Gå til innhold

Den STORE Stratocaster tråden!

JorgenSeverin

Anbefalte innlegg

Bumper tråden litt jeg.

Hvilken strat bør man gå for som andre-gitar, i prisklassen opp til 10 000?

Hei. En Classic Player er alltid bra. De er ikke så dyre heller.

Hei. Her er stratten jeg kjøpte for noen måneder siden. Forsterkeren er den forige eiers.

post-131577-1216066199_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bumper tråden litt jeg.

Hei. Her er stratten jeg kjøpte for noen måneder siden. Forsterkeren er den forige eiers.

Hmm.

Den der var det noko kjent med. Henger du på VG?

Classic Player er god, men ikkje bedre enn ein ny AmStrat. Hvis ein byter ut elektronikken begynnar ein kanskje å nerme seg.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Bumper tråden litt jeg.

Hmm.

Den der var det noko kjent med. Henger du på VG?

Classic Player er god, men ikkje bedre enn ein ny AmStrat. Hvis ein byter ut elektronikken begynnar ein kanskje å nerme seg.

VG, jada. Jeg gjør det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva tycks om den her ? :)

Fender American Series Stratocaster USA

En klassiker med moderne vri!

011-7400-744.preview.jpg

2 punkts tremolo, C formet hals med medium jumbo band, New Delta Tone system som består av en hottere pickup i neck posisjon og en tonekontroll på mid og neck pickup'ene som du kan koble helt ut. Dette gir enda mer skimmer i diskanten, klarlyden får en ekstra piff.

Kantene på halsen er avrundet slik at den føles som en godt innspilt vintage øks. Ingen skarpe kanter å hvile fingrene på :)

Leveres med formstøpt kasse!

Veil pris:

Kr11.400,00 (Kan mest sannsynlig bli presset ned til 10 000)

Link

Har noen erfaring med denne typen stratocaster? Noen meninger om den? Er den verdt et kjøp?

Vurderes sterkt :)

Lenke til kommentar

indexqf1.th.jpg

Straten min ligger sammen med Telen og hviler seg. Strengeløs for øyeblikket, da jeg driver og skrur bak pickguarden for tida.

Den er mer eller mindre stock squier(med unntak av enkelte kosmetiske deler byttet ut , av den enkle grunn at halsen er helt genialt god, og at jeg ikke har bruk for ny kropp(den er svart, og det er omtrent det krave jeg setter til denne gitaren). Eneste som skal forandres er at jeg skal ha andre(hvite) PUs og muligens nye stemmeskruer(som ikke synes på dette bildet :tease: ).

Btw, hva synes folket? Svarte eller krom stemmeskruer?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har litt lyst på en Stratocaster. Det skal være Fender eller annet av kvalitet (ikke Squier. Det skal ikke være noen billiggitar), men jeg trenger ikke det ypperste på markedet da jeg spiller mye variert musikk, og ikke bare det som ligger i Strat-land. =p Kanskje jeg burde kjøpe en Stratocaster med HSS-oppsett og slenge inn en hissig humbucker i bridge?

Uansett, har sett litt på Fender Classic Player-serien (Mexico-lagd.) Synes disse har fin pris, men det store spørsmålet er jo lyd og spillbarhet. Er dette kvalitet, eller merker man at det er en billigere gitar?

(Ja, jeg må jo selvfølgelig ut og prøve gitarene)

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Hei! Har en blå Fender Mexican Powerhouse Deluxe. Nogen som har noen erfaring med denne? Den har aktiv elektronikk, med et batteri inni.. Hvor normalt er egentlig det på orginale Strats? Men uansett er jeg ikke altfor fornøyd med lyden, litt spinkel, og veldig følsom for f.eks lys i rommet (selv til strat å være:p) så vil bytte pickupene.. Jeg liker den gode gamle sounden, gammel blues, og lett rock.. Country/hot rod/blues på en måte:p Lynyrd Skynyrd, f.eks... I know a little :-D... Så spørsmålet mitt er hvilke 3 single coils passer bra til dette bruket, og hva koster det å levere den inn å få dem byttet?

Kjører den forøvrig på en Fender Blues Deluxe Reissue, sammen med en Gibson Les Paul Standard Faded :) Hvis noen har noen formeninger om det utstyret, så bare del:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei! Har en blå Fender Mexican Powerhouse Deluxe. Nogen som har noen erfaring med denne? Den har aktiv elektronikk, med et batteri inni.. Hvor normalt er egentlig det på orginale Strats? Men uansett er jeg ikke altfor fornøyd med lyden, litt spinkel, og veldig følsom for f.eks lys i rommet (selv til strat å være:p) så vil bytte pickupene.. Jeg liker den gode gamle sounden, gammel blues, og lett rock.. Country/hot rod/blues på en måte:p Lynyrd Skynyrd, f.eks... I know a little :-D... Så spørsmålet mitt er hvilke 3 single coils passer bra til dette bruket, og hva koster det å levere den inn å få dem byttet?

Kjører den forøvrig på en Fender Blues Deluxe Reissue, sammen med en Gibson Les Paul Standard Faded :) Hvis noen har noen formeninger om det utstyret, så bare del:)

Det er en jungel av gode pickuper der ute. Hvis du vil ha klassisk blues / rock lyd. Jeg anbefaler deg på det varmeste å sjekke ut Fender Custom Shop 69' Pickuper! Dette er utrolige gode pickuper! Lindy Fralin har også mange gode modeller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...