Gå til innhold

Den STORE Stratocaster tråden!

JorgenSeverin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stratocaster er faen litt av ein stygg gitar. etter min meining.

:)

Då har du vel kanskje ikkje så mykje å gjere i tråden heller?

nei det e sant, på den andre siden lager ein ikkje så mykje diskusjon med å komme bare med positive komentarer :)

(sånn egentlig synes eg ikkje den er direkte stygg, men den er ikkje noke kul, den e bare så vanelig, men det ein smak sak)

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Det blir ikke noen diskusjon av "stratocaster er faen litt av ein stygg gitar" heller. Der blir reaksjoner, men ikke diskusjon. Det er en vesentlig forskjell. Det er gitarer som ikke faller i smak hos meg også, men jeg poster ikke for å fortelle folk at deres yndlingsgitar er stygg som juling. Å gjøre det i en dedikert tråd er egentlig rett og slett trolling.

Men her i gitartrådene er det bare snille folk, så folk biter stort sett ikke på slikt...

Geir :)

Lenke til kommentar

Hei dere.. Nå har jeg pengene klar, og de skal snart brukes.. På en ny strat! Jeg har egentlig tenkt meg å fleske til med en Am. Stratocaster, men her om dagen da jeg surfet gjennom ebay, fant jeg noe som heter Plus Stratocaster.. Jeg har hørt om de før, men aldri fått helt peiling på hva som er de store foskjellene.. Hører snakk om noen støyfrie mikrofoner! .. Kan noen hjelpe meg? Både positive og negative komentarer til gitaren er høyst ønskelig!

Lenke til kommentar

Jeg er fristet til å være enig med Kim, men nå har sitter jeg jo snart med en "moderne" strat selv, med EMG'er og aktive kontroller. Dog med nitro-lakk... :cool:

Lace Sensorene i Plus'en er bra pickuper, men de låter ikke klassisk strat. Du får ikke stratlyden ut av en noiseless pickup, rett og slett fordi en del av stratlyden er "støy". Men de er i hvertfall single coils, ikke stacked humbuckers som andre noiseless pickuper.

Ikke kjøp den hvis du vil låte som Mark Knopfler, eller som SRV for den saks skyld. Jeg anbefaler sterkt at du årøver en slik før du kjøper, så du vet om du liker lyden.

Geir :)

Lenke til kommentar

Tar tegningen.. Men jeg prøvde en nå hin dagen! Den var sinsykt god å spille på, men var litt for myk lyd for min del.. Og merket det med lakken.. Halve vitsen med en strat er jo at du skal se dens år, men denne var 15 år gammel og hadde enda ikke en skramme (ikke avflassing av lakk altså)..

Lenke til kommentar
Kjøp deg en Am. Strat du, og bytt til Texas Special-pickupene som du preiker så mye om, Jørgen :p

Da blir det Stevie :D

I know.. Dette var bare en vil tanke Ivar, jeg har hørt så mye bra om den! Men det var bare en fjern tanke.. sån i tilfelle alle skulle frike ut og si : KJØP DEN..

Lindy Fralin Blues Special > Texas Special

Er de bedre?

Lenke til kommentar

Merkbart fyldigare og meir "vintage-lydande" tør eg å påstå. Dette saman med eit RS-kit er ein killer kombo. Køyrer LF-Woodstock '69 (Som er det same som Blues Special, men magnetane står omvendt.) og RS i Straten min, og kunne aldri tenkt meg å bytta det i noko anna eg har prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...