Mortex2001 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Hvorfor har du egentlig så stor boks til så lite innhold? For det første er det en 17" LCD-skjerm som er strippet, og satt inn. Denne krever ganske stor plass. For det andre skal brennpunktet fra fresnelene skal samles i tripletlinsen. Lengden fra den siste fresnelen til trippletlinsa må da være ganske lang, eller havner lyset utenfor tripletlinsen, og da blir det bildet som blir projektert doggete, altså ikke fokusert. Og hvis det ikke er det, så blir all skrift uleselig og bildet blir uklart. Hvis jeg f.eks. hadde hatt samme oppsett, men ville hatt bildet større enn 120", så måtte jeg ha hatt kassen enda lenger! Hvis du ser i loggen, så ser du et bilde av den gamle PJ i gang, og så noen bilder av den nye projektoren i gang. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Skikkelig fin boks denne nye og fint laga og. Mulig å skifte ut skjermen med en med høyere oppløsning senere med de delene du har nå, eller må du ha nye linser osv da? Tenkte feks en 20" breiskjerm på 1680*1050? Tror jeg foretrekker en vanlig prosjektor selv Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Skikkelig fin boks denne nye og fint laga og. Mulig å skifte ut skjermen med en med høyere oppløsning senere med de delene du har nå, eller må du ha nye linser osv da? Tenkte feks en 20" breiskjerm på 1680*1050? Tror jeg foretrekker en vanlig prosjektor selv Takk for det. Er ganske fornæyd med kassen selv også Det er fullt mulig å bytte ut skjermen. Disse fresnelene klarer i alle fall opp til 20", kanskje mer. Tror ikke det er noen som faktisk har testa med så stor skjerm. MEN kassen jeg har bygget er beregnet til en 17" skjerm, dermed må jeg lage en hel ny kasse for å få plass til en 20" Ja, er jo smak og behag det. Men som sagt tidligere, det er liksom ikke det det handler om for min del Det hadde jo også vært billigere og kjøpt en ferdig en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå