? er ikke så kjent innenfor det uansett, prøvde å skru pc av og på, med og uten kablene inne og ingen ting har fungert, hoper ikke jeg må formatere for det har jeg nettopp gjort, og det er noe stress, men vis det er det som må til så er det litt kjipt. har prøvd å instalere driver på nytt, funka dårlig.. hjelp med bios? hvor skal jeg se der? Lenke til kommentar
Martin123 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 jeg har ikke skjekket i bios, hvordan gjør jeg det da? er ikke så kjent innenfor det uansett, prøvde å skru pc av og på, med og uten kablene inne og ingen ting har fungert, hoper ikke jeg må formatere for det har jeg nettopp gjort, og det er noe stress, men vis det er det som må til så er det litt kjipt. har prøvd å instalere driver på nytt, funka dårlig.. hjelp med bios? hvor skal jeg se der? Jeg vet ikke helt hvordan din BIOS ser ut. men du må lete etter ting som er integrert på hovedkortet. altså ett sted hvor du kan aktivere og deaktivere f.eks. lydkort og usb. lydgreia heter vell ac93 eller noe sånt. jeg vet ikke helt sikkert. men er ganske sikker på at det står sound eller noe lignende bak så du skjønner nok hva de forskjellige tingene er. hvis du så finner den lydgreia så skal den stå til enabled. vet ikke om dette hjalp så mye. er ikke så god til og forklare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå