bokfinn Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har en Zepto znote 6214w med en Core 2 Duo T5600 på 1.83ghz. Nå det seg slik at jeg har fått en annen prosessor, en Core Duo T2600 på 2,16ghz. Hvilke av disse to burde jeg bruke for å få den beste ytelsen? Hva har Core 2 Duo som Core Duo ikke har? Og vil garantien på maskinen min ryke hvis jeg skifter prosessor? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Core duo har en kjerne, mens C2D har to kjerner. og mest sannsynlig, ring leverandøren/produsenten og spør. Som regel pleier det å være ok så lenge du ikke ødelegger noe, kan de bevise at ditt cpu bytte ødela PC-en, kan du miste garantien. Jeg ville brukt T5600, selv om det er litt mindre mhz. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Core Duo har 2 kjerner, men er ca30% treigare per Mhz Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Core Duo har 2 kjerner, men er ca30% treigare per Mhz I beste fall. I praksis mellom 10 og 20 %. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/intel...?i=2808&p=6 CD Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Core Duo har 2 kjerner, men er ca30% treigare per Mhz Ergo C2D prosessoren raskere...? Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Core Duo har 2 kjerner, men er ca30% treigare per Mhz Ergo C2D prosessoren raskere...? Ville nok valgt Core2 selv pga lavere strømforbruk og ganske lik ytelse. CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå