Gå til innhold

Den STORE Stratocaster tråden!

JorgenSeverin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som ivar sa: Mexico har noen fantastiske reissue-gitarer gående.. Fantastiske instrumenter! Men H1 er for all del et godt kjøp. Liker du utseende på den (70's hodet), hadde jeg løpt å kjøpt! Det du også kan se på er japanske Fender Stratocastere.. Dette er utrolig gode gitarer! Som du sikkert forstår er det mye å velge i.. Så det gjelder bare å velge da.. Det jeg kan anbefale er å dra til den lokale gitarbuttiken, sette deg ned med gitarene du liker å prøve dem til du har bestemt deg.. Da vet du du blir fornøyd!

Hvis det absolutt står mellom en American Stratocaster og en Highway 1, ville jeg deffinitivt kjøpt Am. Stratocaster. Mye finere hode, bedre tremolo-system og finere lakkert. Kjøp en rød :thumbup:

Jørgen

Endret av JorgenSeverin
Lenke til kommentar

Se om du får tak i en japansk modell.. Dette er svært gode gitarer! (ofte til en billig penge)!

Hvis ikke, er vel en Mexico-modell det "hotteste".. Mexico har noen ufattelig gode reproduksjoner av 60-talls gitarer! Dette er fantastiske gitarer!!

Du finner også Highway-1 modeller til gode priser! bl.a på www.vintagegitar.no, finner du de til rundt 6000,- .. (tror jeg)!

Du finner disse 60's gitarene på: http://www.vintagegitar.no/content/view/701/100/

Endret av JorgenSeverin
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Fin gitar;)

Men hvorfor ikke like godt en '52 Telecaster? (Skal ikke si meg sikker, men utifra det jeg så der, så har den ganske like features..)

En masseprodusert Fender kan ikke måle seg med en håndlaget Suhr når det gjelder kvalitet.

Suhren har HSS-opsett, noe som gjør den mye mer allsidig enn en tele.

For all del, det er sikkert en fin gitar, men Suhren er av en helt annen verden.

EDIT: Leif

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Bumper tråden litt jeg.

Hvilken strat bør man gå for som andre-gitar, i prisklassen opp til 10 000?

Brukt USA, nye versjonen av Highway1 eller Classic Player.

Sjølv hadde eg gått for Classic Player. Tvert. Med 10.000 har du råd til å få montert eit skikkeleg sett vintage-PU's òg. ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...