KimNK Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Sakser denne inn frå eit anna forum slik at folk er litt observante på det. Hei alle sammen. En liten head's up her, da jeg nettopp har vært på tråden med Fender. Jeg ønsker å opplyse om at det finnes en mengde uekte merkevare gitarer på markedet i dag, som selges både av privatpersoner og firmaer i Norge. Alle har Fender reprodekaler og det er enten oppgitt at det er gitarer basert på Fender deler, eller at det er originale produksjoner. Bare i løpet av de siste tre ukene har det dukket opp 4-5 eksempler av disse gitarene på diverse annonseforum. Jeg håper og tror at de som selger disse i Norge har de beste intensjoner, men har dessverre på en eller annen måte blitt lurt. Jeg vet at denne posten initielt kan utløse en del harme blant enkelte, og det beklager jeg. Jeg føler det som min plikt å opplyse om dette. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvilket forum? Et forum der det snakkes om gitarer, vil jeg gjerne være med på! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kimmen henger på forumet til Vintagegitar, kul gitarsjappe i Kristiansund. Det er sakset derfra. Geir Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Her om dagen var jeg nede i den lokale gitarsjappa (hagstrøm) og spilte litt på forskjellige stratocastermodeller. Etter en stund fant jeg en rosa gitar og satt meg ned for å spille på den.. ! .. Det var den beste gitaren jeg noen gang har spilt på (hvordan det kjentes ut - messig), men lyden var litt råtten. Senere fant jeg ut at det var en Mexicomodell.. Denne gitaren endret helt mitt syn på mexicogitarer! Halsen hadde ikke denne svarte stipen bakpå, og var litt tykkere en en vanlig USA strat C-hals. Den var også lakkert! Saken er om noen vet om det er mulig å kjøpe slike halser produsert i USA? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Nei, du får ikkje kjøpt originale fender-deler. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Fender hadde en slik policy frem til 1998 men det begynner å bli noen år siden. Jeg skal ikke utelukke at de har gjeninnført den policyen men det er i så fall nytt for meg. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Alle delene blir brukt i produksjon, det som ikkje går gjennom kvalitetskontrollen blir kassert. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det stemmer ja. Fender selger sine deler bare som reservedeler for originale Fendergitarer. Men det selges en del slikt på eBay. Geir Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Så for å få en ny del må jeg ødelegge den andre på en måte for å få en annen hals? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 det høres drastisk ut. Gå til www.ebay.com og skriv "Strat* neck" i søkefeltet (uten fnyttene) så dukker det opp flere sider med originale og uoriginale strathalser. Geir Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Passer det sammen hvis eg kjøpar en D-shape da? Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Det jeg har lyst på er en slik D-shape hals.. Litt tykkere en den vanlige straten's (men ikke V-shape).. Men vil denn passe.. Eller må jeg flytte frese ut mer plass (eventuelt sette inn mer tre)??? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Skal nok passe rett i. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Joda.. Men så er det også noe sånt med 25 skala eller 24 skala ... utgjør dette noe forskjell? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Huh? Stratocaster har 25-1/2" skala Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Greit.. Det viste jeg ikke.. Så alle stratocaster-halser har dette? Det gjør jo saken mye enklere! .. Greit.. Takker Kim! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Er det egentlig mulig å sette på en kortere hals så man får en strat med 24,75" skala? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ja. Warmoth lager såkalte "Conversion necks" som gir deg Gibson 24 3/4 lengde på en standard Strat-kropp uten andre modifikasjoner. (Du må riktignok justere intonasjonen.) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå