farmstein Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Skal kjøpe ny flatskjerm i løpet av uka. Har ikke hatt det før, så er ikke sikker på om jeg vil/bør ha LCD eller Plasma. Utifra hva jeg leser så er det Plasma som er best for TV?! Blir ca bare TV og film den brukes til. Kommer til å sitte ca 4 meter fra TV'en, holder det da med 40-42 tommer? Prisen tenkte jeg og holde mellom 10 - 12 tusen. Har funnet frem til 3 stykker det står mellom, de 2 førstnevnte er LCD og den siste er Plasma. Sony 40' W2000 LG 42LY95 Panasonic TH-42PV70E Er det noen som erfaring med disse, og anbefaling og komme med? Eventuellt en anne type? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Vis du skal kun se film og tv på den så er plasma førstevalget. Har selv PV70E og er utrolig fornøyd. Er ikke uten grunn at den blir anbefalt av mange tester. Lenke til kommentar
farmstein Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Vis du skal kun se film og tv på den så er plasma førstevalget. Har selv PV70E og er utrolig fornøyd. Er ikke uten grunn at den blir anbefalt av mange tester. Jeg leste en test nå, hvor det stod at Sony'n også danket ut plasma-skjermer når det kom til fargegjengivelse og sortnivå etc.. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg leste en test nå, hvor det stod at Sony'n også danket ut plasma-skjermer når det kom til fargegjengivelse og sortnivå etc.. nei det gjør den ikke, plasma er vanligvis best på dette, men lcd er ikke vesentlig mye dårligere. det er kun i veldig godt belyste rom at lcd kan være bedre enn plasma, som enten kan bli for mørke eller slite med refleksjoner på sine ofte speilblanke skjermer. det store minuset med plasma er at pikslene vil "slites" ujevnt over tid, slik at du i områder som ofte har vært lyse vil se en liten tåkedott, men er du forsiktig vil dette ta mange år. plasmaprodusentene påstår at ihvertfall den siste generasjon skjermer er like gode/dårlige som tradisjonell crt mht innbrenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå