Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Andres post hjem til meg

diplex

Anbefalte innlegg

Hei, for noen uker siden flyttet vi til en ny bolig.

Problemet er at det kommer en god del post både til de forrige som bodde der og til folk jeg aldri har hørt om.

Jeg har sagt fra til de forrige som bodde der om at de må hente den, men nå gidder de ikke komme og hente den mer siden det ikke er viktig post bare reklame og blader o.l.

Men jeg får regninger og personlig post til andre mennesker også som jeg aldri har hørt om.

Jeg er jo dritt lei av å få andres post, men snart kommer det vel inkassovarsler hvis ikke regningene blir betalt vil jeg tro.

Har jeg noen juridiske forpliktelser i forhold til dette eller kan jeg bare pælme alt i søpla?

Kan jeg si ifra til posten at jeg ikke vil ha brev til andre enn meg?

Endret av diplex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan jo bare hive det i en rød postkasse... hvis det er en like i nærheten. ellers så må du nok kontakte posten og klage.

Det hjelper neppe så mye å hive det i en rød postkasse da kommer det jo bare tilbake til meg :-)

Det er jo litt rart at det er 5-6 personer som har oppgitt denne adressen som sin adresse når de som bodde der før oss har bodd der i over 3 år?!

Kanskje de som bodde der før drev med litt svindel på hobbybasis.

Jeg kommer ikke til å ta vare på posten i alle fall, det kommer jo til å bli et berg til slutt.

Lenke til kommentar

sett kryss over din adresse og skriv "retur - ukjent på adressen", legg i rød postkasse/gi til postkontor. Da får postmannen beskjed, brevet går i retur til avsender slik at de får beskjed og alt blir fint og flott.

dersom du hiver brevet, vil avsender fortsette å sende brev til din adresse i tro om at det er riktig. altså mer bry i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...