kaffi Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei har sett litt på bildekritikk sidene, det jeg lurer på er hvilke kamera som brukers her. Er det alt fra de enkleste kameraene til dyreste speilrefleks? Har seg slik at jeg er på utkikk etter kamera å vurderer Panasonic FZ18 og Canon Ixus 950 å lurer på om jeg kan oppnå noe av samme resultat som på bildekritikk forumet. Det som blir litt avhengig er at jeg skal reise mye gjennom jobben så derfor har jeg lyst på 950 men kunne tenke meg funksjonene til FZ18 Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Enkelt og greit. Du kan selvsagt bruke akkurat hva du enn vil. Resultatet er vel omtrent 99% ferdighet og 1% utstyret......eller der omkring. Endret 4. desember 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 var litt redde for det ja er vel ikke akkurat noe god fotograf bare gøy å leke litt Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Den eneste måten å bli bedre på er vel å gå ut å ta flere bilder? Og utstyret har som ragamuffin sier, svært lite å si. Jeg er sikker på at min ev an mine favorittfotografer for tiden, Knut Hoftun Knudsen ville tatt bedre bilder med et engangskamere i plast enn det jeg gjør med mitt utstyr. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg er sikker på at min ev an mine favorittfotografer for tiden, Knut Hoftun Knudsen ville tatt bedre bilder med et engangskamere i plast enn det jeg gjør med mitt utstyr.Ikke utenkelig. Mange engangskameraer leverer forbausende god kvalitet på bildene, forutsatt at man har godt med lys. I dårlig lys fungerer de svært dårlig... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 For å svare direkte på spørsmålet så er nesten alle bildene i bildekritikken tatt med digital speilrefleks. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) ...og min påstand er at det er en myte at utstyret ikke betyr noe. Min erfaring er at siden kompakter er mindre fleksible, og i større grad motarbeider fotografen, så kreves det en langt dyktigere fotograf for å produsere virkelig gode bilder med kompakt. Fotografen er viktigst, men utstyret er viktigere enn man liker å tro, spesielt for middelmådige fotografer som meg. Endret 26. desember 2007 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå