Gå til innhold

Hvorfor er diskene altid shared

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har et pussig lite problem, det har seg sånn at hver gang jeg skrur på maskinen, er alle hardiskene shared. Det kom etter at jeg drev å ordna med nettverket hjemme. Når jeg tar av sharing kommer denne meldinga opp.

"This share was created for administrative puposes only. The share will reappear when the service is stopped and restarted or the computer is rebooted. Are you sure you whis to stop sharing D§"

Vet noen hvordan jeg kan få bort sharinga? kjører WinXP prof uten SP1

PS: ingen undermapper er delt, og guest account er slått av. Har også lett etter virus, uten hell.

HP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er hva vi kaller admin share dette er det vanskelig og fjerne men det kan gjøres i registeret. de er der for at domene administrator kan komme in på diskene dine og fikse ting. trenger ikke og fjerne de heller kan bare sette strengere rettingheter på de f.eks kun full tilgang til administrator og deg selv, vist du ikke er administrator

Lenke til kommentar

men når vi like så godt er i gang, så har jeg et annet spørsmål.

Etter at jeg gjorde om drive lether på CD brenneren fra G til I, og DVDen fra H til J, og to disker jeg hadde fra G til I og J til H, har brenneren fått navnet Erlends disk ( I : ). (Erlend er broren min)

men vil gjerne får endra navnet på brenneren, vet noen hvordan??

det irriterer vettet av meg :D

Lenke til kommentar

Angående navnet på CD brenneren.

Jeg kan ikke endre på navnet i properties, får ikke skrevet inn noe i feltet.

Det kan jeg heller ikke gjøre DVD rommen heller, men på harddiskene går det fint.

Noen andre forslag???

:)

Lenke til kommentar
let i configfila  :lol: nei, stemmer det!

Jeg lurer også veldig på hvordan man endrer stasjonsbokstav på cd-rom ol. i WinXP

Gjøres fra Diskbehandling under Datamaskinbehandling (Administrative verktøy). Høyreklikk på CD-ROM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...