JorgenSeverin Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) RS-kitet er ikke pickupene men resten av elektronikken: Custom volum og tone-kontroller med en spesiallaget kondensator pluss Switchcraft pickupvelger og jack. (Og selvsagt ledningene mellom dem.) Geir Ahh! Takk! Tusen Takk ..! Du kommer alltid med forklaringen Geir..!.. Men når man setter inn dette RS - kitet, må man bytte kontroller, eller er det bare Potnetrene man bytter? Joda, kanskje jeg kan skaffe meg dette, men det får jeg ta etter pickupene! Jeg har ikke SÅ mye penger..!.. Endret 11. desember 2007 av JorgenSeverin Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hva mener du med kontroller? Geir Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hva mener du med kontroller? Geir selve de du skrur på .. Knottene Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg antar du kan bruke de gamle knottene. Geir Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg antar du kan bruke de gamle knottene. Geir Det er bra.. Jeg liker Fender sine orginale så godt .. ! .. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Kan ikke noen legge ut noen bilder av strattene sine? Jeg trenger intrykk nå når jeg må velge finish! Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Ingen? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det tyder bare på at folk flest bruker Les Paul. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg kjøpte meg nylig en 2006' Fender CIJ ST-50, etter å ha lånt onkel's J&D strat i flere år, og blitt gitarløs når han skulle ha gitaren sin tilbake. Jeg fant Fender'n på finn.no, så jeg sjangsa en god del, stolte på merket og kjøpte den. Dagene gikk, og gitaren dukka opp på postkontoret. Jeg kom hjem, strøk fingrene over den feite lønnehalsen, og var kjempehappy. Så kom jeg hjem og plugga gitaren i forsterkern min (Marshall JCM800 5010 med fane 12", spesiell amp), og dro en åpen G. Men hva faen, tenkte jeg, dette er jo en rotten lyd. Sammenlignet med onkels J&D, som forresten bare kosta 1900kr, hørtes Fender'n ut som en kastrert lutt. Null baller, null god feeling. Bare en tynn, transparent lyd med udistinkt bass og total mangel på mellomtone. Jeg ble direkte deprimert. Etter å ha spilt en stund til, bestemte jeg meg for å prøve å bytte ut stolmikken med en annen jeg hadde liggende, nemlig en orginal J&D som sto i onkels gitar før han bytta den. Etter en del lodding, bannskap og fiksfakseri sto pickupen i gitaren, og jeg plugga inn på nytt. Vel, det var en god del forskjell. J&D pickupen var mindre "hi-fi" enn fenderpickupen, og hadde mer varme, tekstur og mindre bass\diskant. En mer kompakt, men likevel bredere lyd. Jeg ble plaget med at jeg dro strengen av stolsadlene når jeg benda, og ved nærmere inspeksjon oppdaga jeg at gitaren var utstyrt med de rotneste strengesadlene jeg noensinne har sett. Tynt blikk formet som en sadel, med null hakk der strengen skulle ligge. Jeg skulle akkurat til å bestille nye sadler på nett, når jeg husket at min gamle Peavey Raptor hadde bedre strengesadler, sadler av den helstøpte, massive varianten med fordypning til strengen. Røska sadlene av fendern, røska sadlene av peavy'en, skrudde og styrte i enda 1,5 time. Tredje forsøk, plugga gitaren i forsterkeren, finstemte, og spilte noen santana-licks. Vel, dette var andre boller! Gitaren hadde plutselig respons, baller og tone. Den umusikalske, "thumpete" bassen og den fizzy diskanten var dempet, og det var mye mer bredde i mellomtonen. Siden klokka var 4 om natta ble jeg bedt om å roe ned gitarspillinga, vel fornøyd. Så nå gleder jeg meg til resten av folka i huset står opp, slik at jeg får spilt mer. Moralen er: aldri stol på strengesadler av tynt blikk. -K.I Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Godt å høre.. Vet du hvilke årstall denne gitaren var fra? Jeg har hørt at noen utvalgte årstall er mye bedre en fender gitarer.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Squiers med JV-serienr (Squier Japan Vintage - første halvdel av 80-talet) og Fender med SQ-serienummer. (Squier lic. by Fender - siste halvdel av 80-talet.) SQ er ikkje heilt på høgde med JV, men fortsatt generelt betre enn dagens CIJ. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Godt å høre.. Vet du hvilke årstall denne gitaren var fra? Jeg har hørt at noen utvalgte årstall er mye bedre en fender gitarer.. Du må virkelig ha skumlest. Sjekk ut første linje i posten min: "2006' Fender CIJ ST-50" Satt og spilte litt mer, og du dæven for en feit lyd. Eric Johnson møter Santana, med en snartur innom første plata til Satriani Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Heisann! Jeg har en Squier Stratocaster, er det greit at jeg laster opp bilde av den? Den er jo ikke en original Fender.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 I en VG strat, er det innebygget en synth med en rekke "Fender " gitarlyder i forskjellige stemminger, men det har lite med "ekte" gitarlyd å gjøre. Det er ikke lyd som blir overført, men MIDI- data, med de fordeler og begrensninger det gir. ok, men ser ikke helt bruksområdet i det greiene der. greit nok og sitte hjemme å leke med, mer enn det kan jeg ikke se dette blir brukt til noe fornuftig. Denne bør nesten nomineres til gullkorn.... Det samme har vel blitt sagt om alle "nye" instrumenter som har blitt oppfunnet. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Kan ikke noen legge ut noen bilder av strattene sine? Jeg trenger intrykk nå når jeg må velge finish! side 1 Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg trenger jo fler.. Men den hvite var SINSYKT kul..!.. Planen min er å kjøpe hvit eller sunburst..!.. Får se hva jeg finner! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 min som tilfeldigvis er i sunburst Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 min som tilfeldigvis er i sunburst Jeg liker ikke maple hals så veldig godt på sunburstgitarer.. Men ellers DØDSFETT! Cream er ganske kult ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå