moen88 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei. Jeg har en hjemmeside, der jeg gjerne skulle ha hatt ett galleri som jeg kan logge inn via nett og laste opp bilder (Php eller java). Sortering bør det helst være også, slik at du velger hvilken kategori du vil se i først, deretter kommer første bilde opp (eller liste over alle bilder). Så trykker du neste for neste og forrige for forrige. Er på en måte sånn som jeg har det nå (Laget med 12345 Good Photo Gallery Wizard), bare at den må jeg plukke ut bilder lokalt på maskinen, så generer den siden, som jeg setter sammen med de andre sidene med bilder jeg har laget før. Noen som vet om noen slike ting? Vært borti 4images - Image Gallery Management System, noe som så veldig lovende ut, helt til jeg fant ut at jeg måtte ha SQL og Imagemagik noe som jeg ikke skjønner bæra av, eller får brukt, fordi hjemmesiden min ligger på start.no. Hvis noen har brukt Simple PHP Blog, der hvor du legger ut mappen blogg på nettsiden din og går inn på filen .../install.php og setter alle innstillinger på nettet, så skjønner du hva jeg ser etter. Lenke til kommentar
moen88 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Er på en måte sånn som jeg har det nå (Laget med 12345 Good Photo Gallery Wizard), bare at den må jeg plukke ut bilder lokalt på maskinen, så generer den siden, som jeg setter sammen med de andre sidene med bilder jeg har laget før. Thumbnails og slikt kan jeg klare å endre på selv, hvis det bare lar seg gjøre at jeg kan laste opp bilder via nett. Med en logg inn side. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Tror jeg muligens må skuffe deg litt, de beste løsningen er vel stort sett avhengig av sql. Jeg stresset litt med dette selv, men det er verdt bryet. Jeg syns i alle fall at løsningene som benytter en effektiv og kraftig database er bedre, zp-photo <3 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 www.ezonlinegallery.com - krever ikke database. Lenke til kommentar
moen88 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 www.ezonlinegallery.com - krever ikke database. Dette ser ut som noe midt i blinken Skal teste ut dette i morgen.. Takk takk! Lenke til kommentar
moen88 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Trenger litt teknisk support. Når jeg skal kjøre .../ezgallery.php?selftest , så får jeg feil melding Language file for language no not found in c:/..filepath/Hjemmeside/gallery/ lang/ The $lang file doesn't exist in the /lang-folder. Please check your configuration. Dette vises når jeg kjører selftest på internett. Prøvde å legge opp $lang = "no" i config fila. Men virket ikke :S EDIT: Language file for language no not found in http://...homepage.../gallery/ lang/ ((((Vet ikke hvorfor det står mellomrom mellom gallery/ og lang/)))) The $lang file doesn't exist in the /lang-folder. Please check your configuration. Endret 5. desember 2007 av moen88 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Tipper at "$root_path" er feil i din config.inc.php... Lenke til kommentar
moen88 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Tipper at "$root_path" er feil i din config.inc.php... Root_path skal være til rota av galleri mappen på hjemmesiden eller på datamaskien??... Jeg har prøvd dette: $root_url = "http://home.no.net/pontiacm/gallery/"; // URL to the root folder of ezGallery (Remember ending "/") $root_path = "C:/Documents and Settings/Daldata - 118/Mine dokumenter/Hjemmeside/gallery/"; // Filepath to the root folder of ezGallery (Remember ending "/") og dette $root_url = "http://home.no.net/pontiacm/gallery/"; // URL to the root folder of ezGallery (Remember ending "/") $root_path = "C:\Documents and Settings\Daldata - 118\Mine dokumenter\Hjemmeside\gallery/"; // Filepath to the root folder of ezGallery (Remember ending "/") og dette $root_url = "http://home.no.net/pontiacm/gallery/"; // URL to the root folder of ezGallery (Remember ending "/") $root_path = "http://home.no.net/pontiacm/gallery/"; // Filepath to the root folder of ezGallery (Remember ending "/") Endret 5. desember 2007 av moen88 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg tørr vedde ganske mye på at home.no.net sine servere ikke har en filstruktur som er ut som "C:/Documents and Settings/Daldata - 118/Mine dokumenter/Hjemmeside/gallery/"! Lag en fil i ezOG-mappa med innholdet: <?php echo getcwd(); ?> Kjør den i nettleseren - den skriver da ut det du skal skrive som $root_path. Lenke til kommentar
moen88 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Kjempe flott.. Takk for hjelpen... Alt virket nå 10 points for Zorac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå