huf Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ja, han mista den ned loftstrappa. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Slitte stratter er kanskje det feteste som finnes! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 stratocaster er faen litt av ein stygg gitar. etter min meining. Då har du vel kanskje ikkje så mykje å gjere i tråden heller? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) stratocaster er faen litt av ein stygg gitar. etter min meining. Då har du vel kanskje ikkje så mykje å gjere i tråden heller? nei det e sant, på den andre siden lager ein ikkje så mykje diskusjon med å komme bare med positive komentarer (sånn egentlig synes eg ikkje den er direkte stygg, men den er ikkje noke kul, den e bare så vanelig, men det ein smak sak) Endret 8. desember 2007 av xersess Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det blir ikke noen diskusjon av "stratocaster er faen litt av ein stygg gitar" heller. Der blir reaksjoner, men ikke diskusjon. Det er en vesentlig forskjell. Det er gitarer som ikke faller i smak hos meg også, men jeg poster ikke for å fortelle folk at deres yndlingsgitar er stygg som juling. Å gjøre det i en dedikert tråd er egentlig rett og slett trolling. Men her i gitartrådene er det bare snille folk, så folk biter stort sett ikke på slikt... Geir Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) omg! hvorfor har jeg ikke merket tråden tidligere!?!? Her er et bilde av den hellige straten min: Har fått den i sammme specs som Adrian Smith i Maiden untaket er at den er MIM, men det er så nærmt du kommer Endret 8. desember 2007 av Valkyria Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Hei dere.. Nå har jeg pengene klar, og de skal snart brukes.. På en ny strat! Jeg har egentlig tenkt meg å fleske til med en Am. Stratocaster, men her om dagen da jeg surfet gjennom ebay, fant jeg noe som heter Plus Stratocaster.. Jeg har hørt om de før, men aldri fått helt peiling på hva som er de store foskjellene.. Hører snakk om noen støyfrie mikrofoner! .. Kan noen hjelpe meg? Både positive og negative komentarer til gitaren er høyst ønskelig! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Vel. Konservativ som eg er, så seier eg fysj og fy. Noiseless PU's, ekstra tjukk polyesterlakk, "moderne" hardware og locking nut er veeldig ukult. Det er ikkje strat lenger spør du meg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg er fristet til å være enig med Kim, men nå har sitter jeg jo snart med en "moderne" strat selv, med EMG'er og aktive kontroller. Dog med nitro-lakk... Lace Sensorene i Plus'en er bra pickuper, men de låter ikke klassisk strat. Du får ikke stratlyden ut av en noiseless pickup, rett og slett fordi en del av stratlyden er "støy". Men de er i hvertfall single coils, ikke stacked humbuckers som andre noiseless pickuper. Ikke kjøp den hvis du vil låte som Mark Knopfler, eller som SRV for den saks skyld. Jeg anbefaler sterkt at du årøver en slik før du kjøper, så du vet om du liker lyden. Geir Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Vel. Konservativ som eg er, så seier eg fysj og fy.Noiseless PU's, ekstra tjukk polyesterlakk, "moderne" hardware og locking nut er veeldig ukult. Det er ikkje strat lenger spør du meg. Hehe...krigen er over, og verden går videre, vet du. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Krigen er kanskje over, men Stratocaster er fortsatt eit krigsvåpen. ;D Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Tar tegningen.. Men jeg prøvde en nå hin dagen! Den var sinsykt god å spille på, men var litt for myk lyd for min del.. Og merket det med lakken.. Halve vitsen med en strat er jo at du skal se dens år, men denne var 15 år gammel og hadde enda ikke en skramme (ikke avflassing av lakk altså).. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Lindy Fralin Blues Special > Texas Special Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Kjøp deg en Am. Strat du, og bytt til Texas Special-pickupene som du preiker så mye om, Jørgen Da blir det Stevie I know.. Dette var bare en vil tanke Ivar, jeg har hørt så mye bra om den! Men det var bare en fjern tanke.. sån i tilfelle alle skulle frike ut og si : KJØP DEN.. Lindy Fralin Blues Special > Texas Special Er de bedre? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Merkbart fyldigare og meir "vintage-lydande" tør eg å påstå. Dette saman med eit RS-kit er ein killer kombo. Køyrer LF-Woodstock '69 (Som er det same som Blues Special, men magnetane står omvendt.) og RS i Straten min, og kunne aldri tenkt meg å bytta det i noko anna eg har prøvd. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Saken er at jeg elsker lyden fra Texas Special .. Du vet.. Den litt fyldigere strat-lyden.. Men jeg har ikke prøvd disse Lindy Fralin - pickupene, så jeg vet ikke.. Jeg bare vet jeg elsker texas special..!.. Kan du "forklare" lyden? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Er du ute etter SRV og Hendrix-lyden så er det Blues Special du er ute etter. Anbefalar òg sterkt å fleske på med RS-kit. Då får du merkbart mykje meir ut av tonekontrollane, og du kan bruke volumpoten utan å miste toppen. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 okey.. men er et slikt RS - Kit alle tre pickupene, eller bare en? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 RS-kitet er ikke pickupene men resten av elektronikken: Custom volum og tone-kontroller med en spesiallaget kondensator pluss Switchcraft pickupvelger og jack. (Og selvsagt ledningene mellom dem.) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå