Gå til innhold

Spille Xbox på LAN

J@cob

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner har nettop oppdaget gleden ved å spille 2vs2 på Halo 2, old school xbox. Flere i kretsen har meldt sin interesse, og det jeg nå lurer på; Halo kan spilles over internett, men hva med lan? Kan vi spille f.eks 4vs4 med to tver?

Lite rotete formulert kansje, men ingen av oss er xbox eksperter. Har bare spilt offline, og man kan jo ikke spille mer enn fire på én maksin :wee:

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker, men hvordan får man til dette vindunderet? :p

Du trenger 2 eller flere xboxer. En stk switch og 2 eller flere tp-kabler.

Om switch er koblet til ruter har denne antageligvis DHCP-server. Dersom det ikke er dhcp-server på nettverket.

Så setter du box1 til: 10.0.0.2, 255.255.255.0, ingen dns og ingen gateway.

box 2 til 10.0.0.3

box 3 til 10.0.0.4

n....

Lenke til kommentar
Selve routeren ligger dessverre hos hybelvertene, som forøvrig er noen drittsekker. Tviler på at vi får tilgang til den :p

Om du kun skal ha to xboxer trenger du bare en vanlig nettverkskabel.

Jammen daså! Tviler på at vi får bruk for flere. Er ikke mer enn seks stykker. Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Selve routeren ligger dessverre hos hybelvertene, som forøvrig er noen drittsekker. Tviler på at vi får tilgang til den :p

Om du kun skal ha to xboxer trenger du bare en vanlig nettverkskabel.

Jammen daså! Tviler på at vi får bruk for flere. Er ikke mer enn seks stykker. Takker for hjelpen!

2 per xbox er da kulere enn 3 per xbox. :)

Lenke til kommentar

åhh, hadde 4vs4 Halo2 Lan nå i høst, satt på hver vår xbox(en xbox og en 360, begge var mine) i hvert våres rom ovenfor hverandre. Aldri hatt det så gøy på lenge :D

begge xboxene hadde Live, så vi spilte mot hverandre over nett på den måten ;)

Endret av Andum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...