Gå til innhold

Bildekritikk: Frossent tre

Aak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner luft på sidene, synes det ble et for trangt utsnitt. Og skulle likt å sett litt mer smell i kontrastene, siden det er det som er tema her. Føler det lyse blir for grått nå.

Perspektivet er kanskje også litt rart, føler at jeg ser nedover på treet.. men det gjør vel forsåvidt ikke så mye.

Ellers et flott og stilrent bilde! :)

Lenke til kommentar

Stilig bilde ja, men jeg syns ikke at croppingen fortjener så mye kritikk som den får. Dersom du hadde tatt med mer fra sidene ville det blitt veldig mye svart.

Belysningen er jo det som gjør dette bildet stilig ^^ Brukte du blitz?

Om jeg skulle pirke på noe, er det at du muligens har gått litt for langt med sharpen. Overgangen mellom grenene og bakgrunnen virker til tide unaturlig.

Lenke til kommentar

Belysningen er ikke gjort med blits, men det var et lys på et hus som står like ved som lyste opp treet, og gjorde bakgrunnen relativt svart, enkelte lys måtte klones bort. Og noen spor i snøen.

Jeg er enig i det at jeg skarpet det opp litt for mye, skal fikse litt vert senere.

Lenke til kommentar

Likte det veldig godt. At stammen er mørk mot lys bakgrunn og greinene omvendt var en stilig effekt. Rent og pent, og en litt rar og drømmeaktig stemning. Har ikke noe å utsette på croppen heller.

Men kloningen på høyresiden var skikkelig synlig på min skjerm, må tas på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...