Gå til innhold

Den STORE Stratocaster tråden!

JorgenSeverin

Anbefalte innlegg

Sakser denne inn frå eit anna forum slik at folk er litt observante på det.

Hei alle sammen.

En liten head's up her, da jeg nettopp har vært på tråden med Fender.

Jeg ønsker å opplyse om at det finnes en mengde uekte merkevare gitarer på markedet i dag, som selges både av privatpersoner og firmaer i Norge.

Alle har Fender reprodekaler og det er enten oppgitt at det er gitarer basert på Fender deler, eller at det er originale produksjoner. Bare i løpet av de siste tre ukene har det dukket opp 4-5 eksempler av disse gitarene på diverse annonseforum.

Jeg håper og tror at de som selger disse i Norge har de beste intensjoner, men har dessverre på en eller annen måte blitt lurt.

Jeg vet at denne posten initielt kan utløse en del harme blant enkelte, og det beklager jeg. Jeg føler det som min plikt å opplyse om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her om dagen var jeg nede i den lokale gitarsjappa (hagstrøm) og spilte litt på forskjellige stratocastermodeller. Etter en stund fant jeg en rosa gitar og satt meg ned for å spille på den.. ! .. Det var den beste gitaren jeg noen gang har spilt på (hvordan det kjentes ut - messig), men lyden var litt råtten. Senere fant jeg ut at det var en Mexicomodell.. Denne gitaren endret helt mitt syn på mexicogitarer!

Halsen hadde ikke denne svarte stipen bakpå, og var litt tykkere en en vanlig USA strat C-hals. Den var også lakkert!

Saken er om noen vet om det er mulig å kjøpe slike halser produsert i USA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...